AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Del Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har 4 års utdanning innen økonomi og admin + regnskap det siste året (er ikke autorisert enda) Har jobbet som regnskapsfører i 5 år. Gjør alt bortsett fra årsoppgjør og ansvar for kundene mine. Jobber i et regnskapsfirma i Bærum. Har 425.000,- i årslønn. Er det lite? Jobbet i butikk som yngre og hadde da 350.000 i tillegg gode priser på klær til hele familien. Jobbet aldri over 17.00. Føler egentlig at utdannelsen har vært nytteløst med tanke på lønnen. (nyttig i forhold til andre ting selvfølgelig). Jeg har jo nå en del studiegjeld i tillegg. Noen tanker? Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Del Skrevet 1. oktober 2019 Har du fem års ansiennitet? Når får du autorisering? Hvor mye går du opp da? Du kan jo bare søke andre jobber og se hva du blir tilbudt? Anonymkode: 42e5e...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Del Skrevet 1. oktober 2019 Ble ferdig i fjor selv med bachelor i regnskap og revisjon, startlønna har variert fra 300 (!!!) til 520. Veldig forskjellig... Anonymkode: cbc07...890 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du fem års ansiennitet? Når får du autorisering? Hvor mye går du opp da? Du kan jo bare søke andre jobber og se hva du blir tilbudt? Anonymkode: 42e5e...c36 Ja, har 5 års ansiennitet innen regnskap. Jeg vet ikke når jeg blir autorisert, det står på vent da jeg er usikker på om jeg vil fortsette med regnskap. Ufattelig mye stress og press med lav lønn. Det har jeg rett og slett ikke tid til akkurat nå, men tusen takk for tipset. Jeg holder utkikk etter andre jobber, men ikke funnet noe enda. Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ble ferdig i fjor selv med bachelor i regnskap og revisjon, startlønna har variert fra 300 (!!!) til 520. Veldig forskjellig... Anonymkode: cbc07...890 Takk for svar. Jobber du som regnskapsfører? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Del Skrevet 1. oktober 2019 Synes lønnen din hørtes ganske bra ut. Får selv 400.000 og klager ikke i det hele tatt. 🙂 Anonymkode: e452f...621 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes lønnen din hørtes ganske bra ut. Får selv 400.000 og klager ikke i det hele tatt. 🙂 Anonymkode: e452f...621 Så bra for deg ☺️ Vil du si litt mer hvor du jobber, ansiennitet, utdannelse og arbeidsoppgaver? Har mye å si. Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Del Skrevet 1. oktober 2019 Selv arbeider jeg med automatisering av regnskapsføring. Altså prøver å få automatisert regnskapsføringen mest mulig ved hjelp av programmering. Her er tanken at vi skal slippe å ansette regnskapsføre da systemet selv håndterer det. Med tanke på at store deler av regnskapsføringen kan automatiseres, så kan vil jeg si lønnen din er riktig. Du sier ingenting om alderen din. Anonymkode: 013b2...48c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Del Skrevet 1. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jobber du som regnskapsfører? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Nei, det gjør ikke jeg. De fleste som jobber i byrå tjener ca 450 000 eller noe rundt der. Anonymkode: cbc07...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Del Skrevet 1. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selv arbeider jeg med automatisering av regnskapsføring. Altså prøver å få automatisert regnskapsføringen mest mulig ved hjelp av programmering. Her er tanken at vi skal slippe å ansette regnskapsføre da systemet selv håndterer det. Med tanke på at store deler av regnskapsføringen kan automatiseres, så kan vil jeg si lønnen din er riktig. Du sier ingenting om alderen din. Anonymkode: 013b2...48c Nja, der er jeg litt uenig. Det er langt igjen til den er helt automatisert og regnskapsyrket har endret seg mye. Jeg har langt flere programmer å forholde meg til, flere timer går til utfordringer når det kommer til datasystemer. Mye mer rådgivning når det gjelder programner inkl regnskap. Kontakten med kunden er tettere og oftere da det er mer løpende regnskap og mye opprydning da kunder ofte gjør mer selv. Jeg har jobbet både på den gamle måten med gamle programmer og nyere måte. Jeg må likevel forholde meg til frister, lover og regler i tillegg til alle datasystemer og mer kundekontakt. I tillegg er det mye større etterspørsel etter regnskapsførere etter at regnskapene ble mer automatisert. Ting tar faktisk lengre ting, men på andre måter hvis du skjønner ☺️ Anonymkode: 9b06e...1b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Del Skrevet 1. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv arbeider jeg med automatisering av regnskapsføring. Altså prøver å få automatisert regnskapsføringen mest mulig ved hjelp av programmering. Her er tanken at vi skal slippe å ansette regnskapsføre da systemet selv håndterer det. Med tanke på at store deler av regnskapsføringen kan automatiseres, så kan vil jeg si lønnen din er riktig. Du sier ingenting om alderen din. Anonymkode: 013b2...48c Jeg er 34 år forresten. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Del Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har 3årig bachelor i økonomi adm, jobbet også som regnskapsfører i Bærum i 2008-2010. Da tjente jeg 450.000kr i året. Mtp at dette er nesten 9år siden så synes jeg du tjener dårlig. Men jeg gjorde regnskap a-å inkl årsoppgjør og hadde ansvar for min egen portefølje, er ikke autorisert. Anonymkode: 46007...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Del Skrevet 1. oktober 2019 Jeg er autorisert og tjener 480.000. De jeg jobber med uten autorisasjon tjener langt mindre. Syns ikke 425 er så ille. Anonymkode: eb313...b38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Del Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 3årig bachelor i økonomi adm, jobbet også som regnskapsfører i Bærum i 2008-2010. Da tjente jeg 450.000kr i året. Mtp at dette er nesten 9år siden så synes jeg du tjener dårlig. Men jeg gjorde regnskap a-å inkl årsoppgjør og hadde ansvar for min egen portefølje, er ikke autorisert. Anonymkode: 46007...5ea Takk for svar ☺️ Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er autorisert og tjener 480.000. De jeg jobber med uten autorisasjon tjener langt mindre. Syns ikke 425 er så ille. Anonymkode: eb313...b38 Takk for svar ☺️ Kan jeg spørre hvor du jobber hen og annsenitet? Er store forskjeller fra sted til sted og hvor lenge man har jobbet. Tar du årsoppgjør? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Del Skrevet 1. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør ikke jeg. De fleste som jobber i byrå tjener ca 450 000 eller noe rundt der. Anonymkode: cbc07...890 Jeg blant de med lavest lønn i byrået, så hos oss stemmer ikke dette. Men jeg aner ikke hvor høyt de andre ligger. De fleste som har høyere lønn har lengre annsenitet enn meg. Men jeg vet at enkelte har lavere anssinntet, mindre ansvar og ingen relatert utdannelse som ligger rundt det jeg har. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ☺️ Kan jeg spørre hvor du jobber hen og annsenitet? Er store forskjeller fra sted til sted og hvor lenge man har jobbet. Tar du årsoppgjør? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Jeg jobber i et privat firma med 4 års ansiennitet. Har arbeidsoppgaver innen lønn. Årsoppgjør inngår ikke i mitt scope. Anonymkode: eb313...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #18 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i et privat firma med 4 års ansiennitet. Har arbeidsoppgaver innen lønn. Årsoppgjør inngår ikke i mitt scope. Anonymkode: eb313...b38 Takk ☺️ Så du jobber kun med lønn? Hvor i landet jobber du hen? Anonymkode: 9b06e...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #19 Del Skrevet 1. oktober 2019 Synes det høres litt lite ut mtp. utdannelsen. Jeg har ikke mulighet til å bruke min utdannelse til noe per i dag, men ligger på ca. 450000 i året uten krav til utdannelse i jobben. Ingen ansiennitet og gjennom vikarbyrå. Anonymkode: 8586b...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, 14.09.2019 skrev: Jeg jobber i butikk og hadde 425 000 brutto i fjor. Ja, hadde jeg fortsatt i butikk hadde jeg hatt høyere inntekt enn jeg har i dag. Litt frustrerende. Jeg har jo selvsagt fordeler som jeg ikke ville hatt i butikk som fleksitid blant annet. Anonymkode: 9b06e...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå