AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Min påstand og ditt svar er? Anonymkode: 8ef26...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Er enig. Kultivert har nok stort overlapp med feminin. Anonymkode: 5639f...9a5 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Det finnes da haugevis av kultiverte menn og ukultiverte kvinner, så det kommer helt an på hva den enkelte person læres opp til. Hvilket miljø man er vokst opp i. Anonymkode: 46d9c...aca 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Dummeste jeg har lest. Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. Anonymkode: 91d46...927 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Gjesp enda en av disse patetiske menn vs kvinner tråder. 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg synes ofte menn kan mer om hvordan verden er satt sammen enn kvinner. At de generelt vet mer. Jeg synes naturvitenskap er viktigere enn poesi og skjønnlitteratur. Det er min mening 😊 (K36) Anonymkode: c4b3d...afb 3
Gjest Familytree Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Det er kvinner som leser mindre enn menn. Jeg tror at den mest kultiverte personen ikke ville stille denne typen spørsmål
youcancallmejune Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 Det er stort sett kvinner som leser skjønnlitteratur og går på gallerier, teater og i operaen. Menn liker kino, revy og stand up og leser mest historie, biografier og tegneserier. Begge kjønn er godt representert på konserter og festivaler. Man kan vel si at finkulturen er blitt kvinnenes arena mens menn foretrekker det mer folkelige. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 Ja damer er mer interessert i litteratur, kunst, dans, musikk etc. Menn er mer interessert i fakta, vitenskap, teknologi etc. Og det er helt greit 🙂 Anonymkode: 0a8b5...9c5 1
Filosofisk Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja damer er mer interessert i litteratur, kunst, dans, musikk etc. Menn er mer interessert i fakta, vitenskap, teknologi etc. Og det er helt greit 🙂 Anonymkode: 0a8b5...9c5 Sant det Endret 1. oktober 2019 av Filosofisk
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 Og hvem er du til å definere hva som er eller ikke er kultur? Bil og fotball kan da være minst like god kultur som kunst og litteratur. Anonymkode: 8f238...a2d
youcancallmejune Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvem er du til å definere hva som er eller ikke er kultur? Bil og fotball kan da være minst like god kultur som kunst og litteratur. Anonymkode: 8f238...a2d Visst er det kultur, men finkultur er det ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Kan ikke folk slutte å generalisere så mye? Jeg er dame, og er like interessert i historie og vitenskap som skjønnlitteratur og kunst. Anonymkode: 3c068...fa8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke folk slutte å generalisere så mye? Jeg er dame, og er like interessert i historie og vitenskap som skjønnlitteratur og kunst. Anonymkode: 3c068...fa8 Dette er skråblikk og generaliseringer. Er det ikke lov til å sette ting på spissen? Anonymkode: 8ef26...1d8 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er skråblikk og generaliseringer. Er det ikke lov til å sette ting på spissen? Anonymkode: 8ef26...1d8 Synes bare det blir for dumt. Anonymkode: 3c068...fa8
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) I snitt, -av dem jeg har vært med, er det svar N e i . ... Hvem det sier mest om... ER Det ¨Sorteste fåret¨, fra ett møblert hjem. a. Endret 1. oktober 2019 av Sliten&kjørt52
334 Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 Nja. Virker som de fleste kvinner kun leser romane fantasibøker (aka svadabøker) og i beste fall litt politisk propaganda. Og er mer opptatt av å være A4, politisk korrekte og følge saueflokken. Gruppepresset er mye sterkere enn hos menn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #19 Skrevet 2. oktober 2019 Det du snakker om er oppstyltede papegøyer. Det er ikke noe kult. Det har aldri vært kult og kommer aldri til å bli kult. Spesielt ikke når du ser at det kun er dem selv og flokken sin dem digger. Også er de alltid liksom-trendy. Noe faktisk kult finner du ikke, bare klumper av kjerringer du kunne ønske liksom gjorde mindre av seg. Hvis man liker ekte mote, liksom. Men bare hvis man liker ekte mote, er du den vanlige kjerringen, bare stå der du og ... stå der, pppssst! Husk å være kulturell, billetten er ditt ENESTE bevis, og helst et par på fb og, komplett. Tenk! Jeg jobber for dere. Åååh. Er jeg ikke amazing. Anonymkode: 17906...5f9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #20 Skrevet 2. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min påstand og ditt svar er? Anonymkode: 8ef26...1d8 Uenig. De fleste store arkitekter, store klassiske forfattere, mesterkokker, film regissører og moteskapere er menn. At kvinner kan virke mer kultiverte kan sikkert være tilfelle siden de er sosialt mer tilbakehodne. Men hvorfor det virker som om de er bedre på kunst og kultur er enkelt. Mange av disse trofekonene har ikke en vanlig jobb. Det gjelder avdanka modeller, skuespillere, vertinner og kulturpersonligheter. De er gift med en rik fyr som betaler alt inkl Au Pair og hushjelp, gartner. Så sitter disse fruene der med masse tid, penger og stort hus. Så begynner de å kjede seg og har ingenting å gjøre.. Så begynner de med sine rosablogger om møbler, farger, håndvesker, sminke og visdomsord på veggen. Tar skrytebilder og spiller ping pong i kommentarfeltet med andre damer i samme situasjon. Også baller det på seg. Kan hun lage mat må det tas bilder av og plutselig kan hun tjene penger på en matblogg. Kultiverte og kreative, Nei. Mye penger, kjeder seg og søker anerkjennelse.?? Definitivt. Anonymkode: d7cf3...568 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå