Gå til innhold

Hva gjør dere med barneklær og sko som er for små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen barn å gi det bort til. Har hørt at Fretex bare kaster mye av det de får så er det vits å levere inn til dem? Har kun pent brukte ting så vil ikke at det skal kastes heller... Hva med å selge på Finn? eller Facebook grupper med barneklær og utstyr, men er det ikke vanskelig å få solgt?

Anonymkode: 2278f...1ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du kan gi det bort på finn, det pleier jeg. Det blir alltid henta. 

Klær med hull o.l. kaster jeg i UFF-kontainere.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen barn å gi det bort til. Har hørt at Fretex bare kaster mye av det de får så er det vits å levere inn til dem? Har kun pent brukte ting så vil ikke at det skal kastes heller... Hva med å selge på Finn? eller Facebook grupper med barneklær og utstyr, men er det ikke vanskelig å få solgt?

Har dere noen andre gjenbruksbutikker enn fretex i nærheten? Jeg gav en del bort på en lokal gjenbruksbutikk

• Liker 1
Skrevet

Selger videre eller gir bort. 

Anonymkode: ce337...46a

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Jeg legger ut gratis på facebooksider. Er glad for hver størrelse jeg får ryddet unna, så er fint om andre får bruk for det. Klær med hull/slitasje kastes.

Skrevet

Pakk sammen i klesposer og selg til en ok penge. Det vil bli solgt så lenge du ikke overpriser ;)

Skrevet

Du får lett solgt det på finn eller facebook også, rundt 100 kr for en fullstappet bærepose eller 300 kr for en ikea-pose er "startpris" for brukte barneklær her jeg bor.

Skrevet

Venninner kommer innom og plukker med seg det de vil ha. Regntøy, vinterdresser, div merkeklær (som alt ser nytt ut) selger jeg på Facebook for en billig penge. Det andre går i poser til uff/Fretex/lokal gjenbruk. 

Anonymkode: 193c0...5c5

Skrevet

Jeg samler på alt🤣 greier ikke kvite meg med noe🙈

Anonymkode: 4661c...821

• Liker 1
Skrevet

Du får solgt det, men man må lavt ned i pris. 150,- for masse tøy. 

Anonymkode: 70caa...a63

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Kaster det som er slitt og ødelagt i en kontainer for tøy. Husker ikke hva som står på den, men tøyet blir brukt til noe. Husker ikke.. Tror forresten fretex bruker noe av tøyet til å lage filler som de selger til verksteder?

Det som er like fint/ser helt nytt ut, selger jeg. Gjerne utedress, ull og slike ting.

Ellers har jeg gitt noe til krisesenteret og en innsamling til sør amerika, og en til russland tror jeg det var. Forskjellige ting som dukker opp på facebook som folk samler inn til. Har gitt bort sengtøy, dyne, vognpose osv også til slike ting

Skrevet

Jeg selger på Finn. Det er null problem å få solgt så lenge klærne er pent brukt og prisene lave.

Jeg passer på at det første bildet er av alle klærne samlet, og deretter mer informative bilder av noen få plagg om gangen. Dette fordi jeg selv scroller raskt forbi de annonsene der det bare er ett plagg på bildet, for det gidder jeg ikke å styre med å møte noen for.

Priser du ekstra lavt trenger du ikke like mange og tydelige bilder, da har man råd til å ta en sjanse. Jeg har kjøpt en søppelsekk med klær for 200,- selv om bildet var av alle klærne i en haug. Det stod type plagg i beskrivelsen (bukser, gensere, t-skjorter), og at de var pent brukt og noe ubrukt, så jeg visste jo at jeg sannsynligvis fikk mye for pengene.

Anonymkode: b9a0b...18c

Skrevet

Noe selges på lokale kjøp/salg grupper på Facebook. Noe går til Fretex eller UFF. Og en del sender jeg med hjelpesending til Ukraina(lokal organisasjon)

Anonymkode: bb701...a92

Skrevet

Takk for innspill! Skal sjekke ut om lokale bruktbutikker og hjelpeorganisasjoner kan ta i mot noe, og dyrere ting kan jeg kanskje legge ut for salg og få en liten slant for. 

Men et spørsmål til:

Hvordan oppbevarer dere klær dere vil ta vare på og langtidslagre? F.eks dåpskjole eller finere antrekk babyen har hatt. Det kommer jo lett slike gule flekker på klær som blir lagret. Skal det pakkes i lufttette klesposer, eller er det best at klærne får luft? Tenker å lagre noe på loftet. Det er et tørt loft men er redd flekker kommer uansett. Noen som vet?

ts

Skrevet

Jeg selger mesteparten og så gir jeg vekk en del til en venninne om elsker gjenbruk.😊

Skrevet

Selger mye på Facebook. Noe får jeg mye igjen for, andre ting litt mindre. Men jeg blir kvitt det, noen med dårlig råd får kanskje kjøpt kvalitet til en billig penge og gjenbruk er gull 👌

Om du har barnehagebarn kan du jo spørre om de vil ha noe som låneklær/sko? Gi bort gjennom hjelp oss å hjelpe eller lignende.

Anonymkode: 50932...67b

Skrevet

Forsøk å selge det for en billig penge.  

Eller gi det bort gratis.    

Anonymkode: 6e1d5...51d

Skrevet

Tingene med verdi selges på finn/Facebook da er det snakk om merkeklær fra eksklusive merker. Merkeklær fra mellomskiktet (eks memini, noanoa, wheat) og lignende selges på finn som klespakke. Resten av klærne fra vanlige kjedebutikker er det som regel ingen som vil ha eller kjøpe så de gis vekk til bekjente eller Facebook.

Anonymkode: cf6ac...24b

Skrevet

Jeg kaster det som ikke kan brukes, og gir resten bort til hjelpesending som sender til Ukraina.

Anonymkode: 50f29...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...