Gå til innhold

Telefonterror - hva vil de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor denne passer inn, men det er jo "sosialt" på en måte.

Får daglige oppringninger fra utlandet. Og regelmessige SMS om feks "her er koden din for Microsoft". Googler nummer, og finner fort ut at det er telefonterror. Men hva er poenget med dette? Kan ikke se for meg noen økonomiske gevinster her.

De gangene jeg har svart fordi jeg bruker tlf i jobb, og mange av tjenestene i jobben er lagt til utlandet, så legger de bare på. Hva er greia?

Anonymkode: 8d859...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svindel, bare slett slike meldinger.

Anonymkode: 03a66...082

• Liker 2
Skrevet

Meldingene er det bare å slette, jeg synes det er utrolig gøy når de ringer. Bruker å oppholde de så lenge som mulig og spiller dum som et brød, elsker den gebrokne engelsken til disse inderne.

De blir jo fly forbanna når de finner ut at jeg har kastet bort tiden deres som de kunne brukt på å svindle noen andre men det synes jeg bare er hysterisk morsom, forteller de selvsagt hvilke verdiløse avskum de er på slutten av samtalen.

Anonymkode: c650c...21a

• Liker 1
Skrevet

Hei TS, denne Microsoft-svindelen er noe de folka har holdt på med i åresvis. Og jo, målet er økonomisk gevinst, med at de prøver å narre deg til å tro at det er noe galt med PC'en din, og få deg til å gi fra deg penger eller sensitiv informasjon slik at de kan tømme konto eller kredittkort.

De plagde meg også fælt en stund med meldinger via nett, men etter at jeg ringte nummeret de oppga(norsk nummer men fyren svarte på gebrokkent engels, LOL) og jeg skjelte ham ut med " f***ing mafia, I have reported you to Norwegian police and authorities!" så har jeg fått være i fred for det meste, bortsett fra en og annen oppringning fra diverse europeiske land, som jeg aldri svarer på.

Anonymkode: 8ebb6...d63

Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor denne passer inn, men det er jo "sosialt" på en måte.

Får daglige oppringninger fra utlandet. Og regelmessige SMS om feks "her er koden din for Microsoft". Googler nummer, og finner fort ut at det er telefonterror. Men hva er poenget med dette? Kan ikke se for meg noen økonomiske gevinster her.

De gangene jeg har svart fordi jeg bruker tlf i jobb, og mange av tjenestene i jobben er lagt til utlandet, så legger de bare på. Hva er greia?

Anonymkode: 8d859...e57

Det finnes apper som sorterer ut spam, blokkerer og registrerer dem. Det sluttet her med en slik app. Husker ikke hva den het desverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...