AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Del Skrevet 2. oktober 2019 Hei jeg har en oppgave som jeg sliter litt med. Dette er oppgaven. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det? Industribedriften Kløver AS har følgende sammenheng mellom kostnader i millioner kroner og produksjonsmengde i antall enheter: Produksjonsmengde 0 1000 2000 3000 4000 5000 6000 Kostnader 7 8 9 10 11 12 13 Hvor store er bedriftens variable kostnader når produksjonsmengden er 3000 enheter? Angi svaret (kun tallet) i millioner kroner uten desimaler. Anonymkode: 1ebd7...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Del Skrevet 2. oktober 2019 Har du forsøkt å lese om faste og variable kostnader i læreboka? Gjetter du finner svaret ved å lese første avsnitt.. Anonymkode: df79e...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
12spike12 Skrevet 2. oktober 2019 #3 Del Skrevet 2. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du forsøkt å lese om faste og variable kostnader i læreboka? Gjetter du finner svaret ved å lese første avsnitt.. Anonymkode: df79e...dd1 Ja. Men jeg sliter veldig mye med dette kapittelet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 2. oktober 2019 #4 Del Skrevet 2. oktober 2019 Variable kostnader er kostnadene som varierer etter antall produksjonsenheter, mens faste kostnader er uavhengig av mengden som blir produsert. Du kan trekke fra faste avgifter fra totalkostnaden for å finne de variable kostnadene. Hvor store tror du de faste kostnadene er i ditt eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
12spike12 Skrevet 2. oktober 2019 #5 Del Skrevet 2. oktober 2019 5 minutter siden, L'amie skrev: Variable kostnader er kostnadene som varierer etter antall produksjonsenheter, mens faste kostnader er uavhengig av mengden som blir produsert. Du kan trekke fra faste avgifter fra totalkostnaden for å finne de variable kostnadene. Hvor store tror du de faste kostnadene er i ditt eksempel? Ååå nå forstod jeg det ENDELIG! tuusen takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 2. oktober 2019 #6 Del Skrevet 2. oktober 2019 32 minutter siden, 12spike12 skrev: Ååå nå forstod jeg det ENDELIG! tuusen takk Bare hyggelig 😉 Det er så deilig når det endelig løsner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå