Gå til innhold

Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Når man har drukket mye og er på toppen eller høyden av rusen ( som regel mellom 1-2 på natten) hvit mange enheter burde man da drikke i timen for å drikke seg ned?

takk for svar 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Undrende75 skrev:

Hei. Når man har drukket mye og er på toppen eller høyden av rusen ( som regel mellom 1-2 på natten) hvit mange enheter burde man da drikke i timen for å drikke seg ned?

takk for svar 

Ingen?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du drikke deg ned? Med alkohol, mener du? Drikk heller en stor flaske farris og legg deg til å sove.

Anonymkode: 28e8e...9c5

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du drikke deg ned? Med alkohol, mener du? Drikk heller en stor flaske farris og legg deg til å sove.

Anonymkode: 28e8e...9c5

Jeg har hørt at man burde drikke seg ned for ikke å bli så dårlig

Skrevet
1 time siden, Undrende75 skrev:

Så kuren mot effekten av for mye alkohol skal være å drikke mer alkohol? Høres som et råd for alkiser, spør du meg. 

Om man først har drukket for mye tror jeg det beste rådet er å drikke mye vann/farris for å motvirke uttørring, og å passe på å ikke legge seg på stigende rus. Dvs. ikke drikk noe kort tid før du legger deg for å sove, la rusen få begynne å synke først. Selv synes jeg også det kan hjelpe å spise noe salt og fett (kebab, burger, pølse e.l.). 

Anonymkode: 5160a...508

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Undrende75 skrev:

Er du av typen som aldri tenker over informasjonen du hører?

Sånn rent logisk, hvordan skulle det fungere å "drikke deg ned", med tanke på at promillen din øker ved inntak av alkohol?

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, WCKD skrev:

Er du av typen som aldri tenker over informasjonen du hører?

Sånn rent logisk, hvordan skulle det fungere å "drikke deg ned", med tanke på at promillen din øker ved inntak av alkohol?

jeg tenker over informasjonen jeg får, men det må da være lov til å spørre??

når man drikker alkohol drikker man jo ofte mest tidlig på kvelden enn sent på natta, så at man faktisk drikker seg ned er ho faktisk logisk. Tipper de fleste drikker mere i timen klokken 23:00 enn 02:00

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Undrende75 skrev:

jeg tenker over informasjonen jeg får, men det må da være lov til å spørre??

når man drikker alkohol drikker man jo ofte mest tidlig på kvelden enn sent på natta, så at man faktisk drikker seg ned er ho faktisk logisk. Tipper de fleste drikker mere i timen klokken 23:00 enn 02:00

Så lenge du fyller på med alkohol opprettholdes rusen. Det er jo bedre å la alkoholen brytes ned før du legger deg. Drikk alkoholfritt etterhvert.

Anonymkode: c77ff...159

• Liker 1
Skrevet

Nedtrapping er bare relevant hvis man har hatt et høyt alkoholforbruk over veldig lang tid (uker til måneder og år). Da bør det fortrinnsvis gjøres i samarbeid med helsepersonell og medikamentell terapi.

Du har ingen ting å vinne på å "drikke deg ned." Det vil bare gjøre morgendagen din betydelig verre.

Anonymkode: b9aa0...c28

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår tankegangen din ts :) tanken er vel at nedstigningen av rusen ikke skal skje så fort, og dermed at kroppen ikke skal få 'Så sjokk'? Litt som å 'reparere' dagen derpå? :)

jeg tror at det lureste man gjør, er å begynne å begrense inntaket et par timer før man vet man skal i seng, å gjerne drikke vann mellom slagene. En times tid før man skal i seng, er det lurt å få i seg litt fet og salt mat, burger, kebab etc. Og mer vann. Gjerne en Paracet også. 

Jeg syns enkelte her svarer utrolig unødvendig, det må da være lov til å spørre et spørsmål uten å beskylde folk for å være dumme. Og hvis dere absolutt syns det er et dumt spørsmål, så la vær å svar da. 

Anonymkode: b1d40...0cf

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for medisintips og helseskadelig råd samt svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet

For å ikke bli dårlig dagen derpå, drikker jeg vanligvis mye vann, spiser og tar meg en dusj før jeg legger meg. Sjeldent jeg blir dårlig da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...