Gå til innhold

Hpv 16

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk i dag påvist hpv 16. Er en kvinne på 39 år. Negativ for hpv 18 og andre typer hpv. Har fått time til biopsi fredag denne uka. Gynekologen fant også en polypp som hun fjernet fra livmorhalsen. Den var godartet. 

Tok celleprøve for tre uker siden men det ble ikke mulig å se noe resultat fordi jeg hadde dag 1 av mensen så derfor må jeg tilbake fredag denne uka og ta biopsi. 

Noen som har peiling på hvor alvorlig dette er? Bør jeg bekymre meg? 

Anonymkode: d9c5c...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt hpv 18. Moderate celleforandringer. Ble konisert og alt fint nå. Hadde trolig hatt viruset i over 15 år. Er du bekymret og trenger å bli litt beroliget så meld deg inn i gruppa Gynkreftforeningen. Konisering og celleforandringer. Der kan man lese om andre sine erfaringer samt få råd fra Norges fremste eksperter på området. Der vil du sannsynligvis lese at mange har hpv18 og de færreste utvikler kreft. Selv om man har hatt viruset i mange år.  

Flott at du blir undersøkt, da er du i trygge hender! Dette går nok bra 😊

Anonymkode: bbaf8...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hpv 18. Moderate celleforandringer. Ble konisert og alt fint nå. Hadde trolig hatt viruset i over 15 år. Er du bekymret og trenger å bli litt beroliget så meld deg inn i gruppa Gynkreftforeningen. Konisering og celleforandringer. Der kan man lese om andre sine erfaringer samt få råd fra Norges fremste eksperter på området. Der vil du sannsynligvis lese at mange har hpv18 og de færreste utvikler kreft. Selv om man har hatt viruset i mange år.  

Flott at du blir undersøkt, da er du i trygge hender! Dette går nok bra 😊

Edit: det var hpv16 jeg også hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Blir jo litt satt ut. 

Anonymkode: d9c5c...ee1

Bare hyggelig 😊 Var veldig bekymret selv også, men uten grunn. 

Gruppa du kan melde deg inn i er forresten på Facebook 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...