AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Ja overskriften sier alt. Får ikke lagt inn bilde av formål da jeg er arbeidsledig og ikke har skriftlig formål for søknaden. Hva gjør man da? Anonymkode: 511bb...b5f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Det er vanlig å søke om politiattest etter man har blitt ansatt da. Anonymkode: 41a7b...333 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Du trenger ikke politiatest, før du har fått jobben. Anonymkode: 9b306...e99 2
solmåneogstjerner Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Politiattesten får du når du har fått jobb. Man har den ikke liggende i tilfelle liksom. Du trenger den ikke for å søke, det har ingen. Men du bør selvsagt være sikker på at den er ren da. Ellers er det ikke vits å søke på jobben. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Åja, da er det jeg som har misforstått. Det er bare det at det stod i utlysningen at man skulle legge ved politiattest. Takk for svar dere, da er det oppklart Anonymkode: 511bb...b5f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Du får ikke søke politiattest uten en bekreftelse fra den som skal ha den. Det er ikke lenger anledning til å søke politiattest for generelle formål. Når du trenger en attest, f. eks. i forbindelse med ansettelse, vil arbeidsgiver gi deg en formålsbekreftelse du legger ved. Ingen arbeidsgivere krever eller forventer at du har denne klar når du søker. Anonymkode: df7de...f99 1
solmåneogstjerner Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, da er det jeg som har misforstått. Det er bare det at det stod i utlysningen at man skulle legge ved politiattest. Takk for svar dere, da er det oppklart Anonymkode: 511bb...b5f Det sto vel heller noe slikt som at 'søker må kunne fremvise politiattest'. Men det betyr ikke at du skal legge den ved når du søker. Kun om du får jobben. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå