AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er fra Østlandet, og vurderer å flytte til Trondheim neste år, for å ta siste året på videregående der. Vet det er vanskelig å søke videregående opplæring i et annet fylke, men si at jeg hypotetisk sett har muligheten til å velge fritt mellom de overnevnte skolene - er det noen som har noen tanker om hva som vil være det beste valget? Hadde satt superstor pris på om noen som har gått på en/flere av skolene eller kjenner noen som har det, kunne sagt noe om hvordan de oppfatter fasilitetene, undervisningen og særlig miljøet på de ulike skolene. Jeg blir jo isåfall flyttende alene til en ny by, og det uansett vanskelig å "passe inn" i et miljø hvor de fleste har kjent hverandre i årevis og har funnet sine venner/gjenger, så å høre litt om hvordan det er fra noen som går/har gått der hadde hjulpet masse. Om noen har positive erfaringer fra andre skoler i Trondheim, så skriv gjerne det også. Takk! Anonymkode: 7b2ef...040
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg gikk på Katta og trivdes veldig, veldig godt. Det jeg satte mest pris på var at det var tøft å være flink på skolen og engasjert, noe jeg ikke hadde opplevd på samme måte i løpet av grunnskolen. Jeg likte at jeg kunne ha latin som valgfag om jeg så ville og at det var mulig å ha valgfag på en andre sentrumsskoler. Katta har en fantastisk IB-linje forresten! Det var høyt under taket og stor åpenhet rundt å være seg selv, men jeg må innrømme at det var visse forventninger om å være engasjert i politikk og miljø og å være ambisiøs den tiden jeg var elev på Katta. Tror ikke disse forventningene er like sterke nå. Har lite erfaring med Strinda, foruten at idrettslinja på Strinda var populær hos RBK-juniorene i min tid og at de som valgte Strinda fra min ungdomsskole gjerne hadde velstående foreldre, og at jeg hørte noen snakke om at det var et visst press om å være pen og veltrent der. De fleste jeg vet om som gikk der trivdes dog godt. Kjenner ikke noen som gikk på Charlottenlund. Jeg hadde nok valgt en sentrumsskole om jeg var deg, Katta eller Thora Storm, hvis du skal gå studiespesialiserende. Tror du kan bli fornøyd med hvilken som helst av skolene du vurderer egentlig, da jeg har forstått det slik at de sosiale miljøene ikke er like generalisert som de var da jeg gikk på videregående (som er et par år siden). Anonymkode: 9f59d...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Evt kan du søke Bybroen videregående, de tar inn elever fra hele landet Anonymkode: bcdbc...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå