AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Stakkars tenåringsfedre! Husker at jeg selv var veldig vanskelig mot min far i den alderen. Han var definitivt verdens teiteste. Slik er det her nå, og jeg har til tider følt at situasjonen er fortvilende, og som om jeg blir stående i skvis mellom tenåringen og pappa. "Alltid forsvarer du pappa!" sier hun, og tar det som et svik, men jeg synes jo litt synd på pappa for tiden, som er teit når han spøker og ler, teit når han forsøker å ha en hyggelig samtale, teit når han setter grenser, teit når han forsøker å ta opp ting og aldeles håpløs generelt. Han kler seg feil til og med. Nå er pappa bortreist, og det er jo hyggelig at vår datter faktisk savner ham. Det er "kjedelig og stille i huset når hun ikke har noen å irritere seg over". Det kan jo tyde på litt selvinnsikt iallefall, og at han har sin funksjon for henne, men jeg kjenner allerede at jeg gruer meg litt til å havne i limbo mellom dem igjen. Er det noen fedre til tenåringsjenter som ikke er verdens teiteste? Hvordan klarer dere isåfall å ikke være det? Hvordan takler dere andre mødre å stå i bro mellom verdens teiteste pappa og tenåringsjenta uten å bli gal? Anonymkode: 2d50d...265
solmåneogstjerner Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Vel, min eks ER faktisk verdens teiteste tenåringspappa. Så jeg gjør ikke så mye for å være bro, annet enn å høre på klagingen fra jentene og si ' men dere forstår jo at han er slik....' og jeg kan ikke gjøre noe med ham. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 4 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Vel, min eks ER faktisk verdens teiteste tenåringspappa. Så jeg gjør ikke så mye for å være bro, annet enn å høre på klagingen fra jentene og si ' men dere forstår jo at han er slik....' og jeg kan ikke gjøre noe med ham. Høres ikke helt ut som en veldig grei situasjon din heller, men du slipper iallefall å stå i klem mellom dem. Jeg kan av og til forstå at hun synes far er teit, for det virker som han savner sin lille skjønne datter, og helst ønsker å beholde og behandle henne som liten fremdeles. At han ikke helt har hengt med på at hun nå er stor nok til å behandles som stor jente. Likevel, jeg synes også at han får ufortjent mye pepper. Han stråler som en sol hver gang han får positiv respons på noe, men forsøker han å lære av hva som fikk bra respons er det ganske så umulig, for neste gang han gjør tilsvarende er det sååååå teit, herregud! Anonymkode: 2d50d...265
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars tenåringsfedre! Husker at jeg selv var veldig vanskelig mot min far i den alderen. Han var definitivt verdens teiteste. Slik er det her nå, og jeg har til tider følt at situasjonen er fortvilende, og som om jeg blir stående i skvis mellom tenåringen og pappa. "Alltid forsvarer du pappa!" sier hun, og tar det som et svik, men jeg synes jo litt synd på pappa for tiden, som er teit når han spøker og ler, teit når han forsøker å ha en hyggelig samtale, teit når han setter grenser, teit når han forsøker å ta opp ting og aldeles håpløs generelt. Han kler seg feil til og med. Nå er pappa bortreist, og det er jo hyggelig at vår datter faktisk savner ham. Det er "kjedelig og stille i huset når hun ikke har noen å irritere seg over". Det kan jo tyde på litt selvinnsikt iallefall, og at han har sin funksjon for henne, men jeg kjenner allerede at jeg gruer meg litt til å havne i limbo mellom dem igjen. Er det noen fedre til tenåringsjenter som ikke er verdens teiteste? Hvordan klarer dere isåfall å ikke være det? Hvordan takler dere andre mødre å stå i bro mellom verdens teiteste pappa og tenåringsjenta uten å bli gal? Anonymkode: 2d50d...265 Jeg tenker at far bør vel klare å fikse dette selv. Din jobb er å være upartisk. Det går også an å vise forståelse for at far av og til faktisk er litt teit. Anonymkode: ecc8f...cfd 1
Angelheart2 Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Tenåringsforeldre SKAL være teite.... Jeg var på et foreldremøte en gang der rektor ba alle som hadde vært dust minst en gang den siste uken om å rekke opp handa... De fleste rakk opp handa litt småbeskjemmet..... og fikk kjempeskryt av rektor! Teite foreldre setter grenser og bryr seg. Jeg vil mye heller være teit og dust noen ganger i løpet av uka enn en superkul mamma som ikke klarer å sette grenser for ungdom som trenger en voksen, ikke en kompis. 16
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er tydligvis verdens teiteste tenåringsmor. Det føles sårt iblant, og jeg føler at noen har tatt ungen min og byttet henne ut med Hormonella, men det er vel sånn det skal være. Anonymkode: 424bd...fc8 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Datteren min er bare 11 år, og jeg var vært teit i et år allerede Anonymkode: 66e28...9d2 2
Siri_H Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er verdens teiteste mor, eks-en er verdens teiteste far, min nye ektefelle er tidenes teiteste stemor... Regner med at det varer et par år til, prøver egentlig ikke så hardt å ikke være teit/dust lenger, for det har strengt tatt ingenting å si hva man prøver på. Noen ganger er det visst feil at jeg spør om hun skal ha middag eller ikke.... 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg syns min far så teit at jeg omtrent ikke snakket (typisk fjortis) rundt 14-15 års alderen. Han følte han mistet meg fullstendig. Vi hadde frem til det hatt et enormt godt forhold og hatt masse kvalitetstid sammen i forbindelse med idrett. Han var helt fortvilet en periode og jeg så det overhodet ikke. Det gikk heldigvis over og jeg ble meg selv igjen, og vårt gode forhold fortsatte og er like bra idag, 15 år senere Du som mor bør være upartisk, men lytte til begge både sammen og hver for seg. Det er tøft for begge, det går over og du trenger ikke løse det. Det viktigste er at far er like mye tilstede og ikke trekker seg unna selv om hun gjør det. Dette er min opplevelse, og det funket for oss Anonymkode: 94574...997 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 8 timer siden, Angelheart2 skrev: Tenåringsforeldre SKAL være teite.... Jeg var på et foreldremøte en gang der rektor ba alle som hadde vært dust minst en gang den siste uken om å rekke opp handa... De fleste rakk opp handa litt småbeskjemmet..... og fikk kjempeskryt av rektor! Teite foreldre setter grenser og bryr seg. Jeg vil mye heller være teit og dust noen ganger i løpet av uka enn en superkul mamma som ikke klarer å sette grenser for ungdom som trenger en voksen, ikke en kompis. 👏🏻👏🏻👏🏻 Jeg er kontaktlærer på en ungdomsskole, og lignende ting sier jeg alltid til foreldrene på utviklingssamtaler. At alle trenger foreldre som er «teite» og setter grenser, og at ingen noen gang har klaget senere (i 20-åra) på at «mamma og pappa brydde seg for mye om meg». Heldig er den som har teite foreldre! Anonymkode: 69267...edc 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 👏🏻👏🏻👏🏻 Jeg er kontaktlærer på en ungdomsskole, og lignende ting sier jeg alltid til foreldrene på utviklingssamtaler. At alle trenger foreldre som er «teite» og setter grenser, og at ingen noen gang har klaget senere (i 20-åra) på at «mamma og pappa brydde seg for mye om meg». Heldig er den som har teite foreldre! Anonymkode: 69267...edc Helt sant. Anonymkode: b7c9c...7aa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 👏🏻👏🏻👏🏻 Jeg er kontaktlærer på en ungdomsskole, og lignende ting sier jeg alltid til foreldrene på utviklingssamtaler. At alle trenger foreldre som er «teite» og setter grenser, og at ingen noen gang har klaget senere (i 20-åra) på at «mamma og pappa brydde seg for mye om meg». Heldig er den som har teite foreldre! Anonymkode: 69267...edc Da får jeg være den første i verden som sier at mine foreldre brydde seg for mye om meg og på helt feil måte. Anonymkode: d0f69...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå