Gå til innhold

Noen her som har vært helt eller delvis ute av arbeidslivet i noen år som har klart å få seg jobb igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som f.eks. har tatt en pause fra arbeidslivet noen år da dere hadde små barn/ av andre grunner? Hvor vanskelig/ lett er det å få ny jobb etter å ha vært ute av yrket i noen år (+|- 4-5 år f.eks.). Har utdanning innen helsevesenet forøvrig, og har de siste nesten 3 årene hatt deltidsstilling i en annen bransje. 

Anonymkode: d409d...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på aap en periode og tilbake i 100% stilling rett etterpå i et helt nytt yrke.

Hvor "lett" det er å komme i jobb igjen kommer an på flere ting enn hvor lenge du har vært borte. Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor, i ditt yrke, med din kompetanse osv.

Bruk de kontaktene du har fra tidligere. Ta vikariater eller vær tilkallingsvikar. 

Anonymkode: 961ed...619

Skrevet

Ja, jeg var ute av arbeidslivet i fem år pga alvorlig sykdom og endret arbeidsevne. I samarbeid med NAV fikk jeg tillatelse til å ta en annen utdanning for å kvalifisere meg til annen jobb. Den nye utdanningen gjorde at jeg kunne komme tilbake til arbeidslivet igjen. Det tok tid før jeg fikk napp på en jobb, men da jeg først hadde kommet meg i jobb var jeg plutselig ettertraktet igjen: en indikasjon på at det er lettere å få seg jobb for den som allerede ER i jobb.  

Anonymkode: fbc78...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...