AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er godt voksen og har alt på stell, men jeg blir et monster i møte med min far. Jeg har en yngre søster som opp gjennom årene har fått alt hun pekte på, mens jeg fikk alt det andre. Min søster bor hos far enda i en alder av 26 år og har først nå begynt å betale «husleie» som neppe kan kalles det engang. Jeg derimot ble bedt om å enten betale husleie eller flytte ut da jeg var 16. Og opp gjennom årene så har det jo hendt masse som tydeliggjør den forskjellen mellom meg og min søster. Jeg ønsker å få et godt forhold til min far men jeg ender opp med å krangle med han minst en gang i uka. Har jo kutta kontakt nå men det er jo ikke det jeg ønsker! Hvordan skal jeg komme til bunns i det problemet ? Eller er det noe ende i det hele tatt? Min søster og jeg har ikke noe særlig godt forhold, vi prater en sjelden gang når hun trenger hjelp med noe. Ellers så hører jeg ikke ifra henne 😕 Anonymkode: d9cb2...eb1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Du kan jo starte med å f.eks invitere din far på lunsj eller middag 1 gang i uka, i stedet for å bruke én dag per uke på å krangle med han. Han er åpenbart en far som bryr seg om døtrene sine når han har en voksen datter boende hjemme og har kontakt med den andre hver eneste uke også. Han burde nesten fått en premie for tålmodigheten egentlig. Her er det du som spolerer relasjoner med nær familie helt for egen maskin med den barnslige bitterheten og sjalusien din. SYnd for deg: for han kommer mest sannsynlig til å dø før deg, der du må leve med at du har kastet bort tid du kunne gjort hyggelige ting sammen med din far i stedet på sinne og med å lage drama. Anonymkode: b1dde...fee
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Du får gjøre som meg.. Etter mange år med kritikk og lite interesse for barn og barnebarn så tok jeg et oppgjør med min far. Sa det jeg hadde følt var urettferdig gjennom alle år, takket for kaffen og gikk. Jeg kjenner fremdeles en sterk frihetsfølelse og jeg er stolt over å ha stillt opp for meg selv. Endelig !! Anonymkode: 32c90...4a5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får gjøre som meg.. Etter mange år med kritikk og lite interesse for barn og barnebarn så tok jeg et oppgjør med min far. Sa det jeg hadde følt var urettferdig gjennom alle år, takket for kaffen og gikk. Jeg kjenner fremdeles en sterk frihetsfølelse og jeg er stolt over å ha stillt opp for meg selv. Endelig !! Anonymkode: 32c90...4a5 Har gjort det flere ganger, men så ringer han å prøver å unnskylde seg etter noen dager for så å gjøre nye liknende ting gang på gang. Hvor lang tid tok det før du følte at det gikk greit å ikke ha kontakt ? Anonymkode: d9cb2...eb1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo starte med å f.eks invitere din far på lunsj eller middag 1 gang i uka, i stedet for å bruke én dag per uke på å krangle med han. Han er åpenbart en far som bryr seg om døtrene sine når han har en voksen datter boende hjemme og har kontakt med den andre hver eneste uke også. Han burde nesten fått en premie for tålmodigheten egentlig. Her er det du som spolerer relasjoner med nær familie helt for egen maskin med den barnslige bitterheten og sjalusien din. SYnd for deg: for han kommer mest sannsynlig til å dø før deg, der du må leve med at du har kastet bort tid du kunne gjort hyggelige ting sammen med din far i stedet på sinne og med å lage drama. Anonymkode: b1dde...fee Det er alltid jeg som inviterer på middag, lunsj og kaffe. Både hjemme og ute på min egen regning. Jeg kjøper ofte mat han liker som jeg leverer på døren. Og husker alle mulige dager som skal huskes. Mens min søster skriver seg på lappen i siste liten, jeg lar henne gjøre det for hans del. Så nei jeg er ikke sjalu, det er jo ikke hennes feil. Jeg er bare så lei! Har barn selv og skjønner ikke hvordan noen kan gjøre forskjell på barna sine! Anonymkode: d9cb2...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå