AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Har vert i et møte med sjefen hvor det oppsto en situasjon hvor h*n ville se min telefonlogg for å se om jeg pratet sant. Er dette lovlig?? Hva gjør jeg? Anonymkode: 46a2f...90d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har vert i et møte med sjefen hvor det oppsto en situasjon hvor h*n ville se min telefonlogg for å se om jeg pratet sant. Er dette lovlig?? Hva gjør jeg? Anonymkode: 46a2f...90d Nei det er ikke lovlig og du bør ikke ha flere møter uten at tillitsvalgt er tilstede. Anonymkode: 5dfb7...faf 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 IKKE lovelig. Det kan han bare glemme. Anonymkode: 5e63c...184
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Du sier Nei. Selv politiet må ha tillatelse for å kunne ransake andres private ting. Anonymkode: 6b184...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Det er ikke tillatt. Hvorfor skal vedkommende det, der jo din private. Kontakt foreninga, hvis du er medlem. Anonymkode: 2315d...f62 2
Baiko92 Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke lovlig og du bør ikke ha flere møter uten at tillitsvalgt er tilstede. Anonymkode: 5dfb7...faf Jeg hadde et møte med sjef og tillitsvalgt og det ble tatt opp at dette ikke var lov men følte ikke at dette ble skikkelig slått ned på. Er dette noe tillitsvalgt bør ta videre eller bør jeg gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Snakket du sant da? Og hvor alvorlig sak dreier det seg om? Isåfall ville det vel vært en grei sak å vise frem akkurat det h*n ba om? H*n skulle vel ikke tråle igjennom bilder, facebook, googlesøk og tekstmeldingene fra bestemor? Tipper du er mest grumpy for at du ble tatt i å lyve.. Anonymkode: fac9c...97f 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Det er ikke lov. Arbeidsgiver kan i gitte sammenhenger kreve innsyn i mobiltelefoner o.l. som arbeidstaker har fått som arbeidsverktøy, men her gjelder det strenge prosedyrekrav, og det er ikke tillatt når det gjelder privat utstyr. Mvh personvernadvokat Anonymkode: 884b6...ec5 2
Lill3My Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Betalte jobben for bruk av mobilen, altså for abonnementet? I så fall vet jeg faktisk ikke helt hvem som har retten på som side rent juridisk. Og om denne konflikten har noe med din rolle i jobben å gjøre, mistanke om at du har sagt eller delt noe du ikke har lov til så skjønner jeg hvor arbeidsgiver kommer fram. samtidig tror h*n over en grense hvis h*n krever å få se gjennom mobilen. Om du er skuldig i det du blir mistenkt for, legg deg flat og unnskyld deg. Om du ikke er skyldig, vis frem telefonen og spill litt på sjefens samvittighet etterpå ved å si/vise at du er krenket og såret 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå