AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Har dere noen tips til middagsretter det er lett å lage i større porsjoner, og som passer godt som restemat til dagen etter? 😊 Gjerne noe som kan varmes raskt opp igjen. 2 voksene og 2 små barn. Anonymkode: 14e0c...070
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Når du lager kjøttsaus med spagetti, kan du lage dobbelt porsjon kjøttsaus. Neste dag koker du ris og har oppi. Anonymkode: 175ef...d30 1
Jerry Lee Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Stemmer i de over. Kjøttkaker i brun saus har jeg fryst mange ganger. Til og med fiskeboller i hvit saus. Fårikål er ypperlig å fryse.
Mrs Robinson Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Har du rester av kylling og ris - lag stekt ris! Du kan bruke løk, hvitløk, paprika, bacon, kokt skinke og egg oppi lag fiskegrateng, dobbel porsjon. Tar 2 minutter ekstra å lage dobbelt opp. Frys/stek opp dagen etter fårikål dag 1, skjær opp grønnsaker og bruk kraft+kjøtt fra fårikålen til å lapskaus/kjøttsuppe dag 2 kjøttkaker er greie å doble og fryse. Tar ikke noe lengre tid på dobbel oppskrift lag en god porsjon hjemmelagde karbonader med brød til dag 1. Dag 2 lager du hjemmelaget/kjøpetomatsuppe og skjærer opp karbonader som stekes kjapt på stekepanne. Brukes som tilbehør i suppa sammen med brød fra dag 1. Karbonader kan også fryser og brukes til pålegg/nytt måltid Pizza - doble deigen, lag pizza av ene halvdelen og pizzasnurrer av halvdel 2. Kan brukes i nistepakke f.eks, og kan fryses Blomkålsuppe er godt å fryse, tar ikke ekstra tid å lage dobbelt
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Vi prøver å gjøre dette hver søndag, så har vi rester mandag. Blir som regel gryter, lasagne, moussaka, helstekt kylling (lager f. eks kyllingsalat av restene dagen etter). Men går jo fint å lage dobbel porsjon av mange andre middager også. Men vår tanke er at søndagsmiddagen er god og kan brusks litt tid på, og da blir det ofte en gryte. Her kan man variere med oksekjøtt, lam, vilt. Anonymkode: 67ef8...5de
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Tusen takk for alle tips! Anonymkode: 14e0c...070
NewInTown Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg lager stort sett dobbelt opp av èn ting jeg lager til middag hver dag - rett og slett fordi da kan jeg ta den ene komponenten og bruke den til middag dagen etterpå. Det betyr at dersom jeg lager pasta med et eller annet, koker jeg ekstra pasta som jeg slenger sammen neste dag i en ny saus med nytt tilbehør. Har vi kyllingfilet på en tirsdag, kan det hende jeg lager restene av kyllingen i wraps eller suppe på onsdag. Stekt laks lager jeg alltid dobbelt av, fordi jeg syns det er går svært enkelt å varme opp igjen, gjerne med poteter og kokte grønnsaker eller salat. Alt av rester fra kjøtt og fisk kan f.eks. brukes i wraps. Rester fra tacokjøttdeigen og skinke eller annet kjøtt bruker jeg på pizzaen. Det viktigste for meg er å bruke det jeg har i skuffer og skap. Og for tiden er det ganske mye. Da må man bli litt kreativ med hva man lager. Men det aller meste kan brukes på en eller annen måte heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå