Gå til innhold

Hva er tyngst/mest slitsomt/vanskeligst...

Hva er tyngst/mest slitsomt/vanskeligst...  

10 stemmer

1. 1. ...av å jobbe en full dag(et vanlig "hardt" yrke) eller å ha to - tre små barn?

• Jobbe full dag
      3
    • ha to - tre små barn
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svar på meningsmåling før du leser:

Spoiler

Hvis du svarte alternativ 2: ha to - tre små barn, kan du svare hvorfor uføre og syke får seg barn og flere barn når dette desidert er tyngst?

Anonymkode: be250...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de har en partner. Jeg tok utgangspunkt i at man var alene med dem.

Anonymkode: bf694...128

• Liker 3
Skrevet

Jeg synest egentlig ikke man kan sammenligne disse to i det hele tatt. Ja det er tungt å ha barn, men det gir deg samtidig energi, og glede. 

Kombinasjonen barn og jobb derimot er blytung. 

Anonymkode: 6c709...ae7

Skrevet

Å ha 2-3 barn alene i 8 timer på dagtid vs. 8 timers arbeidsdag - da er det litt tyngre med barn enn med jobb, for på jobb kan du slappe av med lunsj samt gå på do uforstyrret.

Å ha 2-3 barn man må ta seg av døgnet rundt kan ikke sammenlignes med 8 timer jobb - men de fleste, også uføre, har jo en partner som man deler med. Tror gjerne at partner til uføre i større grad vet hva de går til og stiller opp med småbarn enn partnere av friske (mødre) gjør.

I tillegg er de fleste ikke hjemme med flere små barn, også barn av uføre går i barnehage og skole.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Nuith skrev:

I tillegg er de fleste ikke hjemme med flere små barn, også barn av uføre går i barnehage og skole.

Dette. Jeg svarte jobb var tyngst, fordi jeg trodde ikke man gikk hjemme med 2-3 unger samtidig. Hvis spørsmålet var å gå hjemme med dem, så må jeg si barn, men jeg kan ikke helt tro det finnes uføre som er hjemme med barna i stedet for å ha de i barnehage. 

Hilsen ufør, som har hatt et barn hjemme. 

Anonymkode: 7093c...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...