Gå til innhold

Kvinner, hva tenker dere om at borgerne av dette landet kalles nordMENN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det helter svensker, dansker, finner og islendinger. Burde ikke norske borgere kalles norsker, eventuelt nordlendinger (men det blir rot med de fra nord i Sverige), for å være helt kjønnsnøytral slik at ingen blir fornærmet?

Anonymkode: 556c7...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sier nok kun norske nordmenn. Så ikke et stort problem akkurat. 

Anonymkode: 38add...520

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det helter svensker, dansker, finner og islendinger. Burde ikke norske borgere kalles norsker, eventuelt nordlendinger (men det blir rot med de fra nord i Sverige), for å være helt kjønnsnøytral slik at ingen blir fornærmet?

Er dette noe du seriøst orker å bruke krefter på? 

• Liker 3
Skrevet

The patriarchy 

Anonymkode: 5fb2a...a15

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det har jeg aldri ofret en tanke.

Skrevet

Menn er da omtaleform for mennesker over alt. Om det er nordmenn, landsmenn, eller andre språk som f.eks man, eller mankind på engelsk.

Og det er da ikke så rart med tanke på at mannen er grunnlaget for menneskeheten, mens kvinnen ble laget av en av Adam sine ribbein.

Anonymkode: 9d140...5ad

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, SpringYard said:

Er dette noe du seriøst orker å bruke krefter på? 

Ned med patriarkatet.

Skrevet

I enkelte sammenhenger brukes ordet mann i betydningen menneske. Tenk engelsk «mankind» (menneskeheten).

Når vi sier at en båt gikk ned med så og så mange menn, er kvinner inkludert. 

Så dette irriterer ikke meg. Er mer irritert over ordet «kvinne» som ikke høres ut når det uttales på dialekten min... 🙉

Anonymkode: a2711...365

• Liker 1
Skrevet

Skulle vært norgeneser

Anonymkode: 20e26...e1e

• Liker 1
Gjest Alkoholist
Skrevet

Det heter det det heter. Er det noe å bry seg om? 

Skrevet

Ingen grunn til å skulle henge seg opp i dette. Vi er alle gode nordmenn uansett hvilket kjønn vi har. 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Menn er da omtaleform for mennesker over alt. Om det er nordmenn, landsmenn, eller andre språk som f.eks man, eller mankind på engelsk.

Og det er da ikke så rart med tanke på at mannen er grunnlaget for menneskeheten, mens kvinnen ble laget av en av Adam sine ribbein.

:hoho:Du er jo litt morsom, da.

Anonymkode: 0a902...0d6

• Liker 2
Skrevet

Bryr meg ikke

Anonymkode: fde99...87a

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke mankind. Det heter peoplekind. Det sier Justin Trudeau, så da må det være sant. Vi må være inkluderende. 

Nei jeg tuller. Og jeg bryr meg ikke om ordet nordmann heller. Jeg er stolt av det!

Anonymkode: cd023...259

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:hoho:Du er jo litt morsom, da.

Anonymkode: 0a902...0d6

Ikke noe morsomheter. Skapelseshistorien er dønn serriøs.

Skrevet

jeg har ikke mat til å overleve, har ingen penger å leve av. men jeg MÅ vite dette her, hvorfor... hvorfor.... folkens skal vi bli kalt for nordmenn????? jeg har ikke større problem i mitt liv... kan dere svare meg???? det er viktigere enn noe annet

Anonymkode: 98b4f...473

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe morsomheter. Skapelseshistorien er dønn serriøs.

Da synes jeg du bør se på røntgenbilder av kvinner og menn. Vi har like mange ribbein😶

Anonymkode: 38add...520

Skrevet

Vi bør kalles nordHEN! 😂

Anonymkode: cd202...c65

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 1.10.2019 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir fornærmet av det, så tenker jeg at det er helt OK.. 👍👌

(nå er jeg riktignok mann, da)

Endret av Oppgitt78
Skrevet

Politimann, tilsynsmann, rådmann, namsmann, nordmann, båtsmann, ingen av alle disse ordene har noengang plaget meg fordi de inneholder ordet "mann", selv om en kvinne også kan inneha stillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...