Gå til innhold

Kjæresten krever at jeg skal stille opp for hans barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt sammen med en som har to barn fra før, selv har jeg en datter fra før som er  3 år gammel. 

Kjæresten forventer at jeg skal stille opp, dvs. hente levere hans unger på barnehagen / skolen, spandere lunsj og uteaktiviteter på lik linje med min egen datter. Han foreslo også at de skulle flytte inn til oss, fordi jeg hadde et stort hus og det er mer praktisk at alle bor der. 

Altså er jeg veldig egoistisk eller er dette å gå over streken? 

Vi har vært sammen i 5 måneder nå, og jeg synes dette er litt for mye. Jeg syntes det var litt hyggelig i starten å være koselig, ta med ungene hans på kino og lignende innimellom, men når kjæresten nærmest krever det så synes jeg det er for mye. Jeg har ikke noe økonomisk ansvar for hans unger, selvom han er kjæresten min. 

Synes også ungene hans «maser» mye, de er 8 og 11, de maser om restaurant besøk, lekeland turer og lignende når de er hos oss. Synes ikke det er greit. 

Anonymkode: 989af...76e

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han foreslo også at de skulle flytte inn til oss, fordi jeg hadde et stort hus og det er mer praktisk at alle bor der. 

Barna har kanskje en mor som har en mening om dette, eller er han alenefar? Det er uansett altfor tidlig.

• Liker 14
Skrevet

Det høres ut som han vil du skal overta hovedansvaret for oppdragelse og tilsyn, så han kan gå tilbake være den den forelderen som er der når han gidder eller føler for det. Når det kun har gått 5mnd virker det som han ikke kan vente på å bli kvitt mer av ansvaret for barna. 

Ellers må de lære at den type aktiviteter er noe som skjer innimellom, ikke regelmessig. Da jeg var barn fikk jeg ikke en gang leker utenom jul og bursdag. Å reise på resturant, lekeland eller lignende gjorde vi kun i ferier. Barna må lære at man ikke får sånt hver dag, men at det skjer en sjeldnere gang

Anonymkode: 5614a...2dc

• Liker 43
Skrevet

Det hadde vært klare alarmklokker i mine ører. Ville ikke involvert meg noe videre i hans liv og barn. Vært sammen i 5 mnd og snakke om å flytte sammen. Hjelp. Håper du tar til vettet.

• Liker 49
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Han kan ikke kreve dette og for all del ikke la de flytte inn til deg.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Tar denne fyren noe ansvar og er snill og hyggelig og spanderer på ditt barn da?

Edit: Tror forholdet er for ferskt for samboerskap, dere kjenner jo ikke hverandre skikkelig enda.

Endret av O.G.
Skrevet

løp. NÅ

Anonymkode: 07201...197

• Liker 29
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hæ?

5 mnd? Er alt for tidlig når det er barn i bildet. Høres ut som han er en golddigger. Han vil ha hus, en tjener, barnepike, elskerinne og en han kan dumpe barna sine på.

Æsj. En sånn mann hadde jeg holdt meg langt unna. En god far tar vare på egne barn, han dumper dem ikke over på kjæresten eller en evt ny samboer. En ting er når en først er samboere at man hjelper hverandre litt. Men ikke at ny partner skal overta omsorgen for barna mens far lever som om han ikke har barn.

Skrevet

Han her er skilt for en grunn. Kom deg unna selv også! 

Anonymkode: a5187...5a2

• Liker 32
Skrevet

Dere har vært sammen i 5 mmd, og barna er allerede involvert? 

Anonymkode: 64fbe...6ef

• Liker 20
Gjest Dævendøtte
Skrevet
12 minutter siden, baldrian skrev:

Barna har kanskje en mor som har en mening om dette, eller er han alenefar? Det er uansett altfor tidlig.

Heldigvis har aldri ekskona til min mann bestemt hvor han skal bo. Og heller ikke brydd seg om hva andre synes er for tidlig. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært sammen i 5 mmd, og barna er allerede involvert? 

Anonymkode: 64fbe...6ef

Jeg ble involvert i min manns barn etter en uke. Gikk på skinner og gjør det fortsatt etter ti år. 

Skulle vi vært sammen i fem måneder uten å involvere barna, hadde det blitt stusselig for oss alle. 

Edit, når det er sagt, så vil jeg også advare TS om å la hennes kjæreste med barn flytte inn. Som hun skriver, han går langt over grensa for hva han kan kreve og mene, det er hans unger! 

Endret av Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Heldigvis har aldri ekskona til min mann bestemt hvor han skal bo.

Det var ikke mannens bosted jeg reagerte på. TS skrev:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han foreslo også at de skulle flytte inn til oss, fordi jeg hadde et stort hus og det er mer praktisk at alle bor der. 

Jeg tolket det som at han skulle flytte inn til TS med begge barna.

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, baldrian skrev:

Det var ikke mannens bosted jeg reagerte på. TS skrev:

Jeg tolket det som at han skulle flytte inn til TS med begge barna.

Jepp, tolket det som deg jeg også. Men moren til ungene kan uansett ikke bestemme hvor far vil bo, så lenge ungene har det bra. Enten han vil flytte inn til TS eller andre steder. 

Uansett håper jeg TS har vett til å si nei, han er på god vei til å prøve og utnytte henne. 

Skrevet
6 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Men moren til ungene kan uansett ikke bestemme hvor far vil bo, så lenge ungene har det bra. Enten han vil flytte inn til TS eller andre steder. 

Skjønner det. Men jeg tror mange mødre vil være engstelig for at forholdet ikke holder og dermed være skeptisk til at far gir opp sin egen bolig etter 5 måneder. Men disse detaljene kjenner vi ikke til. Enig i at TS bør si nei.

• Liker 9
Skrevet

Nei! 

Her må du sette ned foten nå, og ikke vente tre år og så være dønn fortvilet! 

Dere kan dra sammen alle 5, og han betaler for tre, du for to. 

Er han like aktiv når det gjelder å ta med din 3-åring?

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Sunnys skrev:

Tar han like mye ansvar for ditt barn? Synes dette er litt upassende etter kun 5 mnd. Og dere bor ikke sammen engang. 

Jeg har egentlig aldri spurt om at han skal ordne noe for mitt barn. Ungen er bare 3 år, så har prøvd å involvere han minst mulig. Siden dette er så ferskt. Men litt vanskelig når, han kommer innom med ungene og blir utover dagen.

Anonymkode: 989af...76e

• Liker 1
Skrevet

Dere er veldig tidlig inn i forholdet. Tror dere må sette dere ned (uten barna) å snakke om hvilke forventninger dere har til hverandre i hverdagen, hvor mye dere vil involvere barna i hverandres hverdag osv. Det er mye forandringer for de små på kort tid her, gi de litt tid til å bli vante med at mamma/pappa har en ny kjæreste, det er nye barn å forholde seg til. Mye som skal bli trygt og kjent før man begynner å flytte sammen, hente i barnehagen osv. 

Jeg hadde bedt han roe ned kraftig før han ødelegger for seg selv her.

Anonymkode: a60a9...f80

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...