Gå til innhold

Strikke hjelp Cecilie Skog oppskrift


screamfly

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er snart i mål med min Cecilie Skog genser. Nå står jeg dessverre bom fast! Jeg legger ved bilde av hvor i mønster jeg står fast. Jeg stusser veldig over at symbolene er annerledes enn i forklaringene, samt at det er et helt nytt symbol der også.. Vær så snill hjelp meg! 

15700457295724233017635194928712.jpg

15700457854236882188334133047818.jpg

Endret av screamfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du ikke forstår? De svarte er ikke der. De er kun tegnet inn fordi det er enklere. Lat som de sorte ikke er i diagrammet så blir strekene som den øverste i forklaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jodaneida skrev:

Hva er det du ikke forstår? De svarte er ikke der. De er kun tegnet inn fordi det er enklere. Lat som de sorte ikke er i diagrammet så blir strekene som den øverste i forklaringen. 

Det jeg ikke forstår er at i diagrammet dekkes fire ruter av denne streken, i forklaring er der bare tre ruter som dekkes (i felling). Samt at på slutten av denne runden er der EN rute med en liten strek. Kan dette være skrivefeil? For denne står ingen steder i forklaringene.. 

Jeg har ikke strikket i lang tid, så det kommer ikke så logisk for min del 😅

Endret av screamfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, screamfly skrev:

Det jeg ikke forstår er at i diagrammet dekkes fire ruter av denne streken, i forklaring er der bare tre ruter som dekkes (i felling). Samt at på slutten av denne runden er der EN rute med en liten strek. Kan dette være skrivefeil? For denne står ingen steder i forklaringene.. 

Jeg har ikke strikket i lang tid, så det kommer ikke så logisk for min del 😅

Strikker også denne, men er ikke kommet så langt.

Tolker det som at de tre rutene med strek henger sammen. Altså tre streker på rad. For du begynner jo på nytt mønster etter endt mønster og da blir det tre streker på rad slik som i mønsterforklaringen. Altså tre streker når man ser vekk fra de svarte rutene, som ikke er der.

Endret av OppNedPåAlt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hallo gode damer.

jeg forstår ikke fellingen til denne genseren. Jeg begynner mønsteret med 168 masker. Men ifølge mønsteret skal jeg ha kun 108 masker igjen ved linje 9 i mønsteret?? 
I mitt strikk felles kun ca 25 masker (og ikke 60) ?? Noen som har strikket denne genseren selv som kan gi råd/hjelp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...