AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Når jeg spiser ute, liker jeg å prøve en av de mer unike rettene som spisestedet har, og som ikke alle restauranter pleier å ha på menyen. Men veldig ofte foreslås det de samme trygge stedene som China Palace, Peppes pizza, Fridays og Egon når folk skal samles til mat. Men når man har vært på disse stedene noen ganger så er det ikke lengre så mye å velge mellom på hovedmenyen. Det vil si biff i alle varianter, burgere i alle varianter, laks, spareribs, pizza, div kinamat. Av det litt mer unike som man ikke alltid får tak i over alt har jeg prøvd indisk, afrikansk, brasiliansk grillbar, tapas, forskjellige klassiske fiskemåltider som IKKE er laks, samt sushi. Jeg har bekjente hvor det lages mye thaimat, så det er også prøvd selv om jeg aldri har spist ute på thairestaurant. Men jeg er litt tom for ideer. Er det noen som har noen forslag til noe litt nytt og spennende å teste ut som jeg ikke har tenkt på? Enten det er et konkret sted i Bergen, eller en kategori med mat som jeg ikke har vært innom? Har sett gjennom BTs matanmeldelser, men er også litt tom for ideer der. Anonymkode: 97896...bcf
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Il Forko kan anbefales 😁 Italiensk mat. Kjempegod pasta - anbefaler den med penne, kylling og spicy fløtesaus, gratinert i ost 👌🏼 Zupperia - gode supper, tom kha gai er kjempegod. Masse god mat med ris også - grillspyd, scampi, kylling teriyaki. Salsa - latinamerikansk mat. Prøv The Resacca - stekt tortillalefse formet som en skål fylt med svinekjøtt, søtpotet fries, chorizo, grønnsaker, ost og hvitløksdressing 🤤 Vulkan fajitas er også kjempegod! Anonymkode: adcb6...846
Hansehan Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Har ikke vært i Bergen på lenge, men hvis du liker peruviansk, så er jo ceviche snadder. Jeg aner dog ikke om det er noen av disse som er bra: https://www.hoteloleana.com/restaurant-pervuvian-bergen/ https://www.namasushi.no/ Som sagt, jeg er ikke så bevandret i bergenskjøkkenet, men se etter litt rimeligere asiatiske sjapper som har fått gode anmeldelser. Sånne steder er det som oftest gir mest for pengene i Oslo. China Palace, Peppes pizza, Fridays og Egon er triste greier. Dyr fast food. Jeg spiser heller på Burger King, mer valuta for pengene.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Snublet innom Zupperia(eller noe i den dur) i nærhet av bryggen. Rett over Krysset ved Biblioteket. Dolly og peppes besøker jeg kun i egen hjemby, siden de begge holder høyest standard i min hjemby. Anonymkode: 6e121...a48
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Bjerck på Lidohjørnet, Villani i Skostredet (autentisk italiensk), Lysverket, Colonialen matbar, Mingel Gastrobar på Danmarksplass (verdt et par stopp med bybanen), afternoon tea eller søndagsbuffet på OpusXVI, Hoggorm (veldig god pizza) eller Soya for asiatisk fusion Anonymkode: d70c6...b46 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Bergen brunch, Bare Vestland, Hoggorm, allehjørnet thai, de har en ekte thai meny med autentiske retter, Bien basar, Bien i permanenten. Anonymkode: 543cd...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå