AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Er det sånn at de drar i øredobbene, forårsaker blødninger, komplikasjoner? Jeg kan huske å ha lest det et eller annet sted (lenge siden), men er det noen her som har erfaring med dette? Spør for en venn 😄 så barnet kjenner jeg ikke så bra. Anonymkode: 901ed...9bd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Postet dette i helt feil seksjon, kan en mod endre dette? Anonymkode: 901ed...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 3 minutter siden, 14.09.2019 skrev: Hva skal en 2åring med øredobber? Fordi det ser fint ut? Anonymkode: 901ed...9bd
funginger Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ser fint ut? Anonymkode: 901ed...9bd Du får spørre Tone Damli, da? 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Øredobber på så små barn er Harry! Anonymkode: 2ba7c...62a 22
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Det er problematisk i den forstand at en toåring ikke forstår at hun ikke kan pille på øredobbene, og tar gjerne på skitne ting først og deretter øredobben og får dermed bakterier inn i såret. Det er også problematisk fordi øredobbene kan henge seg fast under lek, påkledning osv, og i verste fall bli revet av. En annen utfordring er at ingen skikkelige piercere tar hull i ørene på så små barn, dermed må man gå til frisør/gullsmed som skyter fremfor å stikke med kanyle (hvor det sistnevnte er klart å foretrekke) Avslutningsvis syntes jeg det er ekstremt egoistisk å utsette barn for smerte for noe foreldrene syntes er pent. Så ufattelig overfladisk. Anonymkode: cc1e3...61f 23
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg ser ned på mødre som tar hull i ørene på så små barn. Og mitt inntrykk er at det er veldig unge eller umodne mødre som gjør slikt. Og dersom noen tror jeg dømmer unge mødre; nei, jeg var ung selv. Ts; stedatteren min fikk hull i ørene når hun var liten. Det gikk fint da, men nå som 13 åring begynner hun å blø i ørene dersom hun kjøper juggel på glitter. Så er det ikke bedre å vente, så hun kanskje tåler det bedre som tenåring? Når det for jenten din faktisk betyr noe? Anonymkode: f4f65...69b 8
Gjest Paramount Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Synes ikke du skal behandle små barn som dukker.
Kaisada Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Vent noen år til hun skjønner at hun ikke skal infisere ørene med skitne fingre og få infeksjon. Ingen grunn til å gjøre barn større enn de er med å dolle de opp slik.
draug 75 Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg mener det er problematisk fordi toåringen ikke kan si ja eller nei, samtykke som det heter, på å få ørene sine vansiret. Man skal være forsiktig med å modifisere kroppene til noen andre, særlig forsvarsløse. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg ville aldri gjort det og kommer ikke til å la datteren min få gjøre det før hun er gammel nok til å forstå hva det innebærer. Jeg tok selv hull i ørene da jeg var tenåring, profesjonelt gjort, renset og alt som jeg skulle, men fikk en infeksjon likevel. Det var utrolig smertefullt. Anonymkode: 8c909...75c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg ville ikke tatt hull i ørene til et så lite barn, både av hensyn til infeksjonsfare osv, og fordi det strengt tatt kun hadde skjedd av mitt ønske og ikke barnets. Husker jeg syntes det var kjempespennende og gøy å spørre mamma om å få hull i ørene og forberede meg på å ta ansvar for rens og de tingene som følger rett etter det er gjort. Jeg måtte også spare til det selv (det tok ikke lange tiden, det er jo en billig affære), og ser i etterkant at det var en god erfaring å bestemme selv og å måtte ta ansvar. Det samme vil jeg gjøre med mine barn. Så nei, jeg ville ikke gjort det om jeg var deg, fordi det kun finnes én grunn til å gjøre det, og mange grunner til å vente til barnet er større. Anonymkode: a16ed...01c 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #13 Skrevet 2. oktober 2019 Hvorfor skal barnet ha det vondt, risikere infeksjon og i verste fall rive øreflippen i to for at du vil at hun skal være finere? Barn er fine som de er. Anonymkode: e942e...cbb 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #14 Skrevet 2. oktober 2019 Da gjør ikke foreldrene jobben sin. Utsette barnet for risiko for infeksjon og allergi, bare for "pynt"... Huttetu! Anonymkode: b2d1e...e20 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #15 Skrevet 2. oktober 2019 Det er utrolig harry og white trash Anonymkode: 3b833...a28 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg fikk hull i ørene da jeg var lita, ørene mine har selvsagt vokst en del siden da og hullene er utrolig skeive.. Det så fint ut da jeg var liten men nå synes jeg det er flaut å bruke øredobber fordi det ser ut som hull jeg har tatt selv med nål som 13 åring.. Kan heller ikke ta nye hull for de blir for nærme de som er der. Vent til ørene er ferdig å vokse! Hahahaha!!!! Høres jo sykt teit ut, men vær så snill! Anonymkode: a5616...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 Slikt tull på så små barn høres ufattelig IDIOTISK ut... Anonymkode: 5ee71...e77
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 Ikke utsett barn for smerte og varige endringer av kroppen fordi du selv synes det er søtt. Sånt må de få velge selv når de er gamle nok til å ta valget. Anonymkode: b4bfb...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå