AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Det kommer vel an på utdannelse og arbeidserfaring. Har selv bakgrunn fra helsevesenet og har vært ute av yrket i over 2,5 år. Planen var å ta en ny utdanning, noe som ikke gikk likevel. Har også barn, et av de som har vært igjennom en utredning. Har i to år jobbet deltid på kontor (familiebedrift), men ønsker å komme tilbake i helsevesenet. Har søkt to stillinger i september, men ikke fått svar. Mister litt selvtilliten kjenner jeg og føler på at jeg kanskje ikke får en ny sjanse. Er tidlig i 30-årene og har ca. 7 års erfaring fra yrket mitt. Håper ikke det er for sent å få jobb innenfor det jeg er utdannet som. Anonymkode: aae05...ba3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på utdannelse og arbeidserfaring. Har selv bakgrunn fra helsevesenet og har vært ute av yrket i over 2,5 år. Planen var å ta en ny utdanning, noe som ikke gikk likevel. Har også barn, et av de som har vært igjennom en utredning. Har i to år jobbet deltid på kontor (familiebedrift), men ønsker å komme tilbake i helsevesenet. Har søkt to stillinger i september, men ikke fått svar. Mister litt selvtilliten kjenner jeg og føler på at jeg kanskje ikke får en ny sjanse. Er tidlig i 30-årene og har ca. 7 års erfaring fra yrket mitt. Håper ikke det er for sent å få jobb innenfor det jeg er utdannet som. Anonymkode: aae05...ba3 Mistet håpet etter 2 søknader? Jeg søkte nærmere 100 jobber før jeg fikk napp, fikk ikke lav selvtillit av den grunn. Slik er faktisk arbeidsmarkedet i dag! Ikke gi opp, det løser seg garantert! Kan du for eksempel kontakte stedet du jobbet før? Evt andre gamle kollegaer som kanskje har fått seg jobb andre steder? Anonymkode: 89e7b...764 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistet håpet etter 2 søknader? Jeg søkte nærmere 100 jobber før jeg fikk napp, fikk ikke lav selvtillit av den grunn. Slik er faktisk arbeidsmarkedet i dag! Ikke gi opp, det løser seg garantert! Kan du for eksempel kontakte stedet du jobbet før? Evt andre gamle kollegaer som kanskje har fått seg jobb andre steder? Anonymkode: 89e7b...764 Det er sikkert en mulighet for å kontakte stedet jeg jobbet før, ja hvis det tar lang tid å få et vikariat. Skjønner at jeg ikke stiller lengst fram i køen da jeg har vært ute av yrket i 2,5 år. Men jeg er sykepleier og har tidligere fått de første vikariatene jeg har søkt på, tre ganger på rad. Skjønner nå at jeg tok det veldig for gitt. Jeg fortsetter å søke til jeg får napp. Skal også til karriereveiledning i kommunen for å få noen tips til søknadene og i forhold til intervju. Anonymkode: aae05...ba3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistet håpet etter 2 søknader? Jeg søkte nærmere 100 jobber før jeg fikk napp, fikk ikke lav selvtillit av den grunn. Slik er faktisk arbeidsmarkedet i dag! Ikke gi opp, det løser seg garantert! Kan du for eksempel kontakte stedet du jobbet før? Evt andre gamle kollegaer som kanskje har fått seg jobb andre steder? Anonymkode: 89e7b...764 Søker man nesten 100 jobber før man får napp i det hele tatt, så bør man kanskje vurdere noe annet. Anonymkode: 19e39...448 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Som sykepleier tar det neppe mange måneder før du får tilbud om vikariat uansett om du har hatt noen år ute av yrket. Du kan også få jobb som tilkallingsvikar en periode for å få en fot innafor. Det er mange muligheter. Anonymkode: 856b2...20b 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Søker man nesten 100 jobber før man får napp i det hele tatt, så bør man kanskje vurdere noe annet. Anonymkode: 19e39...448 Uenig. I store, sentrale byer på Østlandet er det helt vanlig. Det kan komme inn 500 søknader på en utlyst stilling på Rema 1000 liksom... Anonymkode: 89e7b...764 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Uenig. I store, sentrale byer på Østlandet er det helt vanlig. Det kan komme inn 500 søknader på en utlyst stilling på Rema 1000 liksom... Anonymkode: 89e7b...764 Nettopp, ,og da bør man vurdere å søke på litt andre stillinger og/eller å vurdere å flytte på seg litt. Det sagt, jeg kan forstå at man fortsetter å søke hvis man f. eks. kommer til flere intervju og er veldig nær ved å lande drømmejobben. Men får man liten respons og ikke napp i det hele tatt så bør man altså ta hintet litt og enten flytte på seg, søke noe annet eller omskolere seg. Anonymkode: 19e39...448
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 Ingenting er for sent med mindre du er død. Anonymkode: de5af...e6d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, ,og da bør man vurdere å søke på litt andre stillinger og/eller å vurdere å flytte på seg litt. Det sagt, jeg kan forstå at man fortsetter å søke hvis man f. eks. kommer til flere intervju og er veldig nær ved å lande drømmejobben. Men får man liten respons og ikke napp i det hele tatt så bør man altså ta hintet litt og enten flytte på seg, søke noe annet eller omskolere seg. Anonymkode: 19e39...448 Joda, på generell basis er jeg enig i det, i hvert fall hvis man er arbeidsledig - da må man gjøre noe lenge før 100 søknader. For min del "visste" jeg at det ville løse seg (tok videreutdanning etc.), og jeg var i en annen jobb samtidig som jeg søkte. Ville bare få frem at man må ikke gi opp selv om man sender ekstremt mange søknader, særlig ikke i større byer. Konkurransen er beinhard. Og det trenger ikke være noe galt med deg, søknaden eller CV-en, det er bare så altfor mange gode søkere på en og samme jobb. Anonymkode: 89e7b...764 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå