Gå til innhold

Trenger anbefalinger til reisemål i julen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par på 26 og 27 år som ønsker å dra på ferietur i jula. Vi aner ikke hvor vi skal, men har satt en grense på ca 30 000 kr.

Er det noen som har gode tips?? Vi liker alt fra sol og varme til snø og friluft. Vi tar imot alt av tips, både flyselskap, hoteller, land osv!

Takk på forhånd 🙂

Anonymkode: b3fbd...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en juleuke på Lanzarote, Puerto del Carmen. Sentralt, fint sted. Kort vei fra flyplassen til hotellene. Dere kan faktisk gå fra Puerto del Carmen og inn til hovedstaden. Eller ta buss til Playa Blanca som en utflukt. Greit kjøpesenter er der og. Vi bodde på Cinco Plaza. Ok hotell i fin gåavstand til det meste. Husk å bestill rom med sol. Vi gikk for et av de rimeligere alternativene, og hadde ikke sol på terrassen. Grei frokost, men ikke bestill middag. Gå heller ut.

Anonymkode: bd3d9...9e7

Skrevet
På 3.10.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en juleuke på Lanzarote, Puerto del Carmen. Sentralt, fint sted. Kort vei fra flyplassen til hotellene. Dere kan faktisk gå fra Puerto del Carmen og inn til hovedstaden. Eller ta buss til Playa Blanca som en utflukt. Greit kjøpesenter er der og. Vi bodde på Cinco Plaza. Ok hotell i fin gåavstand til det meste. Husk å bestill rom med sol. Vi gikk for et av de rimeligere alternativene, og hadde ikke sol på terrassen. Grei frokost, men ikke bestill middag. Gå heller ut.

Hvordan er temperaturen? Dersom vi skal til sydligere strøk så ønsker vi å dra et sted hvor det er skikkelig varmt.

Anonymkode: b3fbd...2e4

Skrevet
På 3.10.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gjort noe mer spennende enn dette om jeg skulle reise bort i julen og bruke 30 000. Hva med Thailand med ekstraordinær middag på et luksuriøst sted på julaften. 😊😊

• Liker 1
Skrevet

Vi var 4 uker i Mombasa i Kenya desember for noen år siden, men det betalte vi mere for enn det beløpet dere ser for dere å bruke. Vi var dog to voksne og en unge som reiste, og vi var der mye lengre enn to uker. Ville sikkert blitt rimeligere hadde vi vært to voksne og to uker. Desember/vintertid er et perfekt tidspunkt å reise til Kenya på pga klimaet. Om sommeren er det regntid der 

Uansett; Kenya var fantastisk! Hotellet var rålekkert og lå rett ved ei nydelig strand. Temperaturen lå på rundt 30g, og havet var nesten like varmt. Vi bodde ikke 4 uker på det ene hotellet, men vi var også på safari. Det var noe av det beste jeg har vært med på, overnattet bl.a i telt midt på savannen, kunne høre alle dyrene utenfor teltet om natta (jeg og jentungen sov godt, var ikke redd et sekund, hadde jo vakt utenfor. Mannen min derimot sov ikke😄). Vi dro også på eget initiativ rundt i landsbyer (sammen med en lokal guide) og oppsøkte skoler og sykehus/helseklinikker. Hadde med diverse ting hjemmefra som vi ga bort, f.eks blyanter, reflekser, fotballer, engangssprøyter og annet utstyr til sykehus/helseklinikker. 

Skal definitivt tilbake til Kenya en gang 

Skrevet

Myanmar. Annerledes og helt utrolig fantastisk. 

Anonymkode: 9bc5c...823

Skrevet
2 timer siden, Kvalitet skrev:

Jeg ville gjort noe mer spennende enn dette om jeg skulle reise bort i julen og bruke 30 000. Hva med Thailand med ekstraordinær middag på et luksuriøst sted på julaften. 😊😊

Jeg ville foretrekke en himmelsk tom yum til. 20 kr på stranda, jeg da. :)  

Anonymkode: 9bc5c...823

Skrevet

Hadde valgt Thailand.

Eller Vietnam, men det blir gjerne litt lenger reisevei. Så Thailand er perfekt.

Anonymkode: c1bc5...b92

Skrevet

Polen. Koselige julemarkeder osv.

Anonymkode: 8c9fe...7a0

Skrevet

Skal dere ha det skikkelig varmt så hadde jeg valgt Thailand. Vietnam er og flott men det er vel enklere å komme seg til Thailand siden både Thai Airways og Norwegian flyr direkte fra Gardermoen.  Thai Airways flyr til Bankok og Norwegian flyr vel og til Krabi.  Flyr dere til Bankok så kan man enten fly videre til Phuket eller man kan bo i Hua Hin eller Cha Am.  Begge rundt 3 timer fra Bankok.  Mange hotel der nede tilbyr å hente på flyplassen og det koster ikke allverdens så det er en god løsning om man ikke ønsker å finne ut av tog eller busser selv.  Både Tui  og Ving har og charter til Thailand . Sikkert flere selskaper og.  Så dere kan sjekke litt der.   Krabi er nydelig natur så sjekk litt forskjellig.  

Skrevet

Jeg går aldri lei av London og syntes det er en fantastisk by å besøke, uansett årstid. Mange koselige plasser å oppsøke for å få skikkelig julestemning. Winter Wonderland i Hyde Park anbefales! Byen er jo perfekt for shopping og julegavehandel også. 

Når det kommer til hotell så er jo det fryktelig mye å velge i. Mitt tips er å velge et hotell i nærheten av en sentral undergrunnsstasjon, slik at man lett kan reise rundt i byen fra hotellet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...