AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg har et barn på 12 år. Det siste året har barnet begynt å være hos far annen hver lørdag. De har tidligere hatt lite til null kontakt av og på i 11 år. Den siste tiden har far avlyst samvær, og de siste dagene har han lagt ut bilder fra fathers justice på facebook, alle skjønner at dette er myntet på meg. Det har ikke skjedd noe mellom meg og far, ingen diskusjon eller noe. Han skal ha barnet på lørdagen som kommer. Men i det siste har han delt bilder som hinter om at jeg nekter han samvær, og at jeg hindrer barnet samvær med han, uten at dette er fakta. Dere skjønner det om dere søker på fathers justice gruppen på fb... hva gjør jeg?? Anonymkode: fb79b...f06
Kattugla Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Virker litt som han "bygger en sak" for å kunne fraskrive seg ansvar med "god samvittighet" når det er faktisk han selv som velger å drite i barnet sitt igjen. 13
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Ignorer det. Ikke bruk tiden din på å tenke på dette. Regner med at de som kjenner deg og barnet vet at det ikke stemmer. Ved å ignorere det så framstår du som den modne parten. Hvis han derimot begynner å skrive ting som omhandler deres sønn eller deg så kan du si ifra at det ikke er greit. Anonymkode: 19d6f...ac9 5
tanke Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Haha, spesielt. Men det viser jo veldig tydelig at han nettopp ikke er egnet som far spør du meg. Hadde jeg sett noen henge ut egen familie og poste masse passive aggressive bilder, så hadde jeg tenkt at det var gjort riktig å gi hovedansvar til mor, her. Hva når barnet vokser opp og ser at far har disse innleggene fra 10 år tilbake? Jaja. ignorer det, tenker jeg. Om det blir så ille at det er hetsing får du anmelde. Kanskje ta screenshot i tilfelle du trenger bevis senere 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Er dere fb venner? Skriv en «koselig» mld under noe han har delt, noe som at oj skjønner ikke at sånt går ann. Bra vi samarbeider så godt. Barn A gleder seg til helgen med deg! Anonymkode: e94cb...58e 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 En ny vri på et gammelt problem: Fedre som ikke ønsker smavær med barn og som anklager mor for å nekte ham samvær. Jeg ville loggført alt, tatt screenshots og notert datoer for samvær med barnet, samt evt. telefonsamtaler og SMS'er. Barnet har rett på samvær, og hvis den ene forelderen nekter dette og prøver gi den andre forelderen skylden, kan det være greit å ha bevis. Anonymkode: e22da...ff5 5
tanke Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere fb venner? Skriv en «koselig» mld under noe han har delt, noe som at oj skjønner ikke at sånt går ann. Bra vi samarbeider så godt. Barn A gleder seg til helgen med deg! Anonymkode: e94cb...58e Lol, likte denne Men skal sies at hun risikerer direkte konfrontasjon i fb kommentarfel, noe som kan bli kinkig. Endret 2. oktober 2019 av tanke 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå