Gå til innhold

Hva kan man forvente av seksualitet i et fast forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (33) og mannen min (35) har vært sammen i 13 år og har to barn. Sexlivet vårt var bra de første årene, men dabbet av etter ca 2 år. De siste 10 årene har det egentlig vært ganske ræva... vi har sex kanskje en gang hver 6. Uke. Greit nok det, men jeg savner seksuell oppmerksomhet, nærhet og litt spenning. Tror ikke vi har hatt sex i edru tilstand på minst 8 år (er alltid på lørdager etter litt vin), og det er fort overstått. Sist vi hadde sex et annet sted enn i en seng var for 10 år siden. Jeg har aldri fått en eneste halvskitten melding, han hinter aldri om noe seksuelt i hverdagen og vi kan ikke snakke om sex. Hvis jeg forsøker sier han bare "ja jeg er ubrukelig, du får finne en annen å ha sex med". Jeg er en veldig seksuell person, og savner å kunne dele fantasier, prøve nye ting og at begge har litt interesse for sex... har tenkt tanken om utroskap, men ikke vært utro. Får nok av tilbud for å si det sånn... Har også vurdert skillsmisse, men vil ikke pga barn og økonomi. Vi fungerer supert sammen på alle andre områder. Må jeg bare finne meg i dette? Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre?  

Anonymkode: 53b93...86e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten identisk situasjon som jeg er i. Satt og lette etter en tråd for å finne råd. Jeg er superfrustrert selv. Følger denne! 

Anonymkode: 66a47...610

Skrevet

Om han kommer med kommentarer om at han ikke duger seksuelt, hva med en tur til sexolog for å se om dere kan finne årsaken til manglende sexlyst? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (33) og mannen min (35) har vært sammen i 13 år og har to barn. Sexlivet vårt var bra de første årene, men dabbet av etter ca 2 år. De siste 10 årene har det egentlig vært ganske ræva... vi har sex kanskje en gang hver 6. Uke. Greit nok det, men jeg savner seksuell oppmerksomhet, nærhet og litt spenning. Tror ikke vi har hatt sex i edru tilstand på minst 8 år (er alltid på lørdager etter litt vin), og det er fort overstått. Sist vi hadde sex et annet sted enn i en seng var for 10 år siden. Jeg har aldri fått en eneste halvskitten melding, han hinter aldri om noe seksuelt i hverdagen og vi kan ikke snakke om sex. Hvis jeg forsøker sier han bare "ja jeg er ubrukelig, du får finne en annen å ha sex med". Jeg er en veldig seksuell person, og savner å kunne dele fantasier, prøve nye ting og at begge har litt interesse for sex... har tenkt tanken om utroskap, men ikke vært utro. Får nok av tilbud for å si det sånn... Har også vurdert skillsmisse, men vil ikke pga barn og økonomi. Vi fungerer supert sammen på alle andre områder. Må jeg bare finne meg i dette? Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre?  

Hva med å ta han på ordet? 

Neste gang, svar at det har du tenkt på, selvsagt, siden han ikke tar dette på alvor. Dette er partneren din. Kan du ikke si det du skrev over til han (uten vin) så har dere ikke mye kommunikasjon dere i mellom. Og å stable den på beina og begynne å ta hverandre på alvor som voksne personer som kan snakke ordentlig sammen er like mye ditt ansvar som hans. Så begynn med kommunikasjon. 

At han svarer slaurete innledningsvis har du jo hatt 13 år med erfaring med. Du har naturligvis utviklet metoder for å lede samtalen videre på konstruktivt vis forbi det (relativt lette) hinderet.

Anonymkode: b5a08...d04

• Liker 1
Gjest ana0603
Skrevet

Hva med å la ham lese innlegget ditt?

Skrevet

Jeg har laget en tråd om hva som skal til for å vekke dyret i menn 40+, men det samme gjelder lengre forhold.

Der er det en som kommer med veldig gode tips! :) 

Det som ofte går igjen, har jeg sett, er et ønske om at kvinnen er mer eksplisitt seksuell, snakker om fantasier, viser initiativ og kanskje flørter litt med andre, for å vekke mannen med en passe dose sjalusi.

Anonymkode: 0ca3a...de8

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang, svar at det har du tenkt på, selvsagt, siden han ikke tar dette på alvor. Dette er partneren din. Kan du ikke si det du skrev over til han (uten vin) så har dere ikke mye kommunikasjon dere i mellom. Og å stable den på beina og begynne å ta hverandre på alvor som voksne personer som kan snakke ordentlig sammen er like mye ditt ansvar som hans. Så begynn med kommunikasjon. 

At han svarer slaurete innledningsvis har du jo hatt 13 år med erfaring med. Du har naturligvis utviklet metoder for å lede samtalen videre på konstruktivt vis forbi det (relativt lette) hinderet.

Liker svaret ditt!

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hevder at dere fungerer supert saman men bare ikkje på det sexuelle plan.   Undres bare på hvor mange medlemmer ein hadde fått dersom ein hadde opprettet  ein lukket gruppe på FB for dem  som er i en tilsvarende situasjon som du beskriver.  (Litt spesielt at dere har sex v /  inntak av alkohol.) og vitner om litt dårleg  holdning. 

Barna og det økonomiske ligger ofte følelsemessig til grunn for at  mange vegrer seg for å bryte utav eit forhold.

Å bryte utav eit langt etablert forhold inneberer kanskje at du må "rykke tilbake til start "     

Hvilken  følelser og  kjensler tror du borna  vil sitte igjenn om dere  bestemmer dere for å  inngå eit samlivsbrudd ?

Du skal utpå  nytt  jaktmarked etter menn som forhåpentlegvis kan  imøtekomme din sexuelle ønsker .    Du vil  heilt sikkert utan de store anstrengelser  møte en mann som er intrs. i sex med deg, men slettes ikkje sikkert han er like omsorgsfull som han du har fra før.

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget en tråd om hva som skal til for å vekke dyret i menn 40+, men det samme gjelder lengre forhold.

Der er det en som kommer med veldig gode tips! :) 

Det som ofte går igjen, har jeg sett, er et ønske om at kvinnen er mer eksplisitt seksuell, snakker om fantasier, viser initiativ og kanskje flørter litt med andre, for å vekke mannen med en passe dose sjalusi.

Det kan slå tilbake også. Den som flørter med andre når de er sammen med meg, spesielt etter å ha fått meg til å føle meg ubrukelig ved hint om manglende sexliv, slipper å forholde seg til meg. Som singel kan man pule alt man kommer over. Jeg skjønner egentlig ikke at HAN orker. Det er ingen som dør pga mangel på sex. Da hadde likene etter litt overvektige menn ligget trødd i grøftene. 

Anonymkode: 2f374...dcc

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, ta han på ordet. Men gjør det i en setting hvor han også må ta passiv del i det. Ta han med på en swingersklubb, la han se deg nyte andre menn. Kanskje det får frem instinktene i han. 

Anbefales

Anonymkode: 28496...182

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan slå tilbake også. Den som flørter med andre når de er sammen med meg, spesielt etter å ha fått meg til å føle meg ubrukelig ved hint om manglende sexliv, slipper å forholde seg til meg. Som singel kan man pule alt man kommer over. Jeg skjønner egentlig ikke at HAN orker. Det er ingen som dør pga mangel på sex. Da hadde likene etter litt overvektige menn ligget trødd i grøftene. 

Det er neppe deg hun er sammen med, for å si det sånn. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er neppe deg hun er sammen med, for å si det sånn. 

Du tenker at majoriteten av menn liker cuckolding? Hvis man har et gram av mentale baller, kvitter man seg med flokser som tror det er ok å flørte med andre. De hadde vært ute av livet samme dag 😉😘

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at majoriteten av menn liker cuckolding? Hvis man har et gram av mentale baller, kvitter man seg med flokser som tror det er ok å flørte med andre. De hadde vært ute av livet samme dag 😉😘

Nei. Men det er ikke kun det som står om i de trådene jeg viste til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...