AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #121 Del Skrevet 29. desember 2019 Forsåvidt ikke uenig i at du gjerne burde tjene mer enn 425.000 i året, mine innlegg er mer generelt rettet mot nyutdannede uten ansiennitet eller erfaring som surver og klager over hvor lite de tjener når de i realiteten ikke har noen gode argumenter for lønnspålegg under lønnsforhandlinger. Beklager at det ikke fremkommer mer tydelig i de forrige innleggene mine, men får dessverre ikke gjort noe med det nå. Anonymkode: 66a2a...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #122 Del Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oslo. Stort firma. Overtid og goder i tillegg. Vet egentlig ikke hva andre får. Anonymkode: b7a35...94f Det er jo bra lønn vil jeg si Anonymkode: 22c91...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #123 Del Skrevet 29. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdanningens lengde er ikke overførbart til lønnsansiennitet, det regnes vel ikke som erfaring. Anonymkode: 66a2a...4f7 Nei det gjør det ikke, men utdanningen er en del av veien jeg har gått for å komme hit. Det er en relevant utdannelse i forhold til jobben og det burde absolutt telle når det kommer til lønn, noe det skal gjøre også. Jeg har mye lengre arbeidserfaring enn 5 år, men 5 år innenfor regnskap. Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #124 Del Skrevet 29. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsåvidt ikke uenig i at du gjerne burde tjene mer enn 425.000 i året, mine innlegg er mer generelt rettet mot nyutdannede uten ansiennitet eller erfaring som surver og klager over hvor lite de tjener når de i realiteten ikke har noen gode argumenter for lønnspålegg under lønnsforhandlinger. Beklager at det ikke fremkommer mer tydelig i de forrige innleggene mine, men får dessverre ikke gjort noe med det nå. Anonymkode: 66a2a...4f7 Det er jeg enig i, men samtidig, skal det være attraktiv å ta utdannelse så må det være noe å tjene på det. Etter en bachelor (4. Året tok jeg mens jeg jobbet fulltid) hadde jeg like mye betalt som jobben jeg hadde i butikk, så med inflasjon så hadde jeg dårligere betalt. Hadde jeg fortsatt i butikk jobben og ikke tatt studier hadde jeg nå i dag hatt en høyere lønn enn jeg har i dag. Det synes jeg er tåplig. En butikkjobb krever ikke så mye av en som regnskap. I tillegg er arbeidsplassen svært fornøyd med jobben jeg gjør, og kundene mine er veldig fornøyde og jeg har aldri fått en eneste klage på arbeidet mitt, selv som nyutdannet. Jeg har alltid jobbet hardt, hatt gode resultater og høy faktureringsgrad. Jeg spurte sjefen hva som skal til for å gå opp i lønn, men får ingen konkrete svar. Jeg har nå snakket med flere i bransjen og skjønt at jeg er underbetalt. Heldigvis er jeg attraktiv i arbeidsmarkedet og ingen problem å få meg ny jobb hadde jeg bare ikke vært gravid. 😊 Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #125 Del Skrevet 29. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg som skrev den posten med 650.000 og 15 års erfaring. Men jeg har ikke vært autorisert i 15 år da. Bare 4/5 år. Og det er 650.000 + overtid og bonus. Og jeg har gått glipp av et lønnsoppgjør pga jeg var i fødselspermisjon. Anonymkode: 824ac...434 Hvorfor skrev du da 650 med 15 års erfaring om det ikke er tilfellet? Da ligger du jo mye høyere.. Anonymkode: 22c91...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #126 Del Skrevet 29. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre gjør det ikke det, ikke på rene regnskapskontorer ihvertfall. Det er et generelt dårlig betalt yrke, mye stress i perioder og enormt fagfelt. Anonymkode: 9b06e...1b3 Snart har datamaskinen erstattet alt dere gjør... Anonymkode: 013b2...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #127 Del Skrevet 30. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart har datamaskinen erstattet alt dere gjør... Anonymkode: 013b2...48c Det er nok heldigvis en god stund til 😂 Digitaliseringen har gjort at det er mer å gjøre, men jevnt fordelt over året. Det er mye av årsaken til at det er flere jobber som regnskapsfører enn ansatte ironisk nok og det stiller andre krav til en regnskapsfører enn tidligere. Anonymkode: 9b06e...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå