Gå til innhold

Klær til skolebarn høst/vinter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter i første klasse. I barnehagen har hun gått i bare ullundertøy inne og med dress ute. Ev. kjole/skjørt over ullundertøyet i perioder. Dette passer vel ikke helt når de går til skolen, har korte friminutt osv. 

Hva pleier deres skolebarn å gå i når det blir kaldere ute? Strømpebukse/stillongs under?

Anonymkode: 77d12...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortsetter som i barnehagen, ullklær innerst.. 👍

Anonymkode: ec7ff...b54

Skrevet

Ullklær innerst, og vanlige klær utenpå. Bruker fleece på turdager. Barnet foretrekker hel dress på vinterstid da det tar minst tid å få på seg. 

Anonymkode: 82c26...f2a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter i første klasse. I barnehagen har hun gått i bare ullundertøy inne og med dress ute. Ev. kjole/skjørt over ullundertøyet i perioder. Dette passer vel ikke helt når de går til skolen, har korte friminutt osv. 

Hva pleier deres skolebarn å gå i når det blir kaldere ute? Strømpebukse/stillongs under?

I hvilken kommune bor dere i?

Anonymkode: 44bc7...2af

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken kommune bor dere i?

Anonymkode: 44bc7...2af

Oslo

Skrevet

Vinterdress er kjappest. Det er veldig vanlig at jenter går i tights og trøye, de kan bruke ull slike på vinter. Evt en ullkjole eller ullskjørt øverst, se på nøstebarn. Eller ballerinaskjørt.

Anonymkode: 7d557...976

Skrevet

Strømpebukser, bukser, sokker. Trøye, langermet bomullsgenser, innegenser/jakke. Vinterjakke. Foret utebukse. En fleecejakke i garderoben hvis det blir kaldt. +votter, hals, lue. Bor i Oslo og mine barn tåler ikke ull. 

Anonymkode: 8f06f...e3d

Skrevet

Har hamstret inn joggebukser i ull til mine tre. 

Går med ullsokker, ulljoggebukse, ulltrøye og en fleecejakke ofte...

Anonymkode: a8d4e...9a7

Skrevet

Jentene mine synes det blir altfor varmt med ull under klærne når de er inne, så her blir ofte løsningen en fleecebukse over vanlige klær på vei til/ fra skolen, og en boblebukse pluss jakke til bruk i friminuttene😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...