Gå til innhold

Tips til å trene hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ikke tid til treningssenter og må være mye hjemme på kveldene pga. barn. Ønsker å trene litt hjemme. Hvis jeg skulle kjøpe noe, hva er et must? Har lyst på noe "enkelt" som jeg kan få opp pulsen på. I tillegg så må jeg vel trene litt styrke, men blir alltid så usikker på om jeg gjør det riktig... Hva trenger jeg forresten om jeg vil trene dans/zumbaish foran TV? Matte? Stepkasse? Sko? Hjelp.. Gi me noen lure tips. :)

Anonymkode: c0566...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, TomHm skrev:

Manualer til styrke og sykkel/hoppe tau til kondis er jo enkelt å effektivt :)

Takk. :) Hva med elipsemaskin, kan det være noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville investert i tredemølle eller spinningsykkel. Hvertfall hvis du først og fremst ønsker å få opp pulsen og evt kondisjon. Du vil alltids få opp pulsen ved diverse styrketrening også. Men det mest effektive er sikkert å bruke er apparat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin? Kan settes foran TV når den er i bruk, og settes på høykant når den ikke brukes. WaterRower har flere i tre, som er nokså pene å se på, og som tar mye mindre plass enn en ellipsemaskin.

Anonymkode: 449a6...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts :)

Det eneste jeg ville kjøpt er kanskje ei matte. I utgangspunktet trenger du ikke noe annet enn din egen kropp for å få til gode økter for både kondis å styrke. Før du bruker masse penger på utstyr ville jeg kommet i gang med noen økter for å se litt hvordan du liker å trene, og få inn rutiner og motivasjon til hjemmetrening. Så kan du heller kjøpe noen vekter eller treningsvideoer e.l etterhvert. 

Eksempel på ei pulssøkt hjemme:

15 knebøy med egen kroppsvekt

15 burpees (hele eller halve)

15 hoppende utfall

30 høye kneløft

Kjør 3-5  runder i eget tempo med 1 minutts pause mellom hver runde. 

Til styrketrening kan du til å begynne med bruke vannflasker o.l som vekt, samt kropssvektsøvelser som pushups og situps. Jeg har lagt ut noen hjemmetreningsøkter på bloggen min som ikke krever utstyr (filtrer på trening). Til helga legger jeg også ut ei styrkeøkt hvor en ryggsekk brukes som vekt. Sjekk det gjerne ut her: https://www.suntfokus.no/home/

Håper du kommer i gang og finner glede i hjemmetrening. Jeg er i samme situasjon som deg (må være hjemme på kveldstid med barn), og trening på stuegulvet har virkelig gjort susen her :)

- Elisabeth

Endret av sunt_fokus_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Takk. :) Hva med elipsemaskin, kan det være noe? 

Til Cardio er det helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil kjøpe noe utstyr vil jeg anbefale slynge; det tar liten plass og kan enkelt plukkes ned. Jeg har en krok på veggen jeg fester slynga i, men det beste er hvis du har mulighet til å feste den i taket- da kan du gjøre flere øvelser. Uansett, med den trener du styrke på hele kroppen uansett nivå. Helt suverent!

I mammapermisjon trente jeg mye hjemme, uten utstyr. Jeg kjørte 4-6 tabataintervaller i en treningsøkt. Hvert tabataintervall er 4 min hvor man jobber 20 sek og pause i 10.

Eks: 

Tabataintervall 1:                                        20 sek: hoppende knebøy, 10 sek pause    20 sek: skøyting, 10 sek pause                    20 sek: hoppende knebøy, 10 sek pause    20 sek: skøyting, 10 sek pause                     .... du skjønner tegninga, det er altså 8 runder i ett intervall.

Flere øvelser jeg bruker er mountain climbe, hoppende utfall, pushup (vanlig og deretter på kne når det blir for tungt), sit ups, burpees, høye kneløft/jogging, etc.. det er uendelig med øvelser- google!

Minibands er genialt for å gjøre noen øvelser tyngre.

Det viktigste er å komme i gang, ikke tenk at du må kjøpe utstyr. Prøv, allerede i kveld. Foreslår at du går på youtube og søker på "tabata popsugar" så trener du en 30 min tabataøkt i dag uten utstyr 😄 De tabataøktene har jeg kjørt x antall ganger, med ungene som ekstra vekt av og til. Jeg må få høre hvordan det går 🙂

Anonymkode: 57e81...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

Dytter denne! Jeg vil også komme i gang med trening hjemme.

Noen som har erfaring med å trene med strikk? 

Anonymkode: f24f4...7c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Natacha Oceane har også noen videoer på YT uten bruk av utstyr, jeg forsøkte en av dem og hadde greit med gangsperr i lårene dagen etter 😆 Har også gjort yoga i to måneder nå, har fulgt 30-dagers opplegget til Yoga with Adriene (True og Home) - veldig bra! Anbefaler også hoppetau som andre nevner. 

Anonymkode: a1645...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som det drar seg mot sommer kan kanskje noen uteaktiviteter med barna være gode måter å få opp pulsen litt på, alt etter hvor gamle barna er? Spille fotball med dem for eksempel? Om ungene er små så plasser de i en sykkelhenger, ta en lang sykkeltur til et sted hvor dere kan ha piknik, da kan du jo få tatt ut det skikkelig sånn i forhold til kondisjon. Nå som skoler, barnehager og treningssentre er stengt er det jo en måte å få fyllt dagen på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt appen Sweat! Det koster rundt 200 pr mnd tror jeg, og man kan selv velge mellom ulike økter på ca 30-50min, også er det ulike recovery økter! Øvelsen du skal gjøre blir vist samtidig som timeren går nedover, også trykker man seg til neste øvelse når man er ferdig! 😁👍🏼 Veldig gode treningsøkter også! Også starter man på uke 1, og jobber seg videre 😁 Til øktene trenger man manualer og litt Basic utstyr, eller så tar man noe man har hjemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tipse om en annen YouTuber - Vicky Justiz. Jeg har tidligere fulgt hennes 30 day Booty challenge samt hennes 30 Day Waist challenge og så fantastisk gode resultater på begge, og nå holder jeg på med hennes 21 day quarantine challenge. Svetten renner som bare det, men jeg synes faktisk det er ganske morsomme øvelser. Og jeg er ei som hater trening og sliter med å motivere meg selv. 

Anonymkode: 95329...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

YouTube har masse bra. Jeg liker popsugar fitness, madfit, heather Robertson og Sydney cummings.

Må ikke ha mye utstyr, men måtte og strikker er kjekt å ha. Jeg har også manualer hvor vekta kan justeres. 

Anonymkode: a6cc4...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...