Gå til innhold

Til dere som skal ha bonger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gi to bonger til hver gjest, og begynte å tenke på om det er vanlig at bongene er for sprit, og resten(brus, vin, øl) er gratis; eller om bongene også må brukes for å få en brus e.l...

Tenker at vi kanskje lar brus være gratis, og all alkohol går under bongene?!

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal selv ha fri bar, men jeg tror det er vanlig med at bongene gjelder for alkoholholdig drikke, men er ikke sikker...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Dere bør ha drikke som gjestene ikke behøver å betale for. Så all alkohol kan gå på bongene, men uten bør være gratis.

Skrevet

Vi hadde gratis kaffe, brus og mineralvann hele natten. Bonger ble brukt til drikke med alkohol. Vet ikke hva som er mest vanlig, men vi syntes gjestene burde ha muligheten til å slukke tørsten uten å betale for det.

Det var forresten en del gjester som ønsket vann eller brus etter all rødvinen til maten :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Du må ikke finne på å ta betalt for mineralvann og brus! Det blir litt for drøyt for meg, i allefall. (beklager hvis jeg tråkker på noen tær, men det er min mening).

Skrevet
Du må ikke finne på å ta betalt for mineralvann og brus! Det blir litt for drøyt for meg' date=' i allefall. (beklager hvis jeg tråkker på noen tær, men det er min mening).[/quote']

jeg er i grunnen enig. Jeg tror at jeg ville syns det var underlig om jeg skulle betale for å slukke tørsten i en fest som et bryllup. At man ikke har lyst til å sponse folks alkoholinntak er en helt annen sak.

Gjest Embla s
Skrevet

Ja. Det blir litt forskjell. Brus og mineralvann er da også i en helt annen prisklasse en alkohol, så jeg tror det vil være dumt å spare inn på akkurat brusen!

Skrevet

Jeg hadde tenkt det som naturlig at mineralvann/ brus skulle være gratis, men var min samboer som mente det ikke skulle være det... Derfor jeg lurte på hva som var vanlig.. :)

Takk for svar så langt iallefall! Skal nå se om jeg får samboeren på andre tanker!! :P

Gjest guestt
Skrevet

Vi feirer dagen på hotell og da er minneralvann med i bongen for å si det sånn.

De to 9 åringene som skal være med, gleder seg stort til å få gå i baren og bruke bongene sine.

Vi også skal gi gjestene to bonger.

Gjest Gjesta
Skrevet

De to 9 åringene som skal være med, gleder seg stort til å få gå i baren og bruke bongene sine.

Så med andre ord skal gjestene betale for brusen de ønsker å drikke....? :o

Herregud................

Skrevet

Så med andre ord skal gjestene betale for brusen de ønsker å drikke....? :o

Herregud................

Ja det sier jeg også :o :o :o

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

nei nå synes jeg folk skal ta seg sammen her!

erlig talt, SPAR MER PENGER!

skal brusen koste noe også nå?

JØJJE!

vet gjestene om dette? isåfall er det rart de kommer synes jeg!

hadde vert flau over bryllupet mitt jeg!

Skrevet

Jeg pleier ikke ta med lommebok i bryllup da jeg ikke drikker mer alkohol enn det jeg får til middag og kaffe. Det hadde blitt noen flaue turer på do med glasset i hånda dersom brusen kostet penger! :o

Gjest Brud i sommer
Skrevet

Hadde i grunnen tenkt å ha to bonger som skulle dekke alt, men jeg hadde nok ikke tenkt tanken helt ut... :oops:

Dere har jo helt rett. Brus bør være gratis!

Men hvor mye regner dere med at brusregningen kommer på? (gjelder dere som skal ha på hotell..)

Må nok jobbe litt med å overtale mannen min... :o

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du tuller? :o

hvor mye har dere betalt for resten av festen? har dere virkelig ikke økonomi nok til å sørge for at gjestene får drikke, så burde dere virkelig dra ned på antall gjester.

Beklager, men dette blir bare dummere og dummere. :roll:

Skrevet
Beklager, men dette blir bare dummere og dummere.  :roll:

Signerer.

Skrevet
Hadde i grunnen tenkt å ha to bonger som skulle dekke alt, men jeg hadde nok ikke tenkt tanken helt ut...  :oops:  

Dere har jo helt rett. Brus bør være gratis!

Men hvor mye regner dere med at brusregningen kommer på? (gjelder dere som skal ha på hotell..)

Må nok jobbe litt med å overtale mannen min...  :o

Men her har ho jo skjønt at brus burde være gratis nå, så da trenger en vel ikke hakke mer på ho for det! Da har vi vel fått frem poenget!

Gjest Brud i sommer
Skrevet

Kristin får det til å se ut som om jeg var trådstarter..

Det var jeg ikke...

Lykke til alle sammen, uansett hvordan dere gjør det.

Skrevet

I starten tenkte vi og på bonger, og at dette skulle dekke alt, både brus og alkohol. Dette var helt vanlig på hotellet hvor vi skal ha festen, hotellsjefen mente det til og med var litt over normalen å spandere to bonger....... Og han har jobbet i yrket en stund. Men vi har tenkt på det, og vil gjerne ha fri bar,da vi synes dette er best. Men til kaffen må jo de som ikke drikker kaffe få gratis brus uansett, så det kan bli vanskelig å si at "fra nå gjelder bongene" liksom...

Uansett; folk får gjøre som de vil. Selv hadde jeg ikke reagert negativt på brus, øl og sprit på bonger.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har man ikke økonomi til å spandere brus på gjestene sine, så bør en virkelig revurdere antall gjester. Blir for dumt at folk må betale alkoholfri drikke.

Hvorfor velge hotell, når man IKKE har økonomi til det?

Hvorfor invitere så mange gjester, når man IKKE har økonomi til det?

Det der med at man ønsker at flest mulig skal være med på dagen, er og blir for dumt. For har man ikke økonomi til det, så blir det mye bedre for gjestene at en velger antall gjester en har økonomi til å spandere på.

Og til de som mener at gjestene vil huske invitasjonene bedre enn drikke ol, tull og tøys. De snakker dere etter munnen, så det er nok bedre å dra ned på kostnadene på invitasjonene, blomstene ol, fremfor å fjerne drikke til gjestene.

Ellers kan man skrive i invitasjonen, det blir en vanlig kveld på byen, men vi bestemmer tid, sted og hva vi skal spise. Drikken får dere stå for selv, og det inkluderer brus ol. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...