Gå til innhold

Er en kvinne fra 40 år ++ i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 022d9...51a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lese deg opp på kvinnelig anatomi virker det som. Noen kvinner kommer i overgangsalder ved 30+ andre i 50 årene. Det er altså hormonelt betinget. Noen blir veldig plaget, andre merker det knapt. I hvilken sammenheng lurer du?

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, tånegla skrev:

Du må lese deg opp på kvinnelig anatomi virker det som. Noen kvinner kommer i overgangsalder ved 30+ andre i 50 årene. Det er altså hormonelt betinget. Noen blir veldig plaget, andre merker det knapt. I hvilken sammenheng lurer du?

Dating/sex.😂

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dating/sex.😂

Du lurer altså på om det er trygt å ha ubeskyttet sex med en kvinne på 40+? Nei, det er det ikke. Flere kvinner over 40 kan bli gravide, i tillegg til at de selvfølgelig kan ha kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 70170...a21

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lurer altså på om det er trygt å ha ubeskyttet sex med en kvinne på 40+? Nei, det er det ikke. Flere kvinner over 40 kan bli gravide, i tillegg til at de selvfølgelig kan ha kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 70170...a21

😅👍

• Liker 3
Skrevet

Ja det er vanlig at det begynner da

Anonymkode: 5761b...623

• Liker 1
Skrevet

På KG kommer ingen i overgangsalderen virker det som 🤭

Men det vanligste er vel at det starter i 40-åra ja. 

Anonymkode: 85128...1b6

• Liker 4
Skrevet

52 er gjennomsnittsalderen.

Anonymkode: b3c05...166

• Liker 20
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanligste er at det starter i 50- årene. 

Anonymkode: a4c9b...817

• Liker 14
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9a402...dd8

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dating/sex.😂

Lurer du på om de mister lysten, blir tørre i skjeden eller ikke blir gravid? Da kan jeg svare at dette også er individuelt. Kjønnsvorter, herpes og gonoré er like smittsomt hos den på 40+ som tenåringer. Det er viktig å tenke på. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg aner ikke er +50 men om d har noe med om man har fjernet livmor eller ikke har noe si. Jeg har ikke merket noe enda i hvertfall. Er bare glad jeg slipper mens🤩🤩🤩. Hurra

Anonymkode: 1ec23...005

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er 45 og ingen overgang enda, fortsatt kåt som fy!

Anonymkode: 81f6d...923

• Liker 3
Gjest Handymanhedmark
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er 45 og ingen overgang enda, fortsatt kåt som fy!

Singel? 😋

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

What? Ingen som har nektet at de kommer i overgangsalderen vel. De bare sier det er individuelt, for noen er det i 30 årene, noen 40 årene og noen 50 årene. Min mor kom i overgangsalderen i midten av 50 årene. 

• Liker 10
Skrevet

Hun kan være det, og hun kan ha ti år igjen før hun er der. Når den kommer varierer fra kvinne til kvinne, og både arv og livsstil kan påvirke det. Den jeg vet om som kom tidligst i overgangsalderen(av naturlige årsaker) var bare 38. Det er langt fra alle som tørker inn og mister sexlysten da :) 

• Liker 4
Skrevet

Gjennomsnittsalderen i Norge er 51 år for å komme i overgangsalderen. Det store flertallet kommer i overgangsalderen en gang i slutten av 40-årene frem til midten av 50-årene. Veldig uvanlig at det skjer noe særlig før eller senere enn dette. Og ja, blir lei av å se alle som tror at damer på 40 er i overgangsalderen. 

Anonymkode: c528a...f67

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Handymanhedmark skrev:

Singel? 😋

Nope..

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanlig at det begynner da

Anonymkode: 5761b...623

Holde seg unna kvinner i den alderen altså... 

Skrevet

Vet du, sexlyst er mer individuelt enn at det har noe med overgangsalder å gjøre. Det finnes definitivt kvinner i 50 årene etter overgangsalder med mer sexlyst enn kvinner i 30-årene. Og de sier ofte at i 40-årene er kvinnene virkelig på topp sexuelt, fordi de har selvtiliten, er ferdig med fødsler/amming/småbarn og kan virkelig nyte sex. Og som 42-åring må jeg bare signere der. Måtte bare finne meg en  mann som var ung og sprek nok til å ha like høy sexlyst som meg. Menn over 45 sliter der altså... Ellers så har jeg bare vært uheldig.😉

Anonymkode: 7b7ec...804

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...