Gå til innhold

Fortelle partner hva du liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forteller dere nye partnere dere ikke kjenner så godt hva dere liker? Tenker måten dere sier det på, for at ikke han skal misforstå at han er dårlig eller bli fornærmet.

Har ligget med en mann i en relativt god stund nå, og gjort den tabben med å ikke fortelle han hva jeg ikke liker at han gjør. Synes nesten det er for sent nå, siden jeg (tydeligvis) har gitt uttrykk for at jeg liker det i såpass lang tid. Ja, vet at jeg skulle sagt ifra tidligere.

Anonymkode: 4b75f...d30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig tydelig helt fra start om hva jeg liker og ikke. Men det er klart, man kan finne ut at man tok feil eller ikke klaffer på et punkt. Folk endrer lyster og ulike mennesker er gode på ulike ting,

Jeg er bare ærlig om at her har jeg tabbet meg ut og trodd jeg skulle like ting etterhvert, men at jeg ser det ikke nytter.

Hold fokuset på at det er du som har tabbet deg ut her, for det er jo tross alt det det er. 

Så kommer du med forslag om ting som kan funke, og prøver ut ting helt til du finner noe du liker. 

Tåler han ikke det, er det uansett ikke verdt det. 

Anonymkode: 1e6bf...685

Skrevet

Men hva er alternativet, at du skal leve resten av forholdet med ett sexliv som ikke er bra for deg? Du må bare hoppe i det, men samtidig prøve og være taktfull om det er noe som kan såre han. Det har vært dumt av deg late som bare for å skåne egoet hans, men han har også sviktet litt med å tydelig ikke spørre hva du liker.

Jeg måtte engang fortelle at jeg aldri hadde fått orgasme med han jeg var kjæreste med, det etter vi hadde vært sammen nesten ett år. Han begynte å gråte, men skulle jeg også få noe ut av sexen så måtte vi snakke om det. 

Anonymkode: 88cde...bd1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er alternativet, at du skal leve resten av forholdet med ett sexliv som ikke er bra for deg? 

Med ett sexliv?

Hvor mange sexliv burde man hatt?

Man har som regel bare ett sexliv, og det bør være bra. 

Eller, mente du kanskje «et sexliv»?

en - ei - et

• Liker 1
Skrevet

Det er aldri for seint, men tenk på hvordan du forteller det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med ett sexliv?

Hvor mange sexliv burde man hatt?

Man har som regel bare ett sexliv, og det bør være bra. 

Eller, mente du kanskje «et sexliv»?

en - ei - et

Du høres ut som noen som trenger et sexliv😂 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Fresiaa skrev:

Du høres ut som noen som trenger et sexliv😂 

Jeg har allerede et.

Men kun ett!

;) 

Skrevet

Jeg gjorde sammme feil som deg. Turte ikke å si i fra om hva jeg likte og at feks forspill er viktig for meg før sex. Tok 3-4 mnd minst før jeg turte å hinte forsiktig om hva jeg likte😳 og det var pga min dårlige kommunikasjon (og hans, fordi han KUNNE spurt meg også. Det gjorde eksen hele tiden). 

Vurderte nesten å gå fra han pga jeg synes sexen var så kjip. Men nå er den ganske bra og helt snudd om. Eneste som mangler nå er å få han til å gi meg orgasme under oralsex. Det har han ikke prøvd på noe særlig.... han blir utålmodig etter 3-4min med forspill. Og han har aldri giddet å spørre meg hva som må til for at jeg skal komme🙄 

Anonymkode: 7d8d1...ad9

Skrevet

Det er bare å si det. «Jeg blir tent når» «jeg liker at du» «jeg liker ikke at»

Anonymkode: 6bd5a...1b2

Gjest Familytree
Skrevet

Ta initiativ og vis ham hva du liker. Har han lenge vært dominerende i sengen? Det er din tid å rette ting mellom ark. 

Hvis du vil snakke: bruk fiseser som "vi kunne gjort dette", "det virker bra hvis vi gjør dette i stedet for dette"

Skrevet

Takk for svar.

Men noen ganger tar han litt hardt direkte på klitoris, sier man bare: kan du bare ta litt svakere? eller : kan du bruke tre fingre i stedet for en?

eller bruker dere heller kroppsspråk, altså føre hånden hans til korrekt plassering osv?

Anonymkode: 4b75f...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...