Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Hei Familie hunden døde lørdagv14. September 4.5 år gammel. Vi fikk oss en ny valp 28.september. Jeg synes det er veldig vanskelig å være alene med valpen når mamma og pappa har gått å lagt seg. Kan dette være et tegn på at jeg egt ikke var klar for ny hund eller tror dere det bare er fordi det er uvant å ha en valp i hus og at det går over? Noen som har noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Hva synes du er vanskelig , savner du den andre litt for mye fortsatt? 🐕 Anonymkode: 27a55...a75
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du er vanskelig , savner du den andre litt for mye fortsatt? 🐕 Anonymkode: 27a55...a75 Er ikke det at jeg savner den. Jeg vet egt ikke helt hva som er vanskelig. Kanskje det at jeg må følge med på valpen hele tiden da den har funnet ut at ledninger er kjekt å tygge på
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg har en valp som er 4 mnd nå, og var akkurat sånn i starten selv. Det er min første hund. Men det går kjempe lett over! Nå har han (nesten) blitt helt husren, tygger ikke på ledninger fordi jeg konsekvent har sagt nei fra han kom inn i hjemmet. I tillegg har han blitt vant til å være her, og fått mer "ro" nå enn i starten, og tusler rundt for seg selv og er mer selvstendig. Det er en fase man må igjennom 🐶❤️ PS. Anbefaler å gi den en tyggeleke Anonymkode: 4244d...276 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Snakk med foreldrene dine om dette. Valper er jo noen små galninger som trenger å tilpasse seg rutiner. Har han fast leggetid? Anonymkode: 6697f...1d3
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en valp som er 4 mnd nå, og var akkurat sånn i starten selv. Det er min første hund. Men det går kjempe lett over! Nå har han (nesten) blitt helt husren, tygger ikke på ledninger fordi jeg konsekvent har sagt nei fra han kom inn i hjemmet. I tillegg har han blitt vant til å være her, og fått mer "ro" nå enn i starten, og tusler rundt for seg selv og er mer selvstendig. Det er en fase man må igjennom 🐶❤️ PS. Anbefaler å gi den en tyggeleke Anonymkode: 4244d...276 Tusen takk for svar. Kan være at jeg er litt overbeskyttende mtp at jeg så da min andre hund døde av hjertesvikt . Kanskje jeg burde kjøpe litt hardere leker enn bamser ja
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med foreldrene dine om dette. Valper er jo noen små galninger som trenger å tilpasse seg rutiner. Har han fast leggetid? Anonymkode: 6697f...1d3 Skal nok sette meg ned å ta en skikkelig prat med dem i morgen. Vi prøver at vi legger han i 9-10 tiden da det er da foreldrene mine legger seg
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Man legger vel ikke en hund...det er ikke en baby liksom, hunder sover når de selv trenger, de har ikke nødvendigvis lik døgnrytme og søvnmønster som et menneske. Hva er det som er vanskelig? Om valpen tygger på ledninger osv må du med en gang heller gi den en tyggeleke. Det er også greit å lage et valpevennlig rom eller område og sperre av med grind så den ikke går fritt i hele huset, da blir det lettere å passe på. Det er også fint om natten så den har et mindre område til soving (men ikke sett valpen i bur). Kondolerer for tap av familiehunden, det er lov å være trist over det selv om dere har fått en annen hund ❤️ Men sjansen for at en til hund også har hjertefeil burde være liten. Anonymkode: 99967...698 7
Gjest Familytree Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg mistet også hunden min og følte meg veldig isolert da de hadde med seg en annen. Jeg trodde at familien min byttet ut hunden jeg bare ønsket. Et dødsfallet til et kjært kjæledyr er fryktelig, kjøp han leker, ta han en tur. Det er rart å bli vant til en ny valp men det forbedrer seg
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man legger vel ikke en hund...det er ikke en baby liksom, hunder sover når de selv trenger, de har ikke nødvendigvis lik døgnrytme og søvnmønster som et menneske. Hva er det som er vanskelig? Om valpen tygger på ledninger osv må du med en gang heller gi den en tyggeleke. Det er også greit å lage et valpevennlig rom eller område og sperre av med grind så den ikke går fritt i hele huset, da blir det lettere å passe på. Det er også fint om natten så den har et mindre område til soving (men ikke sett valpen i bur). Kondolerer for tap av familiehunden, det er lov å være trist over det selv om dere har fått en annen hund ❤️ Men sjansen for at en til hund også har hjertefeil burde være liten. Anonymkode: 99967...698 Legger han ikke direkte men at mamma tar han med inn på soverommet deres. Jeg tror kanskje jeg kan være litt overbeskyttende evt sybes det er litt ekkelt å være alene med han siden jeg var alene hjemme med den andre hunden. Jeg har kontroll på valpen og ser etter at den ikke gjør noe som kan skade den. Hunden blir ikke satt i bur om natten. Kan prøve tipset om å avgrense ett område slik at jeg får den kontrollen og oversikten jeg trenger. Takk for svar ❤️
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2019 3 minutter siden, Augustotejerina skrev: Jeg mistet også hunden min og følte meg veldig isolert da de hadde med seg en annen. Jeg trodde at familien min byttet ut hunden jeg bare ønsket. Et dødsfallet til et kjært kjæledyr er fryktelig, kjøp han leker, ta han en tur. Det er rart å bli vant til en ny valp men det forbedrer seg Føler selv at når jeg er ute på gresset med han eller at vi er forran huset at det går helt greit. Går også fint når de andre er våkne og rundt meg. Er når de går og legger seg jeg synes det er vanskelig
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 10 minutter siden, Tina99 said: Legger han ikke direkte men at mamma tar han med inn på soverommet deres. Jeg tror kanskje jeg kan være litt overbeskyttende evt sybes det er litt ekkelt å være alene med han siden jeg var alene hjemme med den andre hunden. Jeg har kontroll på valpen og ser etter at den ikke gjør noe som kan skade den. Hunden blir ikke satt i bur om natten. Kan prøve tipset om å avgrense ett område slik at jeg får den kontrollen og oversikten jeg trenger. Takk for svar ❤️ Var du alene med den andre hunden når den døde? Anonymkode: dc0d2...8db
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #13 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var du alene med den andre hunden når den døde? Anonymkode: dc0d2...8db Var alene med den når den døde ja
Gjest Familytree Skrevet 2. oktober 2019 #14 Skrevet 2. oktober 2019 14 minutter siden, Tina99 skrev: Var alene med den når den døde ja Og du vil ikke gå gjennom dette igjen, det er forståelig. Snakket du om dette med familien?
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #15 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, Augustotejerina skrev: Og du vil ikke gå gjennom dette igjen, det er forståelig. Snakket du om dette med familien? Snakket litt om det, men tenker å ta meg en prat med dem igjen i morgen
Jodaneida Skrevet 2. oktober 2019 #16 Skrevet 2. oktober 2019 Hvor gammel er du? Valp er slitsomt. Selv jeg som har hatt mange syns det 😂 Lek med den, gå på oppdagelsesferd og bli kjent. De vokser (u)heldigvis fort opp! 1
LadyGrey Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en valp som er 4 mnd nå, og var akkurat sånn i starten selv. Det er min første hund. Men det går kjempe lett over! Nå har han (nesten) blitt helt husren, tygger ikke på ledninger fordi jeg konsekvent har sagt nei fra han kom inn i hjemmet. I tillegg har han blitt vant til å være her, og fått mer "ro" nå enn i starten, og tusler rundt for seg selv og er mer selvstendig. Det er en fase man må igjennom 🐶❤️ PS. Anbefaler å gi den en tyggeleke Anonymkode: 4244d...276 Hørtes ut som et veldig trivelig hundehold.... Lær heller valpen va du vil den skal gjøre. Tilrettelegg hjemmet slik at valpen ikke får gjort ugang. Fjern det du ikke vil at den skal tygge i stykker. 1
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #18 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, Jodaneida skrev: Hvor gammel er du? Valp er slitsomt. Selv jeg som har hatt mange syns det 😂 Lek med den, gå på oppdagelsesferd og bli kjent. De vokser (u)heldigvis fort opp! Jeg er 20 år Tenker å gå på mer turer der jeg bærer den siden den ikke skal gå tur bare luftes. Føler meg bra når vi er ute og leker på gresset.
Tina99 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, Snorkfrøken skrev: Hørtes ut som et veldig trivelig hundehold.... Lær heller valpen va du vil den skal gjøre. Tilrettelegg hjemmet slik at valpen ikke får gjort ugang. Fjern det du ikke vil at den skal tygge i stykker. Vi har begynt å fjerne ledninger slik at den ikke skal tygge på dem 1
Jodaneida Skrevet 2. oktober 2019 #20 Skrevet 2. oktober 2019 (endret) 2 minutter siden, Tina99 skrev: Jeg er 20 år Tenker å gå på mer turer der jeg bærer den siden den ikke skal gå tur bare luftes. Føler meg bra når vi er ute og leker på gresset. Valper kan fint gå tur de. Men i deres eget tempo og ikke trene fysisk liksom. Å tusle i en time eller to går helt fint. Ta pauser og lukt på blomstene. Da vil den nok bli roligere inne også. Og ikke minst miljøtrent! Endret 2. oktober 2019 av Jodaneida 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå