Gå til innhold

Boliglån: Noen som har erfaring med Renteradar.no?

KSHL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt den siden de lanserte og har allerede forhandlet med DNB *tre* ganger. Hver gang DNB setter opp renten, sjekker jeg renteradar.no og så chatter jeg med DNB og får renten ned til samme nivå som det beste tilbudet på Renteradar. Jeg har jo ikke egentlig lyst til å bytte til Sør-Tolga lokalbank ... :P Så det er veldig fint at DNB matcher deres tilbud.

Sjekket sist for to dager siden, men da lå DNB kun 0,02 % over beste tilbud.

Man kan sette på månedlig overvåking o.l., også.

Jeg har ikke helt oversikt over hva jeg har spart, men jeg tror at hvis jeg ikke hadde gjort noe, hadde jeg ligget nesten 0,75 % høyere nå.

Anonymkode: 74ef3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk automatisk den laveste renten enda jeg ikke har noe jobb. Men hadde kausjonist da, sikkert derfor.

Anonymkode: 8d6da...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Husk at du ved å bruke denne "tjenesten" samtidig gir tilgang til alle dine transaksjoner og kontoer. Også betaling og overføringstjenester.  I tillegg så er det ingen med autentisk navn som har stått frem med fordeler angående denne gratis -"tjenesten".

Endret av TopTen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TopTen skrev:

Husk at du ved å bruke denne "tjenesten" samtidig gir tilgang til alle dine transaksjoner og kontoer. Også betaling og overføringstjenester.  I tillegg så er det ingen med autentisk navn som har stått frem med fordeler angående denne gratis -"tjenesten".

Det stemmer ikke i følge personvernerklæringen deres:

https://renteradar.no/personvernerklaering

Du kan lese om selskapet som står bak her:

https://www.proff.no/selskap/forbrukerøkonomene-as/oslo/personlig-tjenesteyting/IF8NOBZ06Y9/

Daglig leder heter Fredrik Stang Heffermehl.

Du kan lese mer her: https://shifter.no/axel-busch-christensen-fredrik-stang-heffermehl-renteradar/renteradar-vil-la-deg-bytte-bank-med-ett-klikk----de-store-bankene-tjener-pa-kundenes-uvitenhet/125418

Anonymkode: 74ef3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Dette er en gammel tråd, men hadde lyst å blåse liv i den igjen. Noen som har erfaring mer renteradar.no? Er siden trygg å bruke? Hadde ikke vært så dumt å sjekke om man kan få bedre tilbud et annet sted, for å få renten litt ned i min nåværende bank.

Anonymkode: 8de83...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er en gammel tråd, men hadde lyst å blåse liv i den igjen. Noen som har erfaring mer renteradar.no? Er siden trygg å bruke? Hadde ikke vært så dumt å sjekke om man kan få bedre tilbud et annet sted, for å få renten litt ned i min nåværende bank.

Myndighetene har allerede denne tjenesten via Finansportalen.

Kommersielle sider med dette formål promoterer gjerne den banken de har best provisjon fra å selge lån for. De er ikke nøytrale, kan ha tvilsomme vilkår og du risikerer mye rar markedsføring.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
isw skrev (4 minutter siden):

Myndighetene har allerede denne tjenesten via Finansportalen.

Kommersielle sider med dette formål promoterer gjerne den banken de har best provisjon fra å selge lån for. De er ikke nøytrale, kan ha tvilsomme vilkår og du risikerer mye rar markedsføring.

Min søster og svoger har brukt denne siden flere ganger, og deretter spurt banken sin om de kan matche den beste renten, og det har faktisk banken deres gjort hver gang. Jeg er derimot litt skeptisk til å gi tilgang til alle mine bankopplysninger, lurer på hvor trygt det er sånn sett🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...