wix Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Litt mange spørsmål fra meg på en gang i dag.. :oops: En bekjent av oss skal spille saksofon i kirken, et par tre sanger. Han er ikke profesjonell, men har spilt på fritiden i mange år. Hvor mye er det naturlig å betale han?
Junibruden Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Vi skal ha en fiolinist fra symfoni-orkesteret og betaler han 2000 kroner for fire sanger under vielsen.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Min søster er profesjonell saxofonist og tar 2-2500,- for å spille i kirken i bryllup (ikke vårt da )
Spirito Skrevet 20. mai 2005 #4 Skrevet 20. mai 2005 Hvis han er uprofesjonell, men har tatt oppdrag tidligere, er vel en tusenlapp greit. Om han aldri har tatt betalt før og kun spiller for kosens skyld, er vel 500 kroner greit? Kommer jo litt an på om han gjøre det for å glede dere eller om han gjør det for å tjene penger. Hvis jeg hadde stilt opp for å glede noen, hadde jeg blitt flau over å få for mye penger, mens jeg ville blitt skuffet over for lite penger hvis jeg gjorde det for pengenes skyld...
Tinema Skrevet 20. mai 2005 #5 Skrevet 20. mai 2005 er litt enig med Spirito, et sted mellom 500 og 1000 kroner burde være fint. Han er tross alt ikke prof, og der skal være litt forskjell på å være prof og en dyktig amatør
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2005 #6 Skrevet 21. mai 2005 Vi betalte 2000 for en veldig proff trompetist (den samme som spilte for de etterlatte som reiste ned til Thailand etter tsunamikatastrofen) så jeg vil vel syns et sted mellom 500 og 1000 for en uproff litt avhengig av hvor godt man kjenner vedkommende.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå