Havfrue8 Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 .. og mannen har god sædkvalitet. Hva er neste steg? Bare prøve på egenhånd?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 8 minutter siden, Havfrue8 skrev: .. og mannen har god sædkvalitet. Hva er neste steg? Bare prøve på egenhånd? Sånn til opplsyning, Du blir ikke gravid av å onanere eller masturbere(ref "egenhånd) 😂 Anonymkode: bbb89...b61 2
Havfrue8 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn til opplsyning, Du blir ikke gravid av å onanere eller masturbere(ref "egenhånd) 😂 Anonymkode: bbb89...b61 Takk, det var svært opplysende! 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Hvis dere har prøvd i over ett år, kan dere prøve ivf. Men hvis alt ser fint ut hos dere begge så vil dere nok få det til etterhvert. Vet om ett par som var friske og hadde prøvd selv i 2 år, dem gikk videre med ivf, 3 forsøk uten å bli gravid. Etter 5 år ble dem plutselig gravid naturlig. Anonymkode: 9e5b9...ae2 4
Havfrue8 Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2019 Jo, ser den. Men er det noe som kan utredes mer? Har tatt ultralyd og blodprøver
VeronicaAmanda Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 45 minutter siden, Havfrue8 skrev: Jo, ser den. Men er det noe som kan utredes mer? Har tatt ultralyd og blodprøver Ved mistanke om sammen-voksninger / arrvev i underlivet som kan flette seg rundt både livmor og eggledere er det flere som tar en lapraskopi / kikkehullsundersøkelse. Da tar de i tillegg en gjennomskylling av eggledere for å se om passasjen er fri. Kan også ta hysteroskopi / gjennomskylling av livmor for å utelukke polypper og cyster.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Så du de to første episodene av Exit? Anonymkode: c16c7...ee2 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 Hvor lenge har dere prøvd? Om dere har prøvd i ett år uten å bli gravide er det mest sannsynlig noe som foregår. Har du fått positive tester men mistet? Hatt kjemiske? Blokkerer kroppen egget? Må du på blodfortynnende etc. Er mye å sjekke, så om legen din ikke har undersøkt alt dette finn deg en ny lege. Alt dette kommer godt med til videre å planlegge hva som er årsaken og til IVF. Sjekke progesteron blant annet. Har de sjekket slimhinne og eggledere? Kjenner et annet par hvor alt var utmerket men etter 2 år med prøving og inseminering så ingenting. Så hun har gått videre med prøverør. Anbefaler absolutt at dere vurderer dette om dere har mulighet. Søk offentlig nå så går det fortere. Slipper dere å vente så lenge. Kan nemlig også være eggkvalitet etc. Og med IVF finner de gullegget. Anonymkode: 90f89...712
Havfrue8 Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du de to første episodene av Exit? Anonymkode: c16c7...ee2 Jeg har sett alle. Så ut som et giftig forhold uten et gram av kjærlighet, noe som ikke kan sammenliknes med oss 1
Havfrue8 Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere prøvd? Om dere har prøvd i ett år uten å bli gravide er det mest sannsynlig noe som foregår. Har du fått positive tester men mistet? Hatt kjemiske? Blokkerer kroppen egget? Må du på blodfortynnende etc. Er mye å sjekke, så om legen din ikke har undersøkt alt dette finn deg en ny lege. Alt dette kommer godt med til videre å planlegge hva som er årsaken og til IVF. Sjekke progesteron blant annet. Har de sjekket slimhinne og eggledere? Kjenner et annet par hvor alt var utmerket men etter 2 år med prøving og inseminering så ingenting. Så hun har gått videre med prøverør. Anbefaler absolutt at dere vurderer dette om dere har mulighet. Søk offentlig nå så går det fortere. Slipper dere å vente så lenge. Kan nemlig også være eggkvalitet etc. Og med IVF finner de gullegget. Anonymkode: 90f89...712 Vi har prøvd siden januar, men har vært uten prevensjon siden juni i fjor. Jeg har aldri fått positiv test, og har nok ikke hatt kjemiske heller. Jeg har kun tatt hormonprøver, ultralyd av eggstokker og livmorhalsprøve, samt blodprøver for å avklare endo. Jeg bør vel ta en telefon til legen igjen og få avklart hva videre prosess er.. Kjenner jeg ikke har så lyst til å starte med IVF. Synes det hele virker så skummelt
bondekone Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Hos 1/3 av parene finner man ikke grunnen for hvorfor det ikke går. Vi er et av de parene, alt av prøver er fine, men vi blir ikke gravide på egenhånd. Vært igjennom to IVF forsøk hvor begge endte med tidlig SA. Noen prøver med hell letrozol, på tross av at EL er tilstede. Jeg gjorde det en syklus, men det klusset syklusen så til, og vi begynte med IVF rett etterpå. Avhengig av hvor lenge dere har holdt på (og orker å fortsette) er det jo å fortsette å prøve selv (og time med temping/EL testing), før det vurderes IVF. Det er ingen lett vei å ta IVF, men likevel er det overkommelig, så lenge behandlingen er vellykket selvsagt☺ lykke til!
Havfrue8 Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #12 Skrevet 3. oktober 2019 35 minutter siden, bondekone skrev: Hos 1/3 av parene finner man ikke grunnen for hvorfor det ikke går. Vi er et av de parene, alt av prøver er fine, men vi blir ikke gravide på egenhånd. Vært igjennom to IVF forsøk hvor begge endte med tidlig SA. Noen prøver med hell letrozol, på tross av at EL er tilstede. Jeg gjorde det en syklus, men det klusset syklusen så til, og vi begynte med IVF rett etterpå. Avhengig av hvor lenge dere har holdt på (og orker å fortsette) er det jo å fortsette å prøve selv (og time med temping/EL testing), før det vurderes IVF. Det er ingen lett vei å ta IVF, men likevel er det overkommelig, så lenge behandlingen er vellykket selvsagt☺ lykke til! Så leit å høre at du mistet Veldig rart dette.. Oddsen er jo så liten og man vet virkelig ikke! Vi får vel bare fortsette, i og med at det faktisk ikke har gått et år enda. Det føles leenge og det er utrolig slitsomt. Men noe avslappende er det jo å vite at "det ikke er noe galt" med verken av oss. Jeg har lagt fra meg tempingen da jeg føler jeg har blitt godt kjent med kroppen min. Holder meg til litt tafsing, EL test dersom nødvendig, og kjenner etter smertene. Har også lagt fra meg tanken om å ikke spise ditt og ikke drikke datt. Føler meg litt "friere" av den grunn og håper det hjelper kroppen med å slappe av. Masse lykke til med videre prøving <3 <3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 6 hours ago, Havfrue8 said: Vi har prøvd siden januar, men har vært uten prevensjon siden juni i fjor. Jeg har aldri fått positiv test, og har nok ikke hatt kjemiske heller. Jeg har kun tatt hormonprøver, ultralyd av eggstokker og livmorhalsprøve, samt blodprøver for å avklare endo. Jeg bør vel ta en telefon til legen igjen og få avklart hva videre prosess er.. Kjenner jeg ikke har så lyst til å starte med IVF. Synes det hele virker så skummelt Endometriose får du ikke et ordentlig svar på ved blodprøver eller ultralyd, de må inn og se med lapraskopi. Ville anbefalt det før ivf, alle mine prøver var helt fine men de fant jo selvsagt endo ved lapraskopi da, og da var ivf eneste mulighet siden det hadde tettet igjen egglederene. Den operasjonen kan også øke mulighetene for å bli gravid naturlig om det er endo som er problemet. Anonymkode: f989b...aa5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 Hos oss ble det ikke funnet noe under utredning, men jeg ble ikke gravid. Vi prøvde noen runder med Clomifren og progesteronstøtte uten hell. Så gikk vi over på IVF, og fikk et barn. I etterkant ble jeg naturlig gravid med det samme vi startet prøvingen. En gynekolog mistenkte lett endometriose, og at svangerskapet hadde dempet denne (ble gravid ganske raskt etter fødsel). Jeg er aldri blitt utredet med lapraskopi, så vet ikke med sikkerhet at jeg ikke har det, selv om det ikke ble funnet noe som tydet på det. Hvis du har noen andre symptomer på endo, kan det være noe å se mer grundig etter. Ellers fikk jeg beskjed om at reproduksjonssystemet er så komplisert og finstemt at det er ikke alt av problemer man er i stand til å finne ut av pr i dag. Ved uforklarlig barnløshet er det en viss sjanse for at det plutselig går av seg selv. Anonymkode: 9a205...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå