AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er selv muslim, men ikke født og oppvokst i en ekstreme forhold! Har mye frihet, og relgionen er der! Men følges ikke strengt! Mer som bare i hjerte og tro! Jeg ber ikke eller faster eller no slikt. typen min som jeg er veldig glad i er heller ikke kjempe religiøs. Men familien hans er ekstrem! vil gifte meg med han da det er han jeg er glad i og samarbeider best med! Men er super redd familien vil mase meg om å bruke løse Klær, eller kritisere meg... Kanskje maser på at jeg må faste eller be? Jeg vet ikke.... kan dette være en tabbe? (vært i forhold en del år) Ganske sikker på han, men er veldig redd han forandrer seg. jeg har ingen problem i at han ber og alt det. Men er super redd jeg vil bli maset på eller sett ned på. kan dette være en tabbe å gifte med han? Eller må jeg nå stole på han? Anonymkode: 2e5d0...f8c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Det er vel mye mulig han vil forandre seg når dere får barn. Du får ta en ordentlig prat med han om hva han ønsker seg for framtiden, hvordan han ønsker å oppdra sine barn og hvor stor innflytelse besteforeldrene kommer til å ha. Håper han er ærlig med deg. Anonymkode: 38e29...31d 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Du kan iallfall si ifra til han at du ikke kommer til å endre deg selv om dere gifter dere, så har du det på det rene om han plutselig endrer mening om dere gifter dere. Jeg vet iallfall om flere som byttet fra nordiske klær til hijab og vide klær da de giftet seg, fordi det var forventet. Anonymkode: 12179...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan iallfall si ifra til han at du ikke kommer til å endre deg selv om dere gifter dere, så har du det på det rene om han plutselig endrer mening om dere gifter dere. Jeg vet iallfall om flere som byttet fra nordiske klær til hijab og vide klær da de giftet seg, fordi det var forventet. Anonymkode: 12179...7a0 Jeg hadde skrevet kontrakt med fyren jeg😂 Jeg er selv iraner, men født og oppvokst i Norge. Giftet meg med barnefar sommer 2018 og vi har en sønn sammen som straks fyller 3 år. Hverken min eller hans familie i Norge praktiserer islam, selvom vi er født muslimer. Med andre ord, som fu sikkert har skjønt så fikk vi barn før et ekteskap og vi elsker bacon. Både min og hans familie (de eldre) praktiserer islam. De ber, faster og besøker moskeer og dekker til håret om fremmede menn kommer hjem til dem. Vi har vært sammen i fem år nå og aldri hatt «islam» som et problem med tanke på at familien praktiserer (de i Iran). Svigermor sender til og med feriebilder av oss hvor jeg bruker bikini til familien i Iran 😂 Anonymkode: c1637...29e 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde skrevet kontrakt med fyren jeg😂 Jeg er selv iraner, men født og oppvokst i Norge. Giftet meg med barnefar sommer 2018 og vi har en sønn sammen som straks fyller 3 år. Hverken min eller hans familie i Norge praktiserer islam, selvom vi er født muslimer. Med andre ord, som fu sikkert har skjønt så fikk vi barn før et ekteskap og vi elsker bacon. Både min og hans familie (de eldre) praktiserer islam. De ber, faster og besøker moskeer og dekker til håret om fremmede menn kommer hjem til dem. Vi har vært sammen i fem år nå og aldri hatt «islam» som et problem med tanke på at familien praktiserer (de i Iran). Svigermor sender til og med feriebilder av oss hvor jeg bruker bikini til familien i Iran 😂 Anonymkode: c1637...29e Både min og hans familie I IRAN praktiserer islam, skulle det stå. Ikke familiene våre i Norge. Anonymkode: c1637...29e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Hvilket land er han fra? Anonymkode: a6c19...069
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 Dette handler jo først og fremst om kommunikasjon. Snakk med fyren din om hva du tenker Du skriver "islamsk familie" som er "ekstremt religiøse". Når du bruker sånne ord tenker man jo fort på fundamentalistisk islamisme - altså at man er politisk muslimske og mener at sharialover skal gjelde alle i samfunnet. Hvis svigerforeldre dine virkelig er såpass ekstreme ville jeg snakket skikkelig med typen din, for det ville ihvertfall ikke jeg hatt noe med å gjøre. Men om du bare mener at familien er vanlig religiøse muslimer som ber og faster og følger regler for klær og mat, og ellers er hyggelige mennesker, hadde jeg ikke bekymra meg veldig. Folk må jo få lov å være religiøse. Anonymkode: bee1f...e5c 3
Antoinette Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Hvis hans familie er "ekstrem" kan du regne med at de kommer til å lege press på han etter at dere er gift og får barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå