Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå henvist til Porsgrunn for videre utredning på fertilitetsklinikken. Vi er allerede utredet med blodprøver, 2 sædprøver, ultralyd, celleprøve, brukt letrozol osv, så tror ikke det er så mye mer Porsgrunn vil utrede før de starter behandling. Er ganske sikker på at vi får ivf, så jeg lurer på et par spm:

Til de i Porsgrunn: 

1. Hvor lang tid tok det fra henvisning til dere hørte fra klinikken?
2. Hvor lang tid tok det fra dere hørte fra klinikken til dere fikk timen?

Til alle:

3. Hvor lenge varer kort og lang protokoll?
4. Jeg jobber i staten. Dekker velferdspermisjon timer og behandling her? Jeg har lang reisevei (ca 3 timer en vei).
5. Blir reisen dekket av pasientreiser ved ivf?

Anonymkode: e3526...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3. Kort protokoll for meg var sprøyter i 10 dager tror jeg det var, så eggløsningssprøyte dag 11 og uttak dag 12.

4. Ja

5. Ja :) men det er jo småpenger i forhold til faktiske reiseutgifter

Skrevet

1-2 Vi ble henvist midt i oktober, og hadde time i desember. Ventetiden står oppdatert åå HELFO sine sider☺ mener vi fikk beskjed om timen etter 3-4 uker.

3. Kort protokoll varer kun selve syklusen. Begynner med sprøyter rundt cd3, uttak når eggposene er store nok. Med meg tror jeg det var ca 12. Lang protokoll må du ha en nedregulering i forkant, som jeg er litt usikker på hvor lenge varer.

4. Ja. Jobber selv kommunalt og får alt dekket

5. Ja. For min del holder det godt, men er selvsagt avhengig av reisevei og måte. Vi må kjøre, og får dermed dekket kjøreutgiftene (som faktisk er noe mer enn mine faktiske utgifter)

Skrevet
6 timer siden, Neutral90 skrev:

3. Kort protokoll for meg var sprøyter i 10 dager tror jeg det var, så eggløsningssprøyte dag 11 og uttak dag 12.

4. Ja

5. Ja :) men det er jo småpenger i forhold til faktiske reiseutgifter

Tusen takk for svar :) 

3 timer siden, bondekone skrev:

1-2 Vi ble henvist midt i oktober, og hadde time i desember. Ventetiden står oppdatert åå HELFO sine sider☺ mener vi fikk beskjed om timen etter 3-4 uker.

3. Kort protokoll varer kun selve syklusen. Begynner med sprøyter rundt cd3, uttak når eggposene er store nok. Med meg tror jeg det var ca 12. Lang protokoll må du ha en nedregulering i forkant, som jeg er litt usikker på hvor lenge varer.

4. Ja. Jobber selv kommunalt og får alt dekket

5. Ja. For min del holder det godt, men er selvsagt avhengig av reisevei og måte. Vi må kjøre, og får dermed dekket kjøreutgiftene (som faktisk er noe mer enn mine faktiske utgifter)

Tusen takk for svar :) Ja har sett på helsenorge, der står det ca 10 uker, men så står det på sthf.no at man ofte hører fra de før fristen. Mener du at det tok 3-4 uker fra henvisning til brev, eller fra henvisning til time? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) 

Tusen takk for svar :) Ja har sett på helsenorge, der står det ca 10 uker, men så står det på sthf.no at man ofte hører fra de før fristen. Mener du at det tok 3-4 uker fra henvisning til brev, eller fra henvisning til time? 

Henvisning til brev☺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...