AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #81 Del Skrevet 3. oktober 2019 Ts, du får mange gode tips her. Uavhengig om du bytter jobb eller ikke, er det nok lurt å be om mer ansvarsfulle oppgaver. Heller ikke noe dårlig tips å se etter andre administrative oppgaver/stillinger. Regnskapsbyråene er jo i hard konkurranse, og blir stadig presset på pris, derfor må lønningene holdes lavest mulig. Det er nok ikke samme fokus på det om du jobber på regnskapsavd i en større bedrift eller i det offentlige. Mange av småkundene til byråene går også over til enklere gjørdetselv-nettløsninger og bruker regnskapstjenester mindre enn før. Anonymkode: 3f992...4d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #82 Del Skrevet 3. oktober 2019 Har null utdannelse innen økonomi. Stillingsbeskrivelsen min er regnskapsmedarbeider. Tjener 430 000,- Jobbet her i 10 år. Anonymkode: 0df90...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #83 Del Skrevet 3. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mhm. Vel. Nå lurer jeg på om du kanskje er såpass ung at du ikke har sett så mange endringer ennå? Da datamaskinene gjorde sitt inntog, jobbet jeg et sted der det var 5 maskiner på 500 mennesker. En i hver etasje Brev ble skrevet på maskin - som kladd, etter at sjefen hadde godkjent, ble det renskrevet og sendt ut av sekretærene, som også hadde ansvar for det store papirarkivet. Ingen kunne forestille seg at vi om få år skulle kutte brevskriving, sjefsgodkjenning, papirer og sekretærer og bare sende e-post direkte til alle. Google litt om robotisering. Det er i sin barndom, eller kanskje ungdom, men det kommer. Anonymkode: 3f992...4d6 Jeg har jobbet med regnskap i over 20 år og forskjellene er store ja, men fakturaer f.eks skal fortsatt mottas, registreres, konteres, godkjennes, bokføres og betales. Går lite i papirformat lenger så man sparer arkiveringen og papirflyttingen. Jobbene innenfor regnskap går mer over på å kontrollere det som skjer med tallene. Robotiseringen per dags dato legges opp til at bedrifter skal outsource oppgavene sine til byråer fordi det er for dyrt med robotisering inhouse. Store konserner kan ta investeringen selv, men det er et godt stykke unna at alle andre vil outsource oppgavene. Jeg har vært på seminar om robotisering og synes selv det er kjempespennende og ja det kommer, men jeg ansetter fortsatt nye personer hvis en regnskapsmedarbeider slutter. Anonymkode: f224a...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ankkk Skrevet 3. oktober 2019 #84 Del Skrevet 3. oktober 2019 Jeg har ett års erfaring, jobber på Vestlandet og hadde 450K startlønn i fjor. Har bachelor og er underveis med autorisasjon (tar fag + må ha ett års erfaring til). Tar ikke årsoppgjør enda, men har kundeansvar for ca 15 selskaper. Nettopp hatt lønnssamtale og håper å gå opp til 470K. Vet at lønnsutvikling i byrå generelt er dårlig, og har planen om å søke jobb som controller etter at jeg har fått autorisasjon. Synes lønna di er lav, spesielt mtp. at Bærum er ikke et billig sted å bo. Prøv å søke på andre stillinger for å teste markedet, og ta det derfa, enten ved å forhandle høyere lønn eller bytte jobb. Husk at du får ikke noe med mindre du spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #85 Del Skrevet 4. oktober 2019 20 timer siden, ankkk skrev: Jeg har ett års erfaring, jobber på Vestlandet og hadde 450K startlønn i fjor. Har bachelor og er underveis med autorisasjon (tar fag + må ha ett års erfaring til). Tar ikke årsoppgjør enda, men har kundeansvar for ca 15 selskaper. Nettopp hatt lønnssamtale og håper å gå opp til 470K. Vet at lønnsutvikling i byrå generelt er dårlig, og har planen om å søke jobb som controller etter at jeg har fått autorisasjon. Synes lønna di er lav, spesielt mtp. at Bærum er ikke et billig sted å bo. Prøv å søke på andre stillinger for å teste markedet, og ta det derfa, enten ved å forhandle høyere lønn eller bytte jobb. Husk at du får ikke noe med mindre du spør. Takk for svar. Har sett på controller stillinger også, men ser ikke ut til at jeg er kvalifisert da de så etter folk med lang erfaring. Jeg har nettopp tatt opp lønnen med lederen, men gikk desverre ikke så bra. Kan ikke si jeg er så god på lønnsforhandlinger heller ☺️ Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #86 Del Skrevet 4. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp tatt opp lønnen med lederen, men gikk desverre ikke så bra. Kan ikke si jeg er så god på lønnsforhandlinger heller ☺️ Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 For en sadist leder. Det er bare å søke en ny jobb. Den såkalte "lederen" spytter i trynet ditt bare ved å mene at 425.000 kr brutto er "fint og greit" i Bærum. Anonymkode: d59fd...e49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #87 Del Skrevet 4. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en sadist leder. Det er bare å søke en ny jobb. Den såkalte "lederen" spytter i trynet ditt bare ved å mene at 425.000 kr brutto er "fint og greit" i Bærum. Anonymkode: d59fd...e49 samme her. Og det gjelder mange i bedriften! lønnsforhandling fungerer best ved ansettelse...nesten umulig i ettertid Anonymkode: 8afed...d89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #88 Del Skrevet 4. oktober 2019 Der jeg jobber får de to som er uten utdannelse og har 3 års erfaring 480.000 i året. Anonymkode: 824ac...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #89 Del Skrevet 4. oktober 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en sadist leder. Det er bare å søke en ny jobb. Den såkalte "lederen" spytter i trynet ditt bare ved å mene at 425.000 kr brutto er "fint og greit" i Bærum. Anonymkode: d59fd...e49 De fleste ledere vil si at lønna er "fin og grei" nesten uansett hva man jobber med. Ønsker man høyere lønn, så må man som regel forhandle ved at man har et nytt jobbtilbud på bordet eller bytte jobb direkte. Anonymkode: 1b3ee...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #90 Del Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber får de to som er uten utdannelse og har 3 års erfaring 480.000 i året. Anonymkode: 824ac...434 det var jo svært høyt! Det var et relativt stort byrå med 3 kontorer i oslo som ville betale meg 50% lønn ved 100%arbeid i 3mder..og nei dette var normalt intervju ikke via nav. De mente at til tross for erfaring som rådgiver i bank og 5 års utdanning så trengte jeg laaaang opplæring og derfor kunne de ikke bersle mer. Måtte pent takke nei. det ville vært 20k før skatt ...herre jesus... Anonymkode: 8afed...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #91 Del Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det var jo svært høyt! Det var et relativt stort byrå med 3 kontorer i oslo som ville betale meg 50% lønn ved 100%arbeid i 3mder..og nei dette var normalt intervju ikke via nav. De mente at til tross for erfaring som rådgiver i bank og 5 års utdanning så trengte jeg laaaang opplæring og derfor kunne de ikke bersle mer. Måtte pent takke nei. det ville vært 20k før skatt ...herre jesus... Anonymkode: 8afed...d89 Det er kanskje det. Er i Oslo sentrum, så kanskje det er grunnen til det. Autoriserte med 15+ års erfaring får ca 650.000. Anonymkode: 824ac...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #92 Del Skrevet 4. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje det. Er i Oslo sentrum, så kanskje det er grunnen til det. Autoriserte med 15+ års erfaring får ca 650.000. Anonymkode: 824ac...434 Er lønnen til autoriserte med 15 års erfaring 650.000 ca? I Oslo? Anonymkode: 22c91...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #93 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 4.10.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev: De fleste ledere vil si at lønna er "fin og grei" nesten uansett hva man jobber med. Ønsker man høyere lønn, så må man som regel forhandle ved at man har et nytt jobbtilbud på bordet eller bytte jobb direkte. Anonymkode: 1b3ee...84f Tenker at jeg bytter jobb. Jeg har allerde nå 2 jobber som kan være en mulighet, men tar meg god tid til å finne en jobb da jeg ikke vil forhastet meg. Skal på jobbintervju om noen dager. Fascinerende at man tydelig ikke ønsker å gi god nok lønn. Når jeg slutter vil de jo få en utfordring da vi er få som kan systemet jeg kan og det er liten kapasitet. Ikke er det lett å fa tak i regnskapsførere i dag med erfaring heller, men det er lett å få jobb som regnskapsfører med litt erfaring. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #94 Del Skrevet 7. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at jeg bytter jobb. Jeg har allerde nå 2 jobber som kan være en mulighet, men tar meg god tid til å finne en jobb da jeg ikke vil forhastet meg. Skal på jobbintervju om noen dager. Fascinerende at man tydelig ikke ønsker å gi god nok lønn. Når jeg slutter vil de jo få en utfordring da vi er få som kan systemet jeg kan og det er liten kapasitet. Ikke er det lett å fa tak i regnskapsførere i dag med erfaring heller, men det er lett å få jobb som regnskapsfører med litt erfaring. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Flott, TS! Jeg har vært i denne situasjonen flere ganger (aut. regnskapsfører). Mine råd er tenk nøye gjennom lønn før du drar på intervju, bestem deg for et tall som du mener at du bør ha og så plusser du på litt når de spør. Ikke ta opp temaet selv. Og ikke la dem komme med det første forslaget. Grunnen til dette er noe som kalles ankereffekten; man forhandler ut i fra det første tallet som blir gitt. Øv deg gjerne på forhånd slik at du ikke blir sjenert når du sier hva du vil ha. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert! Anonymkode: 9a7d3...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #95 Del Skrevet 7. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flott, TS! Jeg har vært i denne situasjonen flere ganger (aut. regnskapsfører). Mine råd er tenk nøye gjennom lønn før du drar på intervju, bestem deg for et tall som du mener at du bør ha og så plusser du på litt når de spør. Ikke ta opp temaet selv. Og ikke la dem komme med det første forslaget. Grunnen til dette er noe som kalles ankereffekten; man forhandler ut i fra det første tallet som blir gitt. Øv deg gjerne på forhånd slik at du ikke blir sjenert når du sier hva du vil ha. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert! Anonymkode: 9a7d3...dff Tusen takk og takk for råd ☺️ Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #96 Del Skrevet 7. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk og takk for råd ☺️ Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 En siste ting; på grunn av denne ankereffekten er du ikke tjent med å fortelle hvor dårlig lønn du har i dag. Da vil de bare komme med et lite tillegg ut i fra det, typisk de plusser på 30K samme hva du sier. Hvis de absolutt vil vite det bør du ta en liten hvit løgn og legge på litt. Jeg vet det kan høres ugreit ut, men har forstått av flere at det nesten forventes å lyve på det spørsmålet. Anonymkode: 9a7d3...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #97 Del Skrevet 7. oktober 2019 Takk for råd 😊👍 Jeg føler litt det at de fleste jeg jobber med er gamle og har lang lang erfaring. Virker som sjefen min sammenligner meg med de, noe som blir helt feil. Jeg har i tillegg til 5 års erfaring samt 3,5 års utdannelse som er relevant. Få av de jeg jobber med har det, men virker som det ikke teller noe. Frustrerende. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #98 Del Skrevet 7. oktober 2019 Som flere er inne på her, det er mye lettere å forhandle lønn ifbm nyansettelse. Blant annet fordi det ikke blir så personlig da dere ikke kjenner hverandre. Og fordi du har et ris bak speilet med at du ikke har signert noe kontrakt ennå. Du har liksom ikke noe sanksjonsmulighet når du allerede er ansatt. Å true med å si opp kan slå tilbake. Kan du si noe om hvordan lønnssamtalen du hadde gikk? Hvordan begrunnet du saken og hva sa han? Anonymkode: 9a7d3...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #99 Del Skrevet 7. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som flere er inne på her, det er mye lettere å forhandle lønn ifbm nyansettelse. Blant annet fordi det ikke blir så personlig da dere ikke kjenner hverandre. Og fordi du har et ris bak speilet med at du ikke har signert noe kontrakt ennå. Du har liksom ikke noe sanksjonsmulighet når du allerede er ansatt. Å true med å si opp kan slå tilbake. Kan du si noe om hvordan lønnssamtalen du hadde gikk? Hvordan begrunnet du saken og hva sa han? Anonymkode: 9a7d3...dff Jeg fikk ikke sagt så mye før jeg fikk et blankt nei og at jeg lå på riktig nivå. Sjefen sammenlignet meg med de andre yngre på jobben å sa jeg ikke lå så langt unna de. Sjefen tok opp andre ting sjefen mente var viktigere å fokusere på enn lønn. Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #100 Del Skrevet 5. desember 2019 På 1.10.2019 den 22.55, AnonymBruker skrev: Jeg har 4 års utdanning innen økonomi og admin + regnskap det siste året (er ikke autorisert enda) Har jobbet som regnskapsfører i 5 år. Gjør alt bortsett fra årsoppgjør og ansvar for kundene mine. Jobber i et regnskapsfirma i Bærum. Har 425.000,- i årslønn. Er det lite? Jobbet i butikk som yngre og hadde da 350.000 i tillegg gode priser på klær til hele familien. Jobbet aldri over 17.00. Føler egentlig at utdannelsen har vært nytteløst med tanke på lønnen. (nyttig i forhold til andre ting selvfølgelig). Jeg har jo nå en del studiegjeld i tillegg. Noen tanker? Anonymkode: 9b06e...1b3 Hei. Jeg har jobbet i regnskapsbyrå i 4,5 år. I Bærum området. Fikk autorisasjon i september. Jeg begynte på 400.000. De første 3 årene gikk jeg opp 30.000 i grunnlønn. Dog med bonus på 20.000. Var nettopp i lønnsforhandling. Gikk opp 35.000. Har til sammen på 465.000 i året. Jeg har betalt egen utdannelse. Fler av de som jobber hos oss får denne utdannelsen gratis. jeg har egne kunder med kunde kontakt, regnskap a-å, årsoppgjør. Ingen forståelse av sjefen som mente jeg var fryktelig ambisiøs når jeg mente at autorisasjonen min bør være verdt langt mye mer enn 35.000. jobb søking neste 😀 Anonymkode: e182e...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå