AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Hei! Jeg har ei jente på 21 som nettopp har begynt på mitt andre år på bachelor. Problemet er bare at motivasjonen ikke er helt på topp... jeg føler jeg ikke får det til og at jeg ikke har motivasjon nok til å fullføre. Jeg har ikke sagt noe til mi e foreldre for jeg vet de vil bli skuffet... jeg har alltid vært veldig pliktoppfyllende, jobbet siden jeg var 16 år og aldri vært noe lat. På VGs gikk jeg studiespesialisering og bacheloren jeg nå tar er innenfor logistikk, jeg jobber to dager på et lager. Jeg synes praksis er veldig morsomt, men jeg sliter med å konsentrere meg når det kommer til lesing og å skulle kunne bruke tiden på å lese og å øve til eksamen... jeg er en veldig aktiv person som sliter litt med konsentrasjonen... synes også det er veldig ekkelt og flaut å ikke skulle fullføre samtidig som jeg føler at dette tærer på meg da jeg tenker veldig mye på hva jeg vill/ikke vill jeg trenger derfor nå litt hjelp med å vite om det er lurt å «gi opp» eller hvilke andre alternativer jeg har? Gjerne noen som er eller har vært i samme situasjon... Anonymkode: 4d45f...f7e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Har du snakket med studieveileder om dette? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å gjøre det 🙂 Så vidt jeg forstår ut i fra det du skriver så kunne du tenke deg å jobbe innen yrket, men det at du ikke føler du får det til, ikke har motivasjon og dårlig konsentrasjon gjør at du vurderer å slutte? Har jeg skjønt deg rett da? Først ville jeg prøvd å sette opp positive og negative sider ved å fortsette på studiet, slik at du kanskje får litt bedre oversikt og kanskje det vil gjøre det lettere å ta et valg. Ta gjerne med disse når du snakker med studieveileder. Jeg tenker også at det kanskje kan være lurt å fullføre 2. året og se hvordan det går videre før du bestemmer deg, siden du bare har ett halvt år igjen. Men nå svarer jeg bare ut i fra informasjonen du har gitt, det er jo og avhengig av hva du selv tenker og hvilke positive og negative sider du ser ift å fortsette. Anonymkode: d5b48...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå