AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Har en baby som ble født på overtid (uke 42+1). Jeg er nysgjerrig på om dette har noe å si for babyens utvikling, om barn født etter termindato ligger litt før i utvikling? Eller har det ingen påvirkning? Skjønner selvfølgelig at alle barn utvikles forskjellig, men er bare litt nysgjerrig på andre sine erfaringer😊 Anonymkode: ffb4e...66f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er født nesten 4 uker for sent, og veide en kilo over snittet ved fødsel. Lå over høye og vekt-kurve for jenter helt frem til jeg begynte på skolen, selv om alle i familien min er små, og jeg har endt om som en petite voksen. Gikk seint, pratet normalt og lærte å lese tidlig. Anonymkode: d0f5c...582
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Fødte 11 dager på overtid. Han var litt over 4 kg. Han var også sinnsykt sulten når han kom, og sov ikke like mye som nyfødte vanligvis gjør. Mye er nok knyttet til personlighet og tilfeldighet. Baby smilte etter bare 1 1/2 uke, og begynte å le og gurgle tidlig. Han var ekstremt våken fra starten av. Ligger over gjennomsnittslig kurve, og er ellers helt vanlig. Anonymkode: 5cea8...90e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Min er født 13 dager over termin, og krabbet før han var seks måneder, reiser seg og har begynt å forflytte seg med små steg nå når han er litt over sju måneder. Han er langt foran andre babyer jeg vet av, men det er mest sannsynlig bare helt tilfeldig 😊 Anonymkode: b893c...89f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Utviklingstrinn beregnes jo ut fra termindato, så vil tro det kanskje kan ha litt å si. Her kom baby 12 dager etter termin. Var ikke spesielt stor, men har hele veien vært litt tidlig særlig på kontakt og motorisk utvikling. Nå ved 9 mnd har det jevnet seg litt mer ut. Anonymkode: 01c16...53c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Takk for svar! Så det er slik at babyens utviklingstrinn beregnes ut i fra termindato og ikke fødselsdato? Tenker at det er kjekt å lese seg opp på disse trinnene. Da er det fint å vite om hvilke dato jeg skal ta utgangspunkt i!😊 Anonymkode: ffb4e...66f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Så det er slik at babyens utviklingstrinn beregnes ut i fra termindato og ikke fødselsdato? Tenker at det er kjekt å lese seg opp på disse trinnene. Da er det fint å vite om hvilke dato jeg skal ta utgangspunkt i!😊 Anonymkode: ffb4e...66f Anbefaler appen som heter the Wonder weeks. Har stemt på begge mine. Ei født tre uker før termin, og ei 8 uker før termin. La inn termindato på begge. Prøvde ut i fra fødselsdato og, men det stemte ikke. Anonymkode: 98273...dc3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler appen som heter the Wonder weeks. Har stemt på begge mine. Ei født tre uker før termin, og ei 8 uker før termin. La inn termindato på begge. Prøvde ut i fra fødselsdato og, men det stemte ikke. Anonymkode: 98273...dc3 Noen forslag til tilsvarende gratisapp? 🙂 Anonymkode: 1644b...96b
Strikkagenser Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen forslag til tilsvarende gratisapp? 🙂 Anonymkode: 1644b...96b Preglife skriver også litt om dette. Kommer automatisk når man går fra gravid- til babymodus 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Har 2 som begge ble født 1 uke over termin. Den ene var stor den andre helt normal. Begge har vært trege med å krabbe og gå, men begynte å snakke ganske tidlig. Anonymkode: e2fec...d0d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg har ei som er født 17 dager før termin og hun har tilsynelatende fulgt utviklingen som om hun var født til termin. Altså at hun fikk første sprang etter 4 uker, bare to uker etter termindato. Anonymkode: 05445...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå