Gå til innhold

Sri Lanka - Colombo, august 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Colombo Sri Lanka neste sommer. Og lurer på om folk har råd, tips. 

Tips til gode hotell.

Tips til hvem/hvor man bør fly/mellomlande.

Tips til hva man kan finne på der, utenom soling. Finnes det kjøpesentre som er bra... 

Hvordan er været der i den perioden? Varmt? Regn? 

Ja... setter pris på alt alle kan komme med. Også dårlige opplevelser, og hva man bør holde seg unna. 

Anonymkode: ddfe4...e48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forelsket meg litt i dette hotellet her: Marino Beach Colombo

Det har mange gode tilbakemeldinger, men ligger dette litt langt unna sentrum? 

Liker mye annet med det jeg leser, ekstremt godt dette med flyplasstransport! Hva nå enn dette faktisk betyr da 😅

Flybiletter er litt ulikt. Jeg kunne godt tenke meg å ha mellomlanding i Dubai, da jeg har hørt mye godt om denne flyplassen. Men turen som tar meg føst til london, så direkte til Colombo firster jo en hel del, slippe bryet med å bytte fly 2 ganger. Men Norge-København-Dubai-Colombo ruten jeg fant virker veldig kjekk :) 

Skrevet

Mitt råd når du skal til Sri Lanka er å unngå Colombo. Dra heller på en rundreise i landet, eller finn deg en strandresort på sør-vestkysten. 

Norlanka er et norsk selskap som arrangerer veldig bra rundturer. Fantastisk deilig med egen sjåfør, og alt av togbilletter etc booket. Du får med deg alle høydepunkter, og slipper bruke masse tid og energi på å skaffe deg informasjon og lete frem ting. 

De fikser også transport til og fra flyplass. Har også et eget hotel som ser bra ut, men har ikke bodd der selv. 

Vi avsluttet med noen herlige dager på et 5* spa rett ved havet ☀️

Anonymkode: ba9d0...d6d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd når du skal til Sri Lanka er å unngå Colombo. Dra heller på en rundreise i landet, eller finn deg en strandresort på sør-vestkysten. 

Norlanka er et norsk selskap som arrangerer veldig bra rundturer. Fantastisk deilig med egen sjåfør, og alt av togbilletter etc booket. Du får med deg alle høydepunkter, og slipper bruke masse tid og energi på å skaffe deg informasjon og lete frem ting. 

De fikser også transport til og fra flyplass. Har også et eget hotel som ser bra ut, men har ikke bodd der selv. 

Vi avsluttet med noen herlige dager på et 5* spa rett ved havet ☀️

Haha, ja om jeg kunne. Skal i et brullyp i Colombo 😅 så dato og sted kan ikke endres 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja om jeg kunne. Skal i et brullyp i Colombo 😅 så dato og sted kan ikke endres 😅

Er det etniske norske som skal gifte seg?

Anonymkode: 8ef22...b3b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det etniske norske som skal gifte seg?

Anonymkode: 8ef22...b3b

Har det noen betydning, det er en meget god venninne jeg har kjent siden barneskolen som skal gifte seg :) derfor stiller jeg opp, enn om jeg må dra halve jordkloden for å være meg 😄 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde på Ozo hotell i Colombo. Det var veldig fint! Rett ved havet. Veldig hyggelig personale. 

Jeg var der relatert til forskning, men hadde litt fritid også. Dessverre fant jeg ikke sånn veldig mye å gjøre... Dro på spa, som var deilig. Det er også et relativt nytt senter som heter Colombo City Center som var ganske fint. 

Anbefaler også å besøke templer, feks Gangaramaya Temple. Det virket som de fleste er åpne for turister, så lenge man viser respekt. 

Anonymkode: bd26e...ad1

Skrevet

Om du først skal reise så langt, så håper jeg du har mulighet til noen dagers rundreise. Sri Lanka er et nydelig land!! 😊

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Tips til hvem/hvor man bør fly/mellomlande.

Jeg tenker du skal fokusere på båt, tog, buss og haiking. Fly er IKKE bra for miljøet og noe jeg anmoder deg sterkt å ta avstand fra.

Anonymkode: 4b40b...6c8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker du skal fokusere på båt, tog, buss og haiking. Fly er IKKE bra for miljøet og noe jeg anmoder deg sterkt å ta avstand fra.

Har ikke tatt fly siden 2013, så jeg tror jeg har spart meg opp til å kunne ta fly denne gangen 😊 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du først skal reise så langt, så håper jeg du har mulighet til noen dagers rundreise. Sri Lanka er et nydelig land!! 😊

Vi får se. Kan hende jeg blir alene fra Norge, så ... vet ikke om det frister å reise rundt noe særlig, helt alene. Da vil jeg heller hjem til familie å venner å nyte resten av sommeren og ferien :) 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde på Ozo hotell i Colombo. Det var veldig fint! Rett ved havet. Veldig hyggelig personale. 

Jeg var der relatert til forskning, men hadde litt fritid også. Dessverre fant jeg ikke sånn veldig mye å gjøre... Dro på spa, som var deilig. Det er også et relativt nytt senter som heter Colombo City Center som var ganske fint. 

Anbefaler også å besøke templer, feks Gangaramaya Temple. Det virket som de fleste er åpne for turister, så lenge man viser respekt. 

Takk for noen tips. Skal se om jeg ikke klarer å finne frem til noe av dette. Skal se hva Ozo hotell har å ny på :) 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for noen tips. Skal se om jeg ikke klarer å finne frem til noe av dette. Skal se hva Ozo hotell har å ny på :) 

Jeg var forresten også innom nasjonalmuseet, som hadde spennende kunst og historie! 

• Liker 1
Skrevet
On 10/3/2019 at 4:38 AM, AnonymBruker said:

Ja, ikke noe er som å haike til Sri lanka, tog tror jeg heller ikke er å anbefale da turen vil ta ganske lang tid.

Anonymkode: 567bc...1ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...