AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Noen som har vært på Rhodos nylig og vet om butikker tar kredittkort? Er det gebyr ved bruk av kredittkort i butikker? Gebyr ved uttak i minibank? Anonymkode: 82f20...215
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 De fleste tar kredittkort. Når det gjelder gebyr o.l så varierer det fra kort til kort. Det er ikke noe vi kan vite da vi ikke vet hvilket kort du har og hvilken avtale du har inngått. Dette vil du finne på nettsiden til banken som har utstedt kortet ditt. Anonymkode: b644f...e83
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg tar alltid ut kontanter fra minibank når jeg er i Hellas. Velg en gresk bank og absolutt ikje Euronet. Disse tar skyhøye gebyrer. Velg "no conversation". Anonymkode: f44ed...791
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar alltid ut kontanter fra minibank når jeg er i Hellas. Velg en gresk bank og absolutt ikje Euronet. Disse tar skyhøye gebyrer. Velg "no conversation". Anonymkode: f44ed...791 Takk for tips! Ser det er en gresk bank som har en ATM i nærheten av hotellet (google map), så går til den. Har Bank Norwegian, så da skal det ikke være gebyr fra de ihvertfall. Anonymkode: 82f20...215
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Lurt å ha litt kontanter tilgjengelig, er på Rhodos nå. De tar kort de fleste steder, men til beløp under 10 euro foretrekker de kontanter. Anonymkode: 41cd4...7ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurt å ha litt kontanter tilgjengelig, er på Rhodos nå. De tar kort de fleste steder, men til beløp under 10 euro foretrekker de kontanter. Anonymkode: 41cd4...7ae Tusen takk for tips. Leste på Tui sine nettsider at det er gebyr på kredittkortkjøp til under kr 135. Stemmer det? Er matbutikkene åpne på søndager forresten? Vi går for selvhushold, og ankommer lørdag. Anonymkode: 82f20...215
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har vært på Rhodos nylig og vet om butikker tar kredittkort? Er det gebyr ved bruk av kredittkort i butikker? Gebyr ved uttak i minibank? Anonymkode: 82f20...215 Du må nesten opplyse om typen kredittkort. Noen kredittkort er uegnet til uttak i utlandet fordi de har megagebyrer. Og i de flrste land rundt middelhavet så er det kontanter som gjelder fordi det koster butikkene ganske mye håde å ha og å bruke bankterminaler. Anonymkode: 47bc5...f79
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten opplyse om typen kredittkort. Noen kredittkort er uegnet til uttak i utlandet fordi de har megagebyrer. Og i de flrste land rundt middelhavet så er det kontanter som gjelder fordi det koster butikkene ganske mye håde å ha og å bruke bankterminaler. Anonymkode: 47bc5...f79 Skrev litt lengre oppe at det var Bank Norwegian, så det er gebyrfritt å bruke minibank i utlandet hos dem. Vet at minibanker kan ta gebyr, men var på Mallorca i sommer, og brukte kun kredittkort for ingen butikker tok gebyr uansett beløp. Så leste jeg på tui at butikker tar gebyr for kjøp under kr 135,-, og da blir det behov for kontanter. Egentlig liker jeg ikke å bruke minibanker i utlandet, for, som en skrev, det kommer alltid sånne vriene ord som "conversion" opp, og jeg har latt meg lure en gang...... Anonymkode: 82f20...215
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 De aller fleste butikker har åpent alle dager, i hvert fall der jeg har vært (typisk turiststed). Anonymkode: 41cd4...7ae
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Alle greske banker tar 2 - 3 euro i gebyr ved minibankuttak. Anonymkode: 816bf...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå