Gå til innhold

Judo/Kickboxing

Fremhevede innlegg

Gjest eliso
Skrevet

Noen som trener noe av det her? Har lyst til å prøve ut en av dem, men er ikke sikker på hvilke.

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trente judo tidligere, det var kjempegøy! Anbefales :)

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Har trent kickboxing i 4 år.

Sluttet for 3 år siden.

Anbefales. GOD trening, for muskulaturen, psyken, kondisjonen også videre.

Har aldri trent judo selv, men har jo sett det. Og jeg syns det rett og slett ser litt kjedelig ut.

Hadde jeg skulle valgt en annen type kampsort ville jeg gått for k1 eller thaiboxing.

Skrevet

Trener ikke nå, men har trent judo for mange år siden og det kan absolutt anbefales. Men det er nok litt forskjellig fra kickboksing for i judo er alle slag og spark fjernet. (Regner med så ikke er tilfelle i kickboksing.... :ler: ) Det du sitter igjen med av teknikker er kast, holdegrep, armbend og kvelinger. Så i korte trekk går det altså ut på å få kastet motstanderen i gulvet og holde ham/henne der. Som selvforsvar betraktet så er judo ikke spesielt bra siden teknikkene krever at du må gå "inn i" kroppen til motstander. Men det er en flott måte å trene smidighet og styrke på, -og som sagt: det er moro. Dessuten lærer du å falle, og det kan jo være kjekt å kunne i andre sammenhenger også, f.eks. i skibakken.

Skrevet

Judo er kjempegøy! Ikke kjedlig i det hele tatt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...