AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Har seksuelle opplevelser fra oppveksten med voksne kvinner som ingen i nære relasjoner vet om. Jeg ønsker å høre og utveksle erfaringer med andre som har lignende opplevelser, Jeg ønsker ikke samtaler der jeg havner i offer-rollen. Det er mange virkelige offer der ute som har opplevd forferdelige ting, og jeg mener at jeg ikke er en av dem. Har et velfungerende sexliv, og ønsker ikke å problematisere at jeg tenner ekstra av at dama er eldre enn meg. Synes det holder at hun jeg er med vet at jeg synes hun er veldig deilig, og det kommer hun til å fortsette å være. Ønsker altså et sted der jeg kan være anonym og diskutere fritt for å få satt ord på følelsene mine, sammen med andre som har opplevd lignende ting. Anonymkode: ee1bf...662 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Når du skriver seksuelle opplevelser, mener du da det som de fleste andre ville beskrevet som overgrep? Anonymkode: 4bd77...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Ja. Men jeg ønsker å snakke med noen som har det som meg, har opplevd lignende. På et dypere plan- Jeg har det bra i dag, men det at jeg aldri får snakket med noen som forstår meg plager meg. Jeg har prøvd, men enten havner det på et fælt spor der de jeg prater med har det vondt. Full empati for det, Eller så blir det litt sånn : Hahaha, du er heldig! Jeg ønsker bare å prate ordentlig om det, anonymt i et dypere med noen som har opplevd lignende. Har leita, men finner ikke noe sånt forum. De foruma som dukker opp, blir enten HELT feil, klikker meg ikke inn der engang. Eller så er det synsing godt iblanda kåthet og ønskedrømmer. Anonymkode: ee1bf...662
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Skjønner. Jeg tror det er veldig vanlig med slike tanker og akkurat denne formen for ensomhet. Hvis man går via vanlige fora så blir det ofte litt ønskedrøm eller synes synd på (eller ulovlig). Men vet du om det finnes noen mulighet via slike steder som SMISO eller utsattmann? Tenker også litt i retning Institutt for klinisk sexologi og terapi, samt NKVTS. At noen av disse har peiling på hvordan du kan gå frem? Anonymkode: 4bd77...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Takk for fint svar Helt riktig! Det føles som ensomhet Har bare prøvd å finne på nettet og snakka med folk her og der. Skal sjekke ut de stedene du nevner Anonymkode: ee1bf...662
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Så bra! Ja, gjør det! Snok litt på de stedene, hør om de har noen tilbud om grupper, eller samtaler med en behandler som vet litt mer om hvordan seksualiteten utvikler seg, etter ulike typer opplevelser. Eller om det finnes noen nettfora. Eller bøker. Det er jo mange som har opplevelser av ulik art, som påvirker oss videre i livet. Det å kunne kjenne seg igjen i noen, gjør ofte at det blir litt lettere. Ønsker deg lykke til i alle fall Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Har kikket på sidene du anbefalte. Tusen takk! Veldig bra at noe sånt finnes. Vinklingen på disse stedene er "problemer" og traumer. Jeg ønsker ikke å problematisere, siden jeg mener at jeg ikke har noe problem. Vil heller ikke å mistenkes for å være i fornektelse. At det ligger under at "egentlig har jeg har et problem, jeg bare skjønner det ikke selv" Det jeg har opplevd er en sterk del av min seksualitet, Jeg er ordløst åpen, følsom med et sterkt begjær, med en kvinne litt eldre enn meg. Det fungerer bra for begge.Altid sterk gnist, som ikke falmer. Ønsker å beholde det sånn. Ikke problematisere det. Når jeg hører hva andre har opplevd, og hvordan de opplever det, blir jeg dårlig. Jeg heier på dem på dem og at de får orden på igjen på noe fint som har blitt ødelagt hos dem. Men sånn jeg føler det, så er det ikke noe som har blitt ødelagt hos meg. Jeg ønsker å snakke direkte med noen som har det som meg. Begynner å lure på om jeg er den eneste i verden som har det sånn. Det er jo litt sært. Anonymkode: ee1bf...662 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Nei, det er du ikke. Du er IKKE alene! Jeg som skrev til deg har også mine opplevelser som jeg også tenkte at «ikke var så farlig, andre har hatt det verre, jeg tåler så mye osv». Men i godt voksen alder har jeg innsett at jo, jeg hadde det faktisk verre enn svært mange, og jo, det har satt spor, og nei, jeg er ikke sterkere enn alle andre. Så...hva med å åpne muligheten, i hvert fall overfor deg selv, om at det kan ha vært noe ingen egentlig burde ha opplevd? Særlig gjelder dette hvis du er mann. Menn blir oppdradd til å tro at de elsker all seksuell oppmerksomhet. Det sitter hardt inne å innse at nei, heller ikke menn skal tåle alt. Der tror jeg at utsattmann er helt rett sted for deg, for de mennene jeg har hørt om, med lik historie som din, forteller ofte nokså det samme som det du gjør her. Du er IKKE alene! Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 PS! Du behøver aldeles ikke være redd for hva som skjer med din egen seksualitet, selv om du gjør det! Kjenner igjen frykten, og min seksualitet endret seg faktisk, men til det BEDRE! Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg har også erfaringer som sees på som traumer eller liknende i samfunnet, men som jeg selv ikke har det problematiske forholdet til som folk forventer og nesten krever at jeg har. Kjenner igjen behovet for å snakke med noen om det på en åpen måte. Før var jeg mye på chat.no og lette etter folk som kunne snakke meningsfylt om det og det var da noen. Nå har jeg heldigvis en kjæreste som forstår .et. Anonymkode: 688c8...107
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 Altså, det å ikke se på traumer som traumer, er faktisk normal adferd for de fleste som har opplevd traumer. Så det å si at det man opplevde, ikke førte til et traume, tyder på at man er traumatisert. En person som ikke har opplevd traumer, ville jo sagt at «Det der var virkelig galt, det skulle ikke skjedd!» Men for de som opplevde dette, var traumene en del av normalen, og dermed ser de ikke dette selv. Jeg sier dette, slik at dere skal være obs på at det å påstå at noe ikke var et traume eller at man selv ikke er traumatisert, er noe av det som vekker sterkest mistanke om at man ER traumatisert. Anonymkode: 4bd77...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg kaller det blind spot. Man ser ikke skogen mens man er inni den. Men man ser den tydelig fra avstand. Anonymkode: 4bd77...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #13 Skrevet 2. oktober 2019 Det er altså ikke ment som kritikk - fordi det er ikke ens egen skyld at det skjedde - men som noen tanker å tygge på Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #14 Skrevet 2. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er altså ikke ment som kritikk - fordi det er ikke ens egen skyld at det skjedde - men som noen tanker å tygge på Anonymkode: 4bd77...cc8 Hvis TS opplever at han har det bra og at disse opplevelsene har gitt ham ønsker og lyster om nye opplevelser... hvorfor da problematisere det? Hvorfor forsøke å overbevise ham om at han egentlig kan bære på noe fælt? Det er bare egnet til å skape forvirring og usikkerhet. Anonymkode: 1a5b2...48b 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #15 Skrevet 2. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det å ikke se på traumer som traumer, er faktisk normal adferd for de fleste som har opplevd traumer. Så det å si at det man opplevde, ikke førte til et traume, tyder på at man er traumatisert. En person som ikke har opplevd traumer, ville jo sagt at «Det der var virkelig galt, det skulle ikke skjedd!» Men for de som opplevde dette, var traumene en del av normalen, og dermed ser de ikke dette selv. Jeg sier dette, slik at dere skal være obs på at det å påstå at noe ikke var et traume eller at man selv ikke er traumatisert, er noe av det som vekker sterkest mistanke om at man ER traumatisert. Anonymkode: 4bd77...cc8 Her representerer du virkelig holdningene man møter. Belærende, fordomsfullt, fjerndiagnostiserende. Hva kunne jeg egentlig ha skrevet for å overbevise deg om at jeg har det bra? Anonymkode: 688c8...107 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #16 Skrevet 2. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis TS opplever at han har det bra og at disse opplevelsene har gitt ham ønsker og lyster om nye opplevelser... hvorfor da problematisere det? Hvorfor forsøke å overbevise ham om at han egentlig kan bære på noe fælt? Det er bare egnet til å skape forvirring og usikkerhet. Anonymkode: 1a5b2...48b Godt sagt. De som ikke reagerer slik samfunnet ønsker må virkelig tvinges inn i et ønsket reaksjonsmønster, funker ikke den ene strategien så prøver vi den andre. Anonymkode: 688c8...107 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis TS opplever at han har det bra og at disse opplevelsene har gitt ham ønsker og lyster om nye opplevelser... hvorfor da problematisere det? Hvorfor forsøke å overbevise ham om at han egentlig kan bære på noe fælt? Det er bare egnet til å skape forvirring og usikkerhet. Anonymkode: 1a5b2...48b Fordi han er ensom og forsøker å komme seg ut av ensomheten. Da er dette noe han må innse. At ikke hvem som helst kan kjenne seg igjen i han, og at de som gjør det, gjør det fordi de selv er utsatt for traumer. Han kommer seg ikke ut av ensomheten hvis han skal lukke øynene for dette. For da vil det alltid være noe som ikke stemmer; enten at de han snakker med synes dette er spennende eller synes synd på, eller at de har opplevd traumer selv og da må han innse at han også har det. Det handler om å åpne begge øynene på en gang, ikke bare ett av gangen. Først da vil man klare å se dybden. Dette er ikke noe jeg er interessert i å krangle om. Jeg har kommet med råd og ønsker trådstarter det beste. Anonymkode: 4bd77...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #18 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her representerer du virkelig holdningene man møter. Belærende, fordomsfullt, fjerndiagnostiserende. Hva kunne jeg egentlig ha skrevet for å overbevise deg om at jeg har det bra? Anonymkode: 688c8...107 Vel, du opprettet tråd fordi du ikke har det bra. Hva kunne jeg egentlig ha skrevet for å overbevise deg om at du har det bra likevel? Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #19 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, du opprettet tråd fordi du ikke har det bra. Hva kunne jeg egentlig ha skrevet for å overbevise deg om at du har det bra likevel? Anonymkode: 4bd77...cc8 Beklager, ser nå at du ikke er trådstarter. Anonymkode: 4bd77...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #20 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, du opprettet tråd fordi du ikke har det bra. Hva kunne jeg egentlig ha skrevet for å overbevise deg om at du har det bra likevel? Anonymkode: 4bd77...cc8 Jeg er ikke TS, men har liknende erfaring. Jeg har det bra og jeg ser heller ingenting i HI som tilsier at TS ikke har det bra. ...men nå skjønte jeg at du troller. Anonymkode: 688c8...107 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå