Gå til innhold

Bruker nesten to timer på å legge gutt 18 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sinnsykt lei av at det tar ein og en halv time å legge gutten vår på 1 og et halvt år!! 😫😫 hver kveld!! Tips,råd?? Sitter utom rommet med soveromsdøra åpen, fordi han blir redd hvis jeg har igjen døra. Han reiser seg og hyler og da går jeg inn og legger han ned, han gjentar dette flere ganger til han endelig legger seg i ro, men da ligger han og holder på med føttene eller ligger og rører seg en stund så kan han plutselig stille seg opp å hyle igjen fordi han blir usikker på om jeg fortsatt er der, så virker som han må ha den bekreftelsen. Så sovner han til slutt! Kjenner jeg er lei dette nå! Tidligere så var det bare å legge han ned også sovnet han på 5 minutter. Dette begynte plutselig for et par mnd siden. 

Anonymkode: 556f8...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ikke unormalt. Barnet er utrygg, muligens separasjonsangst? Det blir bedre etterhvert, men han har behov for mer trygghet nå.

Anonymkode: 84d0d...6d1

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, ikke unormalt. Barnet er utrygg, muligens separasjonsangst? Det blir bedre etterhvert, men han har behov for mer trygghet nå.

Anonymkode: 84d0d...6d1

Har får så mye trygghet hele tiden. Har også tenkt når dette begynte at det måtte være separasjonsangst, men tror ikke det dr set kå lenger, virker mer som at han gjør dette av gammel vane nå.. vet ikke hvordan jeg skal få leggingen til som den en gang var. Får ikke så mye tid på kvelden til å slappe av nå som før. Må jo gjøre husarbeid når han endelig har sovnet! Og  når det tar så lang tid så har jeg kanskje 40 min på kvelden der jeg setter meg ned😫 kjenner at dette ikke går på sikt.

ts

Skrevet

Hvorfor blir du bare ikke på rommet? 🙄

Vi satt alltid på gulvet ved senga til barnet sovna. Men etter en periode hvor barnet sto opp ofte på natta så måtte vi ta barnet tilbake inn på vårt rom. Alt ble lettere, legging og barnet sov lenger. 

Man må ikke gjøre alt etter «boka»  så lenge noe fungerer og ikke er farlig for helsa så går det som regel bra!

Anonymkode: c7677...af2

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du bare ikke på rommet? 🙄

Vi satt alltid på gulvet ved senga til barnet sovna. Men etter en periode hvor barnet sto opp ofte på natta så måtte vi ta barnet tilbake inn på vårt rom. Alt ble lettere, legging og barnet sov lenger. 

Man må ikke gjøre alt etter «boka»  så lenge noe fungerer og ikke er farlig for helsa så går det som regel bra!

Anonymkode: c7677...af2

Vi har vært på romme og ligget der ved siden av tidligere, men det har tatt like lang tid til han har sovnet da som nå. Begynte for et par uke siden å gå ut av rommet å sitte der for å begynne avvenningen og prøve å få han til å roe seg selv litt fortere. Men ser ikke ut til at det funka heller.. 

ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på romme og ligget der ved siden av tidligere, men det har tatt like lang tid til han har sovnet da som nå. Begynte for et par uke siden å gå ut av rommet å sitte der for å begynne avvenningen og prøve å få han til å roe seg selv litt fortere. Men ser ikke ut til at det funka heller.. 

ts

Prøvd å kle på han, sette han i bilstoler og ta en kjøretur? Kiden vår sovner tvert i den stolen når han er trøtt. Ikke alltid vi gjør dette, men han har noen kvelder hvor han bare blånekter å legge seg. Og av og til er det den siste løsninga for å få han til å sove. 

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Prøvd å kle på han, sette han i bilstoler og ta en kjøretur? Kiden vår sovner tvert i den stolen når han er trøtt. Ikke alltid vi gjør dette, men han har noen kvelder hvor han bare blånekter å legge seg. Og av og til er det den siste løsninga for å få han til å sove. 

Vil ikke venne han til sånt på kveldene, mener og tror det beste er han sovingen om kvelden er på romme, så vil ikke gå ut av romme med han pg prøve noe annen plass. Vet bare ikke hva og hvordan jeg skal få dette til. Han blir jo trøtt selv også dagen etter når han skal i bhgen.

• Liker 1
Skrevet

Har lignende problem med leggetid. Var mye ut av sengen, opp og ned trappen og ville rett og slett ikke legge seg. Masse skrik og roping, gråt etc. Vi leser en bok, synger et par sanger, og så sier vi det er leggetid, skrur av lys, og sitter der til barnet sovner. Sier ingenting, bare et enkelt hysj og "nå er tid for å sove" hvis barnet lager lyd eller setter seg opp. Har flyttet stolen lengre og lengre vekk fra sengen, med tanke at vi sitter utenfor rommet etter leggetid (bok, sang, og nattakyss) er gjort. Det tar tid, men ser ut til å virke! 

Anonymkode: 829bc...0fd

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Hvor mye sover han på dagtid da? Va sånn her også i en periode, omtrent på samme alder. Måtte kutte litt ned på dagsovingen, så gikk det bedre

Skrevet

Sover han for mye på dagen?

Anonymkode: 22e1b...29a

Skrevet

Dette er ganske vanlig. Alle mine tre har drevet på sånn i den alderen. Ble bedring fra 2,5-3 års alderen. Hold ut 😊

Anonymkode: cac61...0d5

• Liker 2
Skrevet

Har lignende problem med leggetid. Var mye ut av sengen, opp og ned trappen og ville rett og slett ikke legge seg. Masse skrik og roping, gråt etc. Vi leser en bok, synger et par sanger, og så sier vi det er leggetid, skrur av lys, og sitter der til barnet sovner. Sier ingenting, bare et enkelt hysj og "nå er tid for å sove" hvis barnet lager lyd eller setter seg opp. Har flyttet stolen lengre og lengre vekk fra sengen, med tanke at vi sitter utenfor rommet etter leggetid (bok, sang, og nattakyss) er gjort. Det tar tid, men ser ut til å virke! 

Anonymkode: 829bc...0fd

Prøvde å sette meg lengre og lengre bort inne på rommet, men da reiste han seg mye oftere, og hvis jeg ikke legger han ned så blir han stående, kaste kosen og snokken.😫 har prøvd mye forskjellig.

Skrevet

Sover han på dagtid? Da tror jeg dere bør slutte med det hvis det er tilfelle? Har han nattlampe? Kanskje han blir mørkeredd?

Har en ape til sønnen min som heter Zazu, den lager behagelig musikk og lys når man klemmer på den, kanskje sånne småting totalt kan hjelpe? Tar dere ett bad, leser bok og synger hver natt? 

Anonymkode: 9fb4d...12e

Skrevet

Sover han for mye på dagen?

Anonymkode: 22e1b...29a

Han sover det som er anbefalt og sove 1 og en halvtime og det tror jeg han trenger. Han virker veldig trøtt også før leggetid. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sover han på dagtid? Da tror jeg dere bør slutte med det hvis det er tilfelle? Har han nattlampe? Kanskje han blir mørkeredd?

Har en ape til sønnen min som heter Zazu, den lager behagelig musikk og lys når man klemmer på den, kanskje sånne småting totalt kan hjelpe? Tar dere ett bad, leser bok og synger hver natt? 

Han har kosebamsen sin, vi har døra oppe så det kommer litt lys innpå rommet. Vi leser bok før kveldsmaten også synger jeg 4 nattasanger på sengekanten 😊 men kanskje jeg skal kjøpe nattlampe 👍🏻

Skrevet

Jeg så noe på nanny serien en gang. Da skulle den forelderen som lå ungen sitte nærme sengen. Også etterhvert satt de lengre og lengre vekk fra sengen. Og til slutt sov den ungen på egenhånd. Vet ikke om det funker for deg og din. Men så noen nevnte at du kunne sitte på rommet til barnet sovnet. Virker som en god ide, men du vet best siden det er ditt barn :)

Anonymkode: 555e6...37d

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skal prøve ut denne zazu bamsen og se ommhan blir roligere. Ser for meg at han blor liggende å leke med den når det kommer musikk😅 lar du han få ha den i senga eller står den ved siden av så han ikke når den? 

Ts

Skrevet

Når våkner han om morgenen, sover på dahgid og når starter dere leggingen og når sovner han? 

Anonymkode: 52c8d...f2e

Skrevet

Altså,  vi snakker om et lite barn som trenger mammaen/pappaen sin for  å finne søvnen.  Ja,  det er tungt og slitsomt!  Men, dette må dere bare tåle!  Menneskebarn er ikke skapt for å sove alene,  de trenger egentlig fysisk nærhet.  Det viktigste eg barnet,  renhold kommer etterpå.  Hilsen mamma til 19. Mnd baby som fremdeles får mammaen sin tid. 

Anonymkode: e2f59...649

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når våkner han om morgenen, sover på dahgid og når starter dere leggingen og når sovner han? 

Anonymkode: 52c8d...f2e

Vi må vekke han 07.00 i hverdager pga jobb og bhgen. Han er i bhgen 60%. Når han har fri og i helgene så våkner han ca. 08.00. Han sover dupp hver dag kl 12-13.30 ca 😊 aldri lengre, da vekker vi han. Legger han ca 19.00, blir av og til 19.30 fordi vi somler litt med kos og sang❤️ Så sovner han ca 20.30. Men oftest 21.00 ca.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...