Undrende75 Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Hei. Når man har drukket mye og er på toppen eller høyden av rusen ( som regel mellom 1-2 på natten) hvit mange enheter burde man da drikke i timen for å drikke seg ned? takk for svar
WCKD Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, Undrende75 skrev: Hei. Når man har drukket mye og er på toppen eller høyden av rusen ( som regel mellom 1-2 på natten) hvit mange enheter burde man da drikke i timen for å drikke seg ned? takk for svar Ingen? 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Hvorfor skal du drikke deg ned? Med alkohol, mener du? Drikk heller en stor flaske farris og legg deg til å sove. Anonymkode: 28e8e...9c5 1
Undrende75 Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du drikke deg ned? Med alkohol, mener du? Drikk heller en stor flaske farris og legg deg til å sove. Anonymkode: 28e8e...9c5 Jeg har hørt at man burde drikke seg ned for ikke å bli så dårlig
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Undrende75 skrev: Jeg har hørt at man burde drikke seg ned for ikke å bli så dårlig Så kuren mot effekten av for mye alkohol skal være å drikke mer alkohol? Høres som et råd for alkiser, spør du meg. Om man først har drukket for mye tror jeg det beste rådet er å drikke mye vann/farris for å motvirke uttørring, og å passe på å ikke legge seg på stigende rus. Dvs. ikke drikk noe kort tid før du legger deg for å sove, la rusen få begynne å synke først. Selv synes jeg også det kan hjelpe å spise noe salt og fett (kebab, burger, pølse e.l.). Anonymkode: 5160a...508 2
WCKD Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 15 timer siden, Undrende75 skrev: Jeg har hørt at man burde drikke seg ned for ikke å bli så dårlig Er du av typen som aldri tenker over informasjonen du hører? Sånn rent logisk, hvordan skulle det fungere å "drikke deg ned", med tanke på at promillen din øker ved inntak av alkohol? 2
Undrende75 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2019 10 timer siden, WCKD skrev: Er du av typen som aldri tenker over informasjonen du hører? Sånn rent logisk, hvordan skulle det fungere å "drikke deg ned", med tanke på at promillen din øker ved inntak av alkohol? jeg tenker over informasjonen jeg får, men det må da være lov til å spørre?? når man drikker alkohol drikker man jo ofte mest tidlig på kvelden enn sent på natta, så at man faktisk drikker seg ned er ho faktisk logisk. Tipper de fleste drikker mere i timen klokken 23:00 enn 02:00 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 13 timer siden, Undrende75 skrev: jeg tenker over informasjonen jeg får, men det må da være lov til å spørre?? når man drikker alkohol drikker man jo ofte mest tidlig på kvelden enn sent på natta, så at man faktisk drikker seg ned er ho faktisk logisk. Tipper de fleste drikker mere i timen klokken 23:00 enn 02:00 Så lenge du fyller på med alkohol opprettholdes rusen. Det er jo bedre å la alkoholen brytes ned før du legger deg. Drikk alkoholfritt etterhvert. Anonymkode: c77ff...159 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Nedtrapping er bare relevant hvis man har hatt et høyt alkoholforbruk over veldig lang tid (uker til måneder og år). Da bør det fortrinnsvis gjøres i samarbeid med helsepersonell og medikamentell terapi. Du har ingen ting å vinne på å "drikke deg ned." Det vil bare gjøre morgendagen din betydelig verre. Anonymkode: b9aa0...c28 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg forstår tankegangen din ts tanken er vel at nedstigningen av rusen ikke skal skje så fort, og dermed at kroppen ikke skal få 'Så sjokk'? Litt som å 'reparere' dagen derpå? jeg tror at det lureste man gjør, er å begynne å begrense inntaket et par timer før man vet man skal i seng, å gjerne drikke vann mellom slagene. En times tid før man skal i seng, er det lurt å få i seg litt fet og salt mat, burger, kebab etc. Og mer vann. Gjerne en Paracet også. Jeg syns enkelte her svarer utrolig unødvendig, det må da være lov til å spørre et spørsmål uten å beskylde folk for å være dumme. Og hvis dere absolutt syns det er et dumt spørsmål, så la vær å svar da. Anonymkode: b1d40...0cf 1
Perelandra Skrevet 4. oktober 2019 #11 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Tråden er ryddet for medisintips og helseskadelig råd samt svar til dette. Perelandra, mod. Endret 4. oktober 2019 av Perelandra
Missbehave Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 For å ikke bli dårlig dagen derpå, drikker jeg vanligvis mye vann, spiser og tar meg en dusj før jeg legger meg. Sjeldent jeg blir dårlig da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå