AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Er straks ferdig å jobbe og skal ut i permisjon om noen dager bare. Har en aldeles upåklagelig form, er litt ekstra trøtt og sliter litt med ryggen pga jeg ikke kan ta de smertestillende som jeg pleier - men er ellers 100% oppegående og har vært i full jobb hele veien. Drømmesvangerskap med andre ord. Jeg gruer meg litt til disse tre ukene før termin. Hva skal en gjøre på? Samboeren min er bortreist på jobb og kommer ikke hjem før 1 uke før termin, familien min og venninnene mine jobber jo fullt og har sitt å stri med. Alle prosjekt i huset er ferdige, babyklærne er vasket osv. Har div småinnkjøp igjen, men det er gjort på en dag hvis jeg reiser til byen. Hva gjør en på? 😅 Klarer ikke gå særlig med tur pga ryggen.. Skal selvsagt sove, hvile og spise godt - men det tar ikke hele dagen.. Anonymkode: ed99b...f68
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg bakte, gjorde hobbyer og prøvde å komme meg en tur ut eller trene hver dag. Sett tilbake skulle jeg nok sovet og slappet sv litt mer også... Plutselig kom baby før termin - jeg hadde planlagt å bruke «overtidsuka» på å lade batteriene. Anonymkode: 76c69...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Gå turer, lese bøker, bake bakst/brød/rundstykker som kan puttes i fryseren. Anonymkode: 024ca...bc3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg spilte dataspill, så TV-serier og spiste godis 😜 Sistnevnte ikke særlig anbefalt, men jeg var så drita lei. Baby kom 12 dager på overtid også, så holdt på å gå bananas. Anonymkode: 838c8...d34
Anjatapinjata Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Prøvde å finne på ting, var mye med familie, venner, handla inn litt ting som mangla, så serier å slappet av mye. Prøv å gjør ting du vet du ikke får gjort med det første etter fødsel. Ta deg en tur til frisøren, lad opp og kos deg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg lagde middager til minst 20 dager 😂 og er dødsglad for at jeg gadd det. Hvil, hvil og atter hvil. Se på serier og skjem seg selv bort. Du vil ikke kunne få vilt sånn her på leeeeeenge. 😂 du kan eventuelt strikke ! Anonymkode: 540ac...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Haugevis av skrive feil,👆🏻 jeg er trøtt beklager 😂 Anonymkode: 540ac...5a1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Rakk å kjøre opp til sykehuset for kontroll, og endte med innleggelse og igangsetting. Nyt tiden og sov mye er mitt tips. Anonymkode: 435b6...358
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Bakte (fylte horn anbefales, hadde gråtebaby og gull verdt å kunne ta opp og spise med en hånd), gikk mye tur med hunden, gikk på kafé alene. Nyt å være alene hjemme er mitt beste råd. Det er mange år til du får muligheten til å slappe av hjemme flere dager i strekk 😛 Nyt å gå på do i fred, nyt å dusje lenge. De første månedene er tøffe, og selv om det blir topp med baby i hus, så må laaaange dusjer avtales med mannen 😛 Anonymkode: a1c5f...718 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bakte (fylte horn anbefales, hadde gråtebaby og gull verdt å kunne ta opp og spise med en hånd), gikk mye tur med hunden, gikk på kafé alene. Nyt å være alene hjemme er mitt beste råd. Det er mange år til du får muligheten til å slappe av hjemme flere dager i strekk 😛 Nyt å gå på do i fred, nyt å dusje lenge. De første månedene er tøffe, og selv om det blir topp med baby i hus, så må laaaange dusjer avtales med mannen 😛 Anonymkode: a1c5f...718 mange år trenger det da ikke å være.. Anonymkode: d551d...42f
Sportsidioten Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg fødte 2 dager etter permisjonen starta så jeg fikk ikke gjort så mye 😂
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg sover mye på dagtid da jeg ikke får sove mer enn 1-2 timer i strekk om natten, og har vært på litt vindusshopping. Anonymkode: 060c2...d33
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Var helt frisk jeg også, ingen spesielle plager annet en en litt sliten rygg og nedpress som såklart er å forvente. dagene gikk med til å sove lenge, serier, litt baking og trasking på kjøpesenteret, dro litt på besøk osv. Tok egt dagene slik de kom uten å planlegge alt for mye. Koos deg! Å, hva jeg savner de dagene. Spenningen og roen, stelling til baby ol. Anonymkode: a53ef...355
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: mange år trenger det da ikke å være.. Anonymkode: d551d...42f Føles slik akkurat nå 😂 så klart, jeg har en time nå og da, men da er det alltid noe som skal gjøres. Det å faktisk ha noen timer hvor alt er på stell, og jeg bare kan kose meg, det føles utrolig fjernt 😊 Anonymkode: a1c5f...718 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg skulle nyte å slappe av, men fikk brått en infernalsk svabgerskapskløe som var helt ekstrem og gjorde at jeg ikke klarte å sove eller nyte noe som helst. Anonymkode: d0477...da8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg la inn tre hviler dagtid, og ellers prøvde jeg å slappe av og rydde. Om du orker, lag middager (feks lasagne, gryterett, pizzasnurrer etc) som du kan fryse ned. Du kommer til å elske det etter fødselen! Til og med kjøttdeig er supert å ha ferdigstekt og fryst ned i fryseren, så mye raskere å slenge i hop ei gryte eller en taco eller pizza om man ikke må steke kjøttdeigen først. Men førstepri: HVILE! Ikke fordi du blir sliten etter fødselen, men under. Fødselen starter stort sett kveld eller natt, og da er det godt å vite at du gjorde ditt beste for at kroppen skulle orke det, med noen faste hviler hver dag. Anonymkode: 0ba9f...019 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 Og ja, unn deg fotpleie, massasjetime etc. Tenk at du skal behandle kroppen din som det vidunderet det er som bærer frem et barn Ikke ha dårlig samvittighet over å gjøre det du har lyst til og føler for der og da. Ta deg en tur i svømmehallen og ligg i varmebasseng om du kan det. Sånne ting Anonymkode: 0ba9f...019 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg sov, trente og gamet. Rett og slett opplading😊 Anonymkode: 9b8f0...84b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg bakte MASSE! Fylte horn, rundstykker, boller.. herregud frysern var fylt til randen! I gjengjeld var det såå deilig å bare kunne slenge et horn i ovnen når jeg ble sulten. Ikke alltid så lett å få spist med nyfødt i hus 😅 Ellers slappet jeg av, drog på massasje, til frisøren, så på serier, gikk turer, så på ikke-gravidklær som jeg fikk lyst til å prøve etter fødselen (😂) osv. Glad jeg tok litt vare på meg selv da, for etter baby kom tok det lang tid før jeg kunne prioritere meg selv igjen. Anonymkode: e57ad...510
Rosmerta Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg slappet av, så på serier og spiste godis. Jeg gjorde noen småærend som gjensto før baby kom, for å komme meg litt ut av huset. Jeg er glad jeg ikke stressa rundt, for å si det sånn. Lykke til med innspurten 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå