Laila Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Vet ikke om det har vært en slik tråd før,men prøver en nå. Barn kan som kjent si alt mellom himmel og jord.Har dere noen gullkorn? Her er en fra meg. Jeg har to jenter.Og en dag jeg kom ut av dusjen,så min eldste på meg.Beundrende,og sa.Å mamma,når jeg blir voksen.Så skal jeg ha sånne lange tynne nusser som deg. :o
Allianca Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Her er noen gullkorn: (han var 5år da) Vi kjørte bil i regnvær. Da sa han: Håper vi ikke får vannblemmer nå.. (han mente vannplaning) (han var 8år og jeg hadde nettopp født): Navlen din ser ut som enden på ei grillpølse..
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mai 2005 #4 Skrevet 20. mai 2005 Sønnen min da han var 4/5 så ut av fly vinduet og sa veldig høyt: Se mamma, det er en prikk på den skyen der, jeg tror det er Gud! Og når han var nesten 6 og skulle begynne på skolen spurte tante: Gleder du deg til å begynne på skolen nå? Og gutten min svarte: Jeg vet ikke, gjør du? (da gikk tante på vgs.) En gang en venn av meg tok han til skolen da han var 6 for meg så han en fugl, gutten min sa Æsj, en fugl!! Vennen min lurte på om han ikke likte fugler og gutten min svarte: Nei, de spiser opp alle markene!(han liker å fiske)...
Gjest bøe Skrevet 20. mai 2005 #6 Skrevet 20. mai 2005 Sønnen min på 4 lurte på hvorfor jeg skulle "ta" feberen igjen. Jeg hadde jo tatt den i går!
Gjest bøe Skrevet 20. mai 2005 #7 Skrevet 20. mai 2005 ..forresten når han var 5 lurte han på hvorfor han måtte ta hostesaft; han hosta jo så mye allerede!!
Gjest celine Skrevet 20. mai 2005 #8 Skrevet 20. mai 2005 Min eldste på 6 1/2 har en kristen kamerat som forteller ham om gud i himmelen. I regnværet idag ser han på meg og forteller at "nå dusjer gud! Og vet du hvorfor det blir så glatt på steinene når det regner? Jo, fordi Gud bruker shampo, vel..."
-Fisken- Skrevet 20. mai 2005 #9 Skrevet 20. mai 2005 Tremeningen min var ikke mange årene da hun sa (kristen familie) - Mamma, var det gud eller komunen som oppfant spiserøret? Husker på 17. mai engang da jeg tok t-banen hjem. Stappfult, var så vidt man kunne puste. Plutselig sa en gutt, høyt nok til at hele vognen kunne høre det: -Kanke noen skru ned varmen a?
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2005 #10 Skrevet 20. mai 2005 Har faktisk to,og jeg har ikke barn engang... Nevøen til min kollega er 2 1/2 år og veldig interresert dyr og kan forbausende mye om dem. han har en liten søster på 4 mnd. En dag bet han lillesøstra, og da mammaen sa,det var ikke særlig snilt svarte "krapylet" ; jeg er en krokodille, og de er ikke særlig snille. Leste en annen i et blad hos legen. En liten tass skulle gå sitt første skirenn, fellesstart, og onkelen skulle være sekundant. Da han kom i mål spurte faren hvordan det var å gå løp. gutten svarte, det var helt fint, men det var en som ropte på tobakk hele tiden. Det var onkelen som hadde ropt at de var to bak. Han ble tredje sist.
Kristin S Skrevet 20. mai 2005 #11 Skrevet 20. mai 2005 Dette hørte jeg på jobben: En elev var ute å lekte med noen venner. Så sier vennene til han: Øy. Du sladrer så mye til læreren du!!" Så løper eleven inn til læreren: "Anne, Anne! Martin og Vegard sier jeg sladrer så mye!" Må si jeg lo godt da ja..
Gjest Pet Skrevet 20. mai 2005 #12 Skrevet 20. mai 2005 Siden vi er inne på Gud : sønnen min var 6 år og kunne ikke forstå at noen kunne tro på Gud siden det ikke fantes bevis på hans eksistens i og med at ingen hadde sett ham. Jeg sa at man måtte ikke se ting for å vite at de finnes, man kan f eks høre at det kjører en bil forbi ute at da vet man at det var en bil. Og hvis han kom hjem fra skolen og det luktet boller i gangen da visste han at jeg hadde bakt boller uten at han hadde sett bollene. Da utbrøt han triumferende: "Nehehei! For en gang så luktet det vafler på SFO og så var det ostesmørbrød!" Der fikk jeg den...
Cr@sh Skrevet 20. mai 2005 #13 Skrevet 20. mai 2005 Tanta mi jobber i barnehage, og en ny gutt hadde begynt. Hun spurte så hva han het... Han svarte: "Nei Nei Henrik!" (Så pass på folkens....)
Laila Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #14 Skrevet 20. mai 2005 He he De er herlige. En gutt kom jeg til moren en dag,og spurte om å få være med i korpset på skolen.Ja,hva vil du spille da?Gitar svarte gutten.Men det går da ikke an i et korps. Så hun spurte en gang til om hva han ville spille. Jaja,svarte gutten,da skal jeg IHVERTFALL spille piano der.
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mai 2005 #15 Skrevet 20. mai 2005 Ja, nå kom jeg på enda en morsom Gud historie. Men ikke så mye en uttalelse. Men en sommer på ferie overhørte jeg sønnen min og broren min som er bare 2 år eldre enn ham krangle om hvorvidt Gud styrte fluene. Broren min som er vokst opp i religiøs hjem mente at dette selvføleglig var slik, mens sønnen min kunne bare ikke begripe hvordan Gud skulle ha tid til det...
Cr@sh Skrevet 20. mai 2005 #16 Skrevet 20. mai 2005 Fetteren min hadde akkurat fått en lillesøster, og moren satt om ammet den lille. Da spurte han så kjekt: "Er det H- eller Skummetmelk ho får?" Tror du vi som var der lo, eller?
Tiit Skrevet 20. mai 2005 #17 Skrevet 20. mai 2005 Lille vennen min sier "abra kanabra sill sam am bill!" når han tryller, og det er så utrolig snuskete.
Gjest Tiny i.i. Skrevet 20. mai 2005 #18 Skrevet 20. mai 2005 Sønnen til kusina mi gikk (ble trillet) i 17.mai-toget med barnehagen for første gang. Mot slutten spør han sin mor: Kommer vi ikke til toget snart?
ashera Skrevet 20. mai 2005 #19 Skrevet 20. mai 2005 Broren min spurte en 17.mai: "Hvem er Javi?". "åssen det", svarte jeg. "Javi som elsker dette landet, vel...". En annen gang satt han i badekaret og lekte med noen albuskjell han hadde funnet på stranda om sommeren. Han laget et forferdelig styr og rev ned alt som kunne rives ned. Da jegt lurte på hva han drev med, forklarte han at det var jordskjellet som raserte alt. Dette var rett etter en av de store jordskjelvkatastrofene på åttitallet... Guttene mine er opptatt av hvordan barna blir til for tiden (mange som formerer seg i slekta nå) og vi satt og så i babybok her en dag. Så kom det (for n'te gang) spørsmål om hvor det der babyhullet egentlig var. Da jeg forklarte det, kom det "Åja, på samme sted som pungen ,jo. Men vil det si at du faktisk ikke har pung heller, mamma?" Ikke nok med at en skal ha falloskomplekser, nå har de funnet opp scrotumkomplekset i tillegg...
Laina Skrevet 20. mai 2005 #20 Skrevet 20. mai 2005 Datteren min på 5 kom med følgende her om dagen: Vi var i Oslo, og så en gruppe av våre nye landsmenn. Den ene kvinnen var helt tildekket, bortsett fra øynene. Min datter utbrøt: "Mamma, det der liknet på en spion!!!" Jeg brast i latter, men prøvde etter beste evne å forklare at kvinnen sikkert ikke var en spion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå