exictence Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Skal legge nytt gulv i et lite gjesterom. Har lyst å legge plankegul. Går det an å kjøpe gamle planker og få en tømrer til å legge gulv i rommet?
Leo Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Ja, men pass på at du ikke får med ubudne gjester som stokkmaur og annet smått og (ikke fullt så) godt! Hvis du ikke har tenkt å overflatebehandle gulvet på noen spesiell måte får du også et helvete med tanke på rengjøring. 2
exictence Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2019 5 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Ja. SÃ¥ flott. Vet du hvor man kan kjøpe dette? 1 minutt siden, Leo skrev: Ja, men pass pÃ¥ at du ikke fÃ¥r med ubudne gjester som stokkmaur og annet smÃ¥tt og (ikke fullt sÃ¥) godt! Hvis du ikke har tenkt Ã¥ overflatebehandle gulvet pÃ¥ noen spesiell mÃ¥te fÃ¥r du ogsÃ¥ et helvete med tanke pÃ¥ rengjøring. Lurt Ã¥ tenke pÃ¥Â
Oppgitt78 Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, exictence skrev: Så flott. Vet du hvor man kan kjøpe dette? Sjekk Finn.no, eller ring litt rundt til firmaer som driver med rivning/restaurering. Hva slags gulvplanker er du på jakt etter? Det er mulig jeg kan snoke opp noe brukbart via bekjente i bransjen.. 1
exictence Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, Oppgitt78 skrev: Sjekk Finn.no, eller ring litt rundt til firmaer som driver med rivning/restaurering. Hva slags gulvplanker er du på jakt etter? Det er mulig jeg kan snoke opp noe brukbart via bekjente i bransjen.. Takk. God dè. Kunne tenke meg gamle treplanker, gjerne med en del kvist i, som egner seg til å bygge gulv med. Ikke for brede, ikke for smale heller. Ha, ha, altså ganske åpen for mye. Kan godt være litt malingsrester på det også, eller, jeg må nesten se det først. Men ikke for flisete i hvert fall. Men det må gjerne være mørke striper i det.
exictence Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2019 Ser for meg enstavet.   Etter Ã¥ ha sett litt pÃ¥ nettet pÃ¥ nye gulvplanker, ser det ut som de har sporer pÃ¥ siden hvor hver planke settes sammen, at det er et byggesett som hører sammen. Jeg tenker at det blir mye mer jobb Ã¥ fÃ¥ gamle planker til Ã¥ legges ned til et gulv, da det krever mer tilskjæring og saging for Ã¥ tilrettelegge at det passer. Kostnadsmessig blir det kanskje like dyrt, da gamle planker kan jeg fÃ¥ billig, men krever mer tid og jobb Ã¥ legge. Mens nye guvplanker av samme sort er dyrere, men billigere arbeidstid, da det er lettere Ã¥ legge. ? Â
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Legg nytt,litt billig furugulv og så behandler du det med noe antikk/drivved-farget beis og matt lakk på toppen, så ser det haugammalt ut 😊 Anonymkode: 45ace...cf5 1
exictence Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg nytt,litt billig furugulv og sÃ¥ behandler du det med noe antikk/drivved-farget beis og matt lakk pÃ¥ toppen, sÃ¥ ser det haugammalt ut 😊 Anonymkode: 45ace...cf5 Anbefaler du det kostnadsmessig? Kan godt forestille meg at det blir finest sÃ¥nn Minst sprekker og smÃ¥ glipp ? Â
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 9 minutter siden, exictence skrev: Anbefaler du det kostnadsmessig? Kan godt forestille meg at det blir finest sånn Minst sprekker og små glipp ?  Det er ofte mye tilbud på ubehandlet furu, koster ikke mye pr kvadrat. Beis og mattlakk ikke all verden heller : https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=138342496  Anonymkode: 45ace...cf5
exictence Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ofte mye tilbud på ubehandlet furu, koster ikke mye pr kvadrat. Beis og mattlakk ikke all verden heller : https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=138342496  Anonymkode: 45ace...cf5 takk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå