Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal fullføre studiet nå eller ta det senere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år gammel og har nylig begynt på et bachelorstudium, barnehagelærer. For å være ærlig føler jeg meg ikke helt klar for å jobbe med det om tre år. I klassen min er det mange som er mye eldre enn meg, og som ser alt med et helt annet perspektiv. Mange har barn selv og mye mer livserfaring enn det jeg har.

Selvfølgelig vil jeg få erfaring gjennom studiet og praksis, men med tanke på hvor mye ansvar det er i jobben vurderer jeg å hoppe av. Jeg har en deltidsstilling i butikk og har mulighet til å få større stilling der. Så tanken er evt. å jobbe fullt i butikk i noen år til jeg har mer erfaring. Jeg trives veldig godt i butikk. Gleder meg også til å en gang bli ferdigutdannet barnehagelærer, men jeg har veldig mange år foran meg i arbeidslivet. Sånn sett føler jeg ikke at det haster.

Bare for å nevne det, samboeren min er ferdigutdannet og har fast jobb. Hvis jeg venter med å studere er det en mulighet for at vi får barn mens jeg studerer. Er det noen andre her som har gjort det? Erfaringer?

Anonymkode: c5192...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fullført nå, så kan du heller vente noen år med å søke jobb i barnehage 😊 Er lærer selv, ferdigutdannet i 2015. Dette skoleåret er det første jeg jobber som lærer. 

Anonymkode: a8ae7...4d0

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke meningen at du skal føle deg klar nå, du vil lære mye underveis. Det at andre har mer livserfaring betyr ikke at du ikke vil kunne gjøre en god jobb. Jeg ville tatt utdanning nå, hvis det er sikker på at du vil bli barnehagelærer. Mye enklere å ta utdanning nå enn om 5-10 år, når du kanskje har barn, hus, bil (= mye utgifter og tid) som gjør at studier blir vanskeligere.

Anonymkode: ecd1c...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...