Gå til innhold

Pedofil nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en nabo som virker å være uvanlig interessert i dattera mi på 8 år. Jeg har sett at han stadig driver og stirrer på henne hver gang hun er ute og leker, på vei til venninner, går tur med meg osv. Jentungen har også fortalt meg at hun har lagt merke til denne merkelige stirringa hans og synes det er ubehagelig. Jeg og henne har tatt turen bort til naboen hvor jeg har fortalt ham om stirringa og sagt at "hvis du ikke slutter å stirre på jenta mi, ringer jeg politiet!", men han sier bare tilbake at han ikke har noe med dette her å gjøre, og at han ikke har noen grunn til være interessert i å stirre på småjenter. Så spør han meg om "hva i all verden får deg til å tro at jeg stirrer på dattera di?" Men jeg forstår at han lyver, og jeg kan se at pupillene hans peker nedover mot dattera mi mens han sier dette. Jeg så til og med her om dagen at denne naboen sto på terrassen sin og stirret inn i soverommet til dattera mi med kikkert. Har jeg grunn til å være bekymret her? Bør jeg kontakte politiet?

Anonymkode: 6d06f...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kontaktet politiet og forhørt meg hva som er lurt å gjøre her, slik at de blir obs på det. Ingen risk å ta 

Anonymkode: 9ff46...edf

• Liker 13
Skrevet

Hvis dette er tilfelle ville jeg kontaktet politiet, og hvis de bagatelliserer situasjonen kontakter du kripos og ber de sjekke harddisken hans. Er han pedofil er sannsynligheten stor for at han har noe snusk på data og i skuffer og skap. Nei, ikke alle pedo har noe på dataen, men veldig ofte. 

• Liker 9
Skrevet

Om hvilken som helst nabo står og ser inn med kikkert hadde jeg kontakta politi.

Anonymkode: 32e68...f59

• Liker 23
Skrevet

En annen ting politiet vil spørre om er om du har bevis. Ta bilde av han når han står med kikkert

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville ringt politiet umiddelbart. Å stirre inn gjennom vinduene til folk med kikkert eller teleskop, og å bevisst stirre på fremmede småjenter er ulovlig og totalt uakseptabelt. Det han naboen din driver med er straffbart.

Anonymkode: 2361b...ce6

• Liker 5
Skrevet

Støtter alt over, men tenker i tillegg at du bør snakke skikkelig med datteren din dersom du ikke har gjort det alt. Om min kropp/din kropp, grenser, Norges lover ang hva voksne har lov til og ikke osv. 

Serien Overgrep på NRK er helt fantastisk for å få et utgangspunkt for samtale. Dere bør se den sammen og snakke om den. 

Husk at barn som har åpen dialog og god informasjon fra trygge voksne har langt mindre sjanse til å bli utsatt for overgrep og uønskede seksuelle tilnærmelser. 

Anonymkode: 55aa9...686

• Liker 6
Skrevet

Sesong 5! 👆👆👆

Anonymkode: 55aa9...686

Gjest Warrior
Skrevet

Det der høres ekkelt ut. Ville kontaktet politi så de kan finne ut hvorfor han gjør det. Kan jo være en sykdom han har også. Vet aldri.

Skrevet

Sett opp et lite kamera skjult på soverommet hennes og zoom inn på stedet der mannen bruker å stå når han er framme med kikkerten sin?

• Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet
3 minutter siden, Gent82 said:

Sett opp et lite kamera skjult på soverommet hennes og zoom inn på stedet der mannen bruker å stå når han er framme med kikkerten sin?

Er ikke det ulovlig? 

Skrevet

Hvorfor tok du med barnet ditt for å konfrontere han?

Anonymkode: 449c6...167

• Liker 15
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Mocchhaa skrev:

Er ikke det ulovlig? 

Jo muligens, men kan være kjekt å ha naboen som glor med kikkert 5 minutter direkte inn i kameraet på tape da.

Å spionere med kikkert mot soverommet til en 8-åring er temmelig shady det også vil jeg si. 😬

Endret av Gent82
  • Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet
Just now, Gent82 said:

Jo muligens, men kan være kjekt å ha naboen som glor med kikkert 5 minutter direkte inn i kameraet på tape da.

Tror ikke det kunne blitt brukt som bevismateriale, uten at jeg er helt sikker. Mener noe med at man ikke kan fremrovosere en kriminell handling (og bruke det som bevis) eller videofilme/ta lydopptak av noen som ikke vet, med mindre man selv er i videoen..

Skrevet
Akkurat nå, Mocchhaa skrev:

Tror ikke det kunne blitt brukt som bevismateriale, uten at jeg er helt sikker. Mener noe med at man ikke kan fremrovosere en kriminell handling (og bruke det som bevis) eller videofilme/ta lydopptak av noen som ikke vet, med mindre man selv er i videoen..

Hadde gjort det uansett. Kunne nok brukt den tapen til noe, om det ble mere på bevishaugen etter som tiden gikk. Kjekt å ha som et trumfkort 😉

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du med barnet ditt for å konfrontere han?

Anonymkode: 449c6...167

Får meg til å tro det er trolling. Og "pupillene pekte nedover"? Ærlig talt...

Anonymkode: e902e...f37

• Liker 11
Gjest Mocchhaa
Skrevet
Just now, Gent82 said:

Hadde gjort det uansett. Kunne nok brukt den tapen til noe, om det ble mere på bevishaugen etter som tiden gikk. Kjekt å ha som et trumfkort 😉

Og om han er uskyldig har man da gått langt over streken, brutt loven (uansett skyldig eller ikke) og krenket ett annet menneske (muligens grovt)  Men hadde ikke akkurat forsvart han om han ble snikfilmet og tatt på den måten heller, altså! 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

denne naboen sto på terrassen sin og stirret inn i soverommet til dattera mi med kikkert. Har jeg grunn til å være bekymret her? Bør jeg kontakte politiet?

Før du kontakter politiet må du ha bevis. Dette blir ord mot ord. Om du anmelder noe du ikke kan bevise og saken blir henlagt kan det føre til at naboen din bare blir enda mer slu fordi han vet han kan komme unna med det. Han vil bli mer forsiktig med hva han gjør og det blir vanskelig å oppdage. Nå som han gjør ting åpenlyst er det lettere for deg å få bevis. Politiet skal ha sterke bevis- her henla de f.eks en sak der vi hadde gjerningsmannen på overvåkingskamera på jobben. Ansiktet var fullt synlig da han gjorde det som var straffbart men likevel henleggelse. Sjefen var sjokkert.

Ta bilde når du ser han med kikkert. Snakk med datteren din og si at hun ikke under noen omstendighet skal prate med naboen og forklar hva en pedofil er. Jeg hadde vært bekymret. Om du greier få besøksforbud så han ikke kan nærme seg henne på en viss avstand. Og vær likevel forsiktig om han får det, det betyr ikke ta han ikke vil prøve å nærme seg jenta di. 

Anonymkode: 98b57...5f0

• Liker 1
Skrevet

Pupillene pekte?

Anonymkode: 54fba...2b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...