AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Dattera mi har bursdag på lørdag, hun blir 9 år. Hun forteller meg hun har lyst til å invitere alle jentene på hele klassetrinnet. Men jeg synes det da kanskje blir litt for mange, siden klassetrinnet hennes består av 4 parallellklasser med ca. 10 jenter i hver klasse. Dette blir da til sammen hele 40 jenter. Dattera mi er veldig sosial, og ekstremt populær på hele trinnet og har mange bestevenninner. Faren hennes (mannen min) er nemlig kjendis, så da er det kanskje ikke så rart at alle jentene på trinnet ønsker å være venninner med et kjendisbarn. Men hva tenker dere? Bør jeg tillate at jenta mi inviterer alle jentene på hele trinnet til hennes 9-årsdag eller bør hun forholde seg til kun 4-6 stk som i vanlige barnebursdager? Anonymkode: e46be...ecd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Hvis de er 10 jenter i hennes klasse bør hun i alle fall ikke få invitere bare 4-6.. Anonymkode: 035ee...5f5 38
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Siden hun er kjendis så.. Nei, altså. Uansett kongelig status eller ei, så sant bursdagen hennes ikke er en offentlig begivenhet, så er dette opp til dere. Om dere har plass, råd, tid.. Jeg er for tiden i et yrke med lite travle dager pga sesong, så kunne tatt fri resten av uka. Seøv ds, med plass og råd til fest for 40 jenter synes jeg det er for kort tid. Man trenger en viss RSVP/SU for å vite hvor mye mat man skal ordne, osv. Inviteres det nå så har dere ikke tid til annet enn å anta at alle kommer og stelle til fest. Og i det som er høstferiehelg for "hele" landet da nesten alle har høstferie denne uken eller kommende... Herrejesus. Og det hadde jeg ikke gjort for en jente på 9. De skal fint få delta i planleggingen, innkjøp, skrive invitasjoner (selv på pc og printer) da dette er endel av greia. Med mindre hun kommer til å vokse opp til å tro at alle familier har en egen party planner, butler og to au pairer. I så fall, kjør på. Anonymkode: b0fb5...e63 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de er 10 jenter i hennes klasse bør hun i alle fall ikke få invitere bare 4-6.. Anonymkode: 035ee...5f5 Det er ca. 10 jenter i hver parallell klasse. Totalt antall elever i hver klasse på trinnet er ca. 22 stk. Ts Anonymkode: e46be...ecd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ca. 10 jenter i hver parallell klasse. Totalt antall elever i hver klasse på trinnet er ca. 22 stk. Ts Anonymkode: e46be...ecd Hallo? Var det du fikk ut av den kommentaren? Anonymkode: e2d85...faf 18
Herix Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Kan hun ikke bare invitere jentene i sin egen klasse da? 9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo? Var det du fikk ut av den kommentaren? Anonymkode: e2d85...faf Tror ikke det var snakk om å bare invitere "4-6" stk, men invitere bare de som går i hennes klasse, og ikke alle jentene på hele trinnet. Alle jentene på trinnet: ca 40 stk. Jentene i bare hennes klasse: ca 10 stk. Alle elevene i bare hennes klasse: ca 22 stk. Anonymkode: 2472e...ee0
Paradisio Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 La henne få invitere de jentene hun vil ha i bursdagen sin, bare pass på at det er ett fåtall så ikke noen få forblir uinviterte. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Oi, siterte feil AB ^ Anonymkode: 2472e...ee0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Dere er sjukt seint ute med å invitere om dere skal feire dagen hennes i helga. Anonymkode: b1412...783 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er sjukt seint ute med å invitere om dere skal feire dagen hennes i helga. Anonymkode: b1412...783 Ts her. Vi er ikke for seint ute. 🙂 Hun har kanskje bursdag på lørdag men skal ikke feire før neste helg. Anonymkode: e46be...ecd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 Uff, kjenner at jeg virkelig ikke gidder å svare seriøst på dette tåpelige innlegget. Anonymkode: 30fef...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #13 Skrevet 2. oktober 2019 Enten alle ti jentene i hennes klasse eller alle 40. Jeg vet definitivt hva jeg hadde valgt (ikke 40 😳). Evt. Kan dere la henne velge. At hun inviterer alle 40 og velger dette som sin bursdagsgave (så lærer hun i samme slengen at det koster å feire), eller invitere de ti i klassen og så kan hun få bursdagsgave i tillegg. Anonymkode: 44a5f...2f3 1
A.M. Skrevet 2. oktober 2019 #14 Skrevet 2. oktober 2019 Helt klart alle jentene i klassen. Eventuelt gå sammen med bursdagsbarn i de andre klassene og invitere alle på trinnet, til felles bursdag. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #15 Skrevet 2. oktober 2019 Hadde invitert jentene i klassen, selvsagt uten å ekskludere noen. Fest med 40 deltakere ser jeg på som unormalt for en ni-åring, og det blir også mye mer styr å arrangere. At pappa er kjendis og at din datter er kjempepopulær er helt irrelevant i denne saken. Dere inviterer så mange dere har lyst til, men velger enten alle jentene på trinnet eller alle jentene i klassen. Slik blir ingen ekskludert. Anonymkode: 2c7f5...857 14
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #16 Skrevet 2. oktober 2019 Enten alle jentene i klassen eller alle på trinnet. Har du plass til 40, så kjør på. Anonymkode: 006ae...404
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er sjukt seint ute med å invitere om dere skal feire dagen hennes i helga. Anonymkode: b1412...783 Det er da en vanlig strategi å invitere seint, dersom man ønsker å få ned antallet gjester. #parenthacks Anonymkode: 719f2...ac3 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #18 Skrevet 2. oktober 2019 Det er tre muligheter her: 1. alle jentene på trinnet, 2. alle jentene i klassen eller 3. et mindretall (med ti jenter i klassen vil det si 4 eller færre) av jentene i klassen. Hva din mann jobber med eller hvorvidt datteren din er populær eller ikke er totalt irrelevant i denne saken. Det er selvfølgelig ikke mer lov for et populært barn eller barn av en kjendis å være drittunge og ekskluderende enn det er for andre barn. Anonymkode: e2e61...044 7
Ulrikke Skrevet 2. oktober 2019 #19 Skrevet 2. oktober 2019 Punkt en er kanskje å lære datteren din å ta vare på de vennene som faktisk liker henne som person, og hvor vennskapet faktisk gir henne noe.... At en drøss andre jenter på trinnet vil være venn med henne fordi pappa er kjendis burde være mindre viktig kjenner jeg.... Når det er sagt: enten alle jentene i klassen eller under halvparten! Ønsker dere å ha med flere og ikke invitere alle må det ihvertfall være godt under halvparten av jentene i de andre klassene tenkte jeg. En mulighet er selvfølgelig å ta med alle jentene på trinnet, det har vi gjort flere ganger, men da har vi gått sammen med et par-tre andre på trinnet som har bursdag ganske samtidig og feiret sammen alle sammen (og leid lokale). Det har egentlig vært de beste bursdagene.... 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #20 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg har kun prioritert å invitere alle jentene i klassen til barnet mitt. De er ganske mange, har i alle år vært 17-19 jenter. Men om dere orker så mange barn på en gang, og klarer å holde et viss overblikk, så for all del. Men jeg hadde ikke orket å passe på 40 barn på en gang. Anonymkode: ee3cf...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå